آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • بازاریابی و فروش
  • استاندارد ایزو 10015-بخش اول
 
سه شنبه, 30 آوریل 2019 / Published in بازاریابی و فروش

استاندارد ایزو 10015-بخش اول

این مطلب در خصوص آشنایی با استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ نوشته شده است و به علت طولانی بودن متن در دو بخش آورده شده است، شما می توانید متن اصلی استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ را از اینجا دانلود نماید.

یکی از دلایلم برای نوشتن متنی در خصوص چرایی اهیمت پیاده سازی استاندار ایزو ۱۰۰۱۵ در سازمان های یاد گیرنده است. درواقع ارزیابی اثر بخشی آموزش به نحوی درست که برای دوره بعدی به عنوان یک راهنما عمل  نماید.

اما بدیهی است که هر گونه آموزشی بدون پیاده سازی درست آن و همچنین ارزیابی و اندازه گیری اثر بخشی، اتلاف منابع سازمان است. 

یکی از دغدغه‌های شخصی من در حوزه آموزش است، آن‌هم از نوع  اثربخش اش.

[su_note note_color=”#afff66″]اعتقاد دارم که آموزش گام اول توسعه است.[/su_note]

دوست خوبم آقاییاور مشیرفر متنی در وب سایت شخص اش منتشر کرده به نام  مدرسه‌های توسعه پایدار / مدرسه‌های سیستمی  که در باب آموزش و  نظام‌های آموزشی و دلایل شکست در آموزش موضوعات ارزشمندی را بیان نموده است.

اهمیت نهاده‌ها و امکانات آموزشی ، همچنین داشتن تفکر سیستمی را  لزوم مسیری می‌داند که منجر به توسعه آموزش در کشور می‌گردد.

خواندن این مقاله برای کسانی که می‌خواهند از زاویه تفکر سیستمی به موضوع آموزش نگاه کنند، توصیه می‌گردد.

[su_note note_color=”#afff66″]مدرسه‌های توسعه پایدار / مدرسه‌های سیستمی[/su_note]

با توجه به تجربه چندساله‌ام در امر جانشین پروری در سازمان های فروش و آموزش به عینه تاثیر و نقش نهاده‌ها و قدرت نهاده‌ها و نگرش سیستمی سازمان‌ها را به این موضوع از نزدیک لمس کرده‌ام.

در جای که فرد یک‌تنه به جنگ سیستم می‌رود حاصلی جز فرسودگی و استهلاک برایش به ارمغان ندارد.

برای اثربخشی نتایج نیاز به پیاده‌سازی نظام درست آموزشی داریم،  استاندارد  ایزو 10015 درواقع یک آیین‌نامه و راهنما برای پیاده‌سازی  درست فرایند آموزش‌ است.

در اینجا مختصری در خصوص این آموزش باهم گفتگو می‌کنیم.

این استاندارد برای سازمان‌های است که برای نیروهای انسانی خود باید آموزش برگزار کند قابل‌اجرا می‌باشد.

چرا به آموزش نیاز داریم:

۱-امروز روند تغییرات بسیار بیشتر از قبل شده است و نقش آموزش برای انطباق‌پذیری دانش و مهارت‌ها در این روندها بسیار محسوس شده است.

فناوری‌های جدید در دنیا از قبل یادگیری ماشینی- فنّاوری اطلاعات – دستگاه‌های هوشمند و هوش مصنوعی و بیگ دیتاها در حال پیشرفت زیادی هستند و برای استفاده از این امکانات نیازمند آموزش صحیح هستیم.

۲-با افزایش تغییرات و بهبود روندها در تولیدات و عرضه به بازار مشتری هم خواهان دریافت مزیت بیشتری نسبت به قبل هستند و دائم در حال مقایسه ویژگی‌های محصول و کالای  هستندکه دریافت می  کنند، و عطش  بهتر شدن خدمات و کالاهای ارائه‌شده در حال افزایش است.

۳-افزایش بهره‌وری همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شرکت و سازمان‌ها بوده است، که چگونه می‌تواند این بهره‌وری را در منابع انسانی بالا ببرند.

۴-آموزش به‌عنوان گام اول توسعه در کسب‌وکارها و کشورها می‌باشد، که علاوه برافزایش آگاهی منجر به‌کارگیری درست دانش و مهارت به‌عنوان یک شایستگی می‌گردد.

آموزش‌ها در سازمان به دودسته تقسیم می‌شوند:

1-آموزش عمومی شامل :

آموزش خط مش کیفیت، آموزش اهداف سازمانی، مدیریت منابع انسانی، الزامات مدیریت کیفیت، طراحی فرایندها.

2-آموزش‌های تخصصی شامل آموزش‌های رفتاری و فنی:

این استاندارد راهنمایی خوبی برای پیاده‌سازی استاندارد ایزو 9001 در سازمان است و برای کم کردن شکاف شایستگی بین آنچه فرد دارد و آنچه سازمان از او می‌خواهد.

فرد زمانی که وارد سازمان می‌گردد برخی از شایستگی‌ها را از طریق دانش تحصیلی دریافت کرده است، مثل کسی که مدیریت بازرگانی خوانده است می‌تواند نیاز و خواسته مشتری را تشخیص دهد ولی برای ارتباط با او نیازند مهارت ارتباط با مشتری است.این نوع آموزش در حوزه رفتار جزء آموزش تخصصی برای آن شغل د ر نظر گرفته میشود

راه‌های کسب شایستگی‌ها از طریق 4 روش:

1-دانش 2-تجربه 3- مهارت 4- آموزش است.

آموزش درواقع نقش پر کردن شکاف بین شایستگی‌ها موجود و شایستگی‌ها مورد انتظار را پر می‌کند و از راه‌های متفاوتی می‌توان این شکاف را از بین برد.

 آموزش، طراحی مجدد فرایندها، استخدام کارکنان آموزش‌دیده، بهبود منابع {مالی- زیرساختی- انسانی}، گردش شغلی در سازمان، اصلاح روش‌های اجرایی، برون‌سپاری وظایف و کارها ازجمله روش‌های است که در استاندارد ایزو10015  برای بهبود وارتقاء شایستگی ها به آن اشاره می‌شود.

ما دراستاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ به تحلیل شرح شغل، وظایف سازمانی شغل، ویژگی‌های شاغل و درنهایت به شناسنامه شغل می‌رسیم.

بعدازاین مرحله ما با استفاده از فرم‌های این استاندار به کشف نیازهای آن شغل از دیدگاه خود فرد و سازمان پرداخته و مشخص می‌نمایم، که این نیاز به چه روشی از (دانش- تجربه–مهارت – آموزش) قابل انجام است.

 بعد ازاین مرحله دوره‌های موردنظر را  منطبق با نیاز شایستگی تدوین و طراحی کرده و منابع لازم برای انجام این آموزش را فراهم می‌نمایم، از قبیل(تجهیزات و امکانات- اساتید- نوع آموزش پذیر و… ) را آماده کرده و وارد مرحله اجرا و برگزاری آموزش می‌شویم .

 مرحله پایش  این مرحله شامل برگه‌های است که هم آموزش پذیر و هم استاد آموزشی و هم مدیر مربوطه آن در طی دوره‌های تعریف‌شده به پایش این عملکرد پرداخته و اثربخشی آن را می‌سنجند.

در مرحله نهایی سوابق بایگانی می‌گردد و برای دوره‌های بعدی به‌عنوان مستندات آموزشی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استاندارد ایزو 10015 دارای 5 بند می‌باشد:

[su_box title=”۱۰۰۱۵” box_color=”#e82dac” title_color=”#2c2626″]

1-هدف و دامنه کاربرد

2-مراجع الزامی

3-اصطلاحات و تعاریف

4-راهنمایی برای آموزش

5- پایش و بهبود فرایندهای آموزشی[/su_box]

لینک کوتاه شده مطلب :https://bit.ly/2GKViSk

(فرم پروزال دوره های آموزشی)

15 ISO 10015 (En) (1) 15 ISO 10015 (En)

15 ISIRI ISO 10015 (Fa)

 

مشاوره و آموزش تخصصی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
درخواست آنلاین مشاوره و آموزش ـ لیست جامع ۲۰ دوره آموزشی 
ایمیل : info@kehsavarzfazl.com
عضویت در کانال تلگرام

برچسب‌ها: آیین نامه ها در شرکت های پخش و توزیع, بازاریابی و فروش, تفکر استراتژیک

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

تجربه حسی در خرید
نقش تفاهم نامه های در سیستم توزیع کالا
تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم
یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه