نقش آموزش در سازمان های پخش
آموزش یکی از ارکان مهم در شرکتهای پخش میباشد،بخصوص اینکه توسط افراد خبره و ماهر انجام گیرد. البته صنعت آموزش در کشور ما همچنان بین آموزشهای صرف آکادمی و آموزشهای صرف انگیزشی در میان رویدادهای و سمینارها و کارگاهها آموزشی برای مخاطبین صنعت پخش در نوسان است و کمتر آموزشی از نوع مهارتی که قابلانتقال و اجرا باشد انجام میگردد.
آموزش تخصصی و کاربردی معمولاً نیاز به سالها تجربه در آن صنعت دارد و باور دارم که کسی که در یک صنعت بهطور مثال محصولات تند فروش(FMCG) کار و فعالیت میکند نمیتواند در خصوص سایر شرکتهای دیگر مثل فروش یخچال و ماشین و خانه موفق باشد، شاید در نگاه کلی آموزش بازاریابی و فروش با آموزش فروش و آموزش تیم فروش شامل کلمات مشترک باشد ولی ارزش آموزش در جزییات آن است بهطوریکه مخاطب احساس همدلی و نزدیکی با مدرس نماید.
دوره تربیت مربی سازمانی
مربیگری چیست؟
گر چه تعاریف متعددی از این مفهوم وجود دارد، اما شاید بتوان وجوه مشترکی را در تعاریف برای آن یافت. در مجموع، مربیگری فرایندی است که طی آن فرد اول در نقش مربی زمینه یادگیری فرد دوم را برای بهبود عملکرد و موفقیت شغلی اش از طریق رشد قابلیتهای کلیدی مانند مهارت حل مسئله فراهم میآورد، به گونهای که فرد دوم بعد از آن بتواند به صورت مستقل با بهره گیری از آن قابلیتها به ایجاد شرایط لازم برای موفقیتش دست یابد. البته مربی گری می تواند به صورت گروهی هم انجام شود.
چرا مربیگری
[su_box title=”چرا مربی گری ضرورت دارد” box_color=”#ace82d” title_color=”#2c2626″]
عوامل زیر از جمله موضوعاتی هستند که ضرورت پرداختن به نقش مربیگری مدیران را در سازمانهای امروزی افزایش داده است:
۱- افزایش پیچیدگیهای محیطی و در نتیجه افزایش مسایل و چالشهای کاری؛
۲- عدم پاسخگویی قابلیتهای ثابت افراد در پاسخگویی به محیط دینامیک و متنوع؛
۳- گسترش بخش خدماتی (service) در کسب و کارها و ایجاد شرایط کاری متنوع با توجه به ویژگیهای این حوزه و اهمیت توجه به افزایش مستمر کیفیت فرایندها؛
۴- نیاز به بهره گیری بلافاصله از یادگیری حاصله از تجارب محیط کار برای دستیابی به عملکرد مطلوب؛
۵-افزایش اهمیت مدیریت دانش و انتقال دانش ضمنی به کارکنان در طی فرایندهای کاری؛
۶-قوی شدن گرایش کارکنان به رشد و پرورش قابلیتهای خود در مسیر شغلی مطلوبشان و نیاز به روشهای متنوع در افزایش دانش و مهارتهای شغلی[/su_box]
در دوره تربیت مربی سازمانی در شرکتهای پخش مواد غذایی ماحصل آن تربیت نیروی متخصص در جایگاه مدیر فروش،سرپرست فروش،فروشنده میباشد که هم از دغدغههای این افراد بهخوبی آشنا هستند و هم با زبان گویای تری نسبت به انتقال مفاهیم اقدام میکنند.
در این دوره افراد با نحوه مربیگری در سازمان در خصوص شاخص سازمان شناسی، دانش فروش، دانش فردی آموزشهای خاص خود صنعت را بهصورت عملیاتی و کارگاههای و رول پلی یر یاد میگیرند و با انتقال آموزههای خود به افراد تازه استخدامشده علاوه بر تسریع در یادگیری،نسبت به ایجاد جوی دوستانه و صمیمی با افراد تازهوارد در سازمان نقشآفرینی میکنند.
یک نمونه از فایلهای آموزشی که توسط شرکتکنندگان در دوره تهیهشده و قرار است اپیزودهای بیشتری در این زمینه تولید شود.
موضوع :استخدام سرپرست جدید
مربی:احمدی
بازیگر:احسانی
توضیح کلیات صنغت لبنیات و گروه محصول ها
مربي: خانم سروان
نيروي تازه استخدام شده: خانم ترکاشوند
موضوع: آموزش تکنيک فروش (تبر اطلاعات)
نکته مهم:
داشتن اطلاعات خوب، يکي از ابزارهاي فروش و مذاکره مي باشد که مي تواند فروش و موفقيت فرد را به نحو قابل ملاحظه اي بالا ببرد.
لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/NX2NrG
سلام خسته نباشید خیلی عالی بود خصوصا قسمته صوتی
گیلکی هستم از شعبه البرز
ممنونم آقای گلیگی عزیز
از وقتی که برای مطالعه سایت می گذارید ممنون هستم