آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
  • استاندارد آموزشی کارشناس تحقیقات بازار
 
چهار شنبه, 15 فوریه 2017 / Published in ارائه گزارش و تحلیل روند فروش

استاندارد آموزشی کارشناس تحقیقات بازار

پی نوشت اول : چند سال پیش بنا به درخواست سازمان فنی و حرفه ای کشور جهت گرد آوری و تدوین استاندارد های آموزشی شغل های سازمانی ،نیرو های بازاریابی و فروش در صنایع لبنی مشارکت داشتم، که یکی از آنها ،تهیه استاندارد آموزش کارشناس تحقیقات بازار بود ، امروز ه در اکثر سازمان های توزیع و فروش این پست سازمانی جنبه فانتزی و مدیریتی داشته و عملا نمی تواند به عنوان دیدبان بازار عمل نماید شاید کتاب های زیادی در این زمینه نوشته شده است ،ولی این شفل ،علاوه بردانش نیاز به داشتن تجربه در بازار مرتبط با صنعت خودش را می طلبد .بحث تحققیات بازار در ایران متاسفانه بسیار مهجور مانده است  ،استفاده از نیروی غیر متخصص در این زمینه آسیب های زیادی را به سازمان ها تحمیل می نماید . زیرا قرار است از دریچه یک نفر به نام کارشناس بازار مسائل مان تحلیل و تجزیه نماییم و در نهایت استراتژی های سازمان مشخص گردد ،البته کتاب های زیادی در این زمینه چا پ و تالیف شده است که می تواند کمک بسیار به یادگیری مفاهیم اولیه نماید ،اما در این شغل و شغل های مرتبط با فروشندگی یادگیری همراه با تجربه بسیار موثر در تحلیل و آنالیز داده است . در تحقیقات بازار در گام اول تبیین خوب مسئله است (بیان مسئله )  گام دوم  چارچوب نظری مسئله و بعد نحوه جمع آوری داده ها از سطح بازار ،گام سوم طبقه بندی و تبدیل آن به اطلاعات با استفاده از نرم افزار های رایج (-spss– -Mini tab–Excel) و بعد با استفاده از تفسیر اطلاعات  در قالب نمودار و چارت تبدیل به یک گزارش تحلیلی گردد که با استفاده از نظر کارشناس بازار گزارش از جنبه توصیفی تبدیل به گزارش تجویزی می گردد.

ویژگی مهم یک کارشناس تحقیقات بازار شامل :

1- تحصیلات مرتبط با بازار .

2-دارای مطالعه در خصوص حوزه بازار ،فرهنگ مصرف کننده ،اقتصاد بازار ،علوم اجتماعی (و روانشناسیو مردم شناسی ).

2- مسلط به نرم افزار های تخصصی کسب و کار .

3- توان ذهنی تحلیلی مسائل و تشخیص خوب مسئله و توان ارائه پیشنهادات مناسب با مسئله

4- دارای ارتباط عمومی مناسب و مهارت ارتباطات و مذاکره .

5- انجام حداقل 10 درصد کار تحقیق میدانی در ابتدای شروع پروژه جهت صحت روایی و پایایی مسئله و نحوه ارزیابی پرسش نامه .

6- دارای صداقت در گفتار و شناخت سوء گیری های ذهنی و کم نمودن اثر این خطا در تکمیل پروژه .

معمولا در چارت سازمانی به دلیل اهمیت موضوع واحد تحقیقات بازار در حوزه مدیر عامل می باشد و تمامی شرح وظایف منطبق با نظر مدیر عامل تدوین می گردد .

استاندارد آموزش کارشناس تحقیقات بازار محصولات لبنی 

برخی از وظایف یک کارشناس بازار 

انجمن تحقیقات بازار امریکا 

انجمن تحقیقات بازار ایران 

برچسب‌ها: تحقیقات بازار

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

تحقیقات بازار در شرکت‌های پخش مواد غذایی
تحلیل فروش با شاخص توزیع محصول
عوامل موثر در تحلیل جدول SWOT
عوامل موثر در تحلیل جدول SWOT

1 Comment to “ استاندارد آموزشی کارشناس تحقیقات بازار”

  1. سیدمهدی حسینی پاسخ
    فوریه 18, 2017 at 12:14 ق.ظ

    جناب کشاورز عزیز سلام
    یکی از بهترین کتابهایی که در این زمینه تاحدودی در دوران دانشجویی مطالعه کردم کتاب Business Research Methods نوشته zikmund بود.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه