آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • ارتباط با مشتری
  • بهترین مشتری سال
 
جمعه, 10 نوامبر 2017 / Published in ارتباط با مشتری

بهترین مشتری سال

جک ولش : در دنياي نوين، هيچ شرکت و سازماني نمي تواند امنيت شغلي ايجاد کند، مگر از طريق مشتريانش.

 

راستی بهترین مشتری سال شما چه کسی است، آیا تا کنون شخصا برای تشکر و قدرانی پیش او رفته اید و یا منتظر واکنش سازمان تان هستید ؟

اگر برای بهترین مشتری سال هنوز پاسخی ندارید، احتمالا شم شما در فروش و بازار یابی بسیار ضعیف است و بیشتر یک عمله فروش هستید، تا یک سرپرست فروش .

خیلی از سازمان ها به دلیل عدم  آموزش درست در خصوص مشتری مداری علیرغم آموزش های که توسط  مشاورینی که فروش را حد بستنی فروش سر خیابان و یا آقای زاکربرگ می دانند و تعریف می کنند، باعث نهادینه شدن این رفتار در میان فروشندگان سازمان نمی شوند . زیرا فروشندگان این احساس را دارند، که این وظیفه سازمان است، که با محاسبات پیچیده مشتری سال خود را تشخیص دهد و تشکر کند و از ترس اینکه دست خالی نزد مشتری بروند و از او تشکر کنند، این کار مهم را انجام نمی دهند.

 اما یک تشکر از روی محبت و با حالتی دوستانه می تواند از صد کادو -جایزه برای مشتری ارزشمندتر باشد، سرپرستی که این عادت را در خود پرورش نداده، نمیتواند به عنوان الگوی فروشندگان خود این رفتار را آموزش دهد، پس مسئولیت سرپرستان فروش بسی سنیگین تر است از یک فروشنده عادی در سازمان است.

سازمان شما به کدامیک از انتظارات مشتریان طلایی سال خود پاسخ بهترین را  می دهید؟

– احترام ( اولين خواسته مشتري احترام است ).
– کيفيت ( محصول و خدمات).
– سرعت (تحويل محصول يا خدمات – مشتريان ذاتاً عجله دارند ).
– آساني (کاهش تشريفات زائد اداري ، مراجعات مكرر ، تكميل فرم ها و يا نحوه تحويل مناسب).
– تخفیفات و پرموشن های ویژه  (تمامي مشتريان  تمايل دارند همواره مورد تشویق ویژه باشند).

 

سازمان شما  چه مزیت رقابتی برای مشتریان طلایی و سال  خود ایجاد می کند ؟

“مزيت رقابتي عاملي است که براي مشتريان ارزش بيشتري نسبت به رقبا مي افزاید و سبب ترجيح سازمان بر رقيب از سوي مشتري مي شود”.

قابليت اعتماد – توان ارائه محصول و خدمت طبق وعده ازنظر زمان ، قيمت و …
کيفيت د رخدمات پس ازفروش نيز از اهميت زيادي برخوردار است .(کيفيت بايد از ديدگاه مشتري مورد توجه قرارگيرد نه سازمان).
قيمت استراتژي هاي قيمت گذاري رقبا ، قدرت خريد مشتري و ميزان تقاضاي بازار از جمله عوامل اصلي درتعيين قيمت مي باشند.
سرعت کمتر کردن زمان بين سفارش و عرضه محصول- کمتر کردن زمان ارائه خدمت يا خدمات پس ازفروش.
پاسخگويي و مسؤوليت پذيري – توان پاسخگويي سريع به نيازها و انتظارات مشتريان و مسؤوليت پذيري.

 

“لازم نيست به تمامي انتظارات مشتريان پاسخ مثبت داده شود. بايد با آگاهي دادن انتظارات مشتريان را مديريت کرد”.

 

شما چطور بهترین مشتری سال خود را انتخاب می نماید ؟ آیا در این زمینه فقط به جدول میزان خرید مشتری توجه می کنید و یا بر اساس آیتم های دیگری آنها را شناسایی می کنید ؟ بهترین خاطره ای که مربوط به تشکر از یک مشتری طلایی سال در سازمان تان  است،  مربوط به چه زمانی است و چگونه اتفاق افتاد؟

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/4ZKW4q

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واقعیت تلخ مشتری مداری
زبان بدن مکمل انتقال پیام در ارتباط
Jordan Ross Belfort
گرگ وال استریت

2 نظر to “ بهترین مشتری سال”

  1. سامان عزیزی پاسخ
    نوامبر 11, 2017 at 3:04 ب.ظ

    سلام حسن عزیز
    ممنون از نکات خوبی که گوشزد کردی.
    من هم فکر می کنم یکی از موضوعات مهمی که برخی از کسب و کار های ما به آن بی توجه هستن، بحث بهترین مشتریان است.
    به قول شما ،اینکه معیار و ملاک ما برای تشخیص این مشتریان چیه.آیا به غیر از میزان خرید(که مطمئناً از معیار های مهم است)، به موارد دیگری هم توجه داریم؟
    واقعاً خیلی مهمه که ببینیم آیا منابع مختلف سازمان رو در جهت ایجاد مزیت برای اونها صرف می کنیم یا به این موضوع بی توجه هستیم.
    مثلاً ما تعدادی مشتری داریم که چندین ساله به عنوان مشاور به ما مشورت می دن.توی خیلی از زمینه ها بهمون کمک کردن.از انتخاب محصول گرفته تا بازخورد های مختلف از سبک کاریمون. هر وقت برای تصمیم گیری نیاز به کمک داشتیم یا ابهام زیادی پیش رومون بوده، برای جمع آوری اطلاعات و غیره، کمکی رو از ما دریغ نکردند.اینها الزاماً توی لیست بیشترین خرید ها از ما قرار ندارن ولی اگر به این مسئله بی توجهی کنیم، طبیعیه که منبع مهمی رو از بین خواهیم برد.

    1. کشاورز پاسخ
      نوامبر 12, 2017 at 3:54 ق.ظ

      با سلام
      سامان عزیز
      در اکثر سازمان های ایرانی، کمترین اطلاع از مشتریان طلایی خوددارند و بیشتر در پشت نرم افزار های سی آر ام به چند طبقه بندی ساده می رسند و حتی بعد از این هم فقط به دادن چند پیام تبریک در روزهای خاص بسنده می کنند .
      شرکت های بزرگی در حوزه خرده فروشی می شناسم که مشتری را فقط خریدار می بینند و کارمند و یا تامین کننده ای که بهترین سود آوری از لحاظ برندینگ و توسعه بازار را داشته به راحتی نادیده می گیرند .

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه