آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • دست نوشته های یک مدیر فروش
  • تبصره۲۲- فقر کلمات
 
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6
چهار شنبه, 23 آگوست 2017 / Published in دست نوشته های یک مدیر فروش

تبصره۲۲- فقر کلمات

تبصره ۲۲- فقرکلمات

حضرت مسیح می‌گوید در آغاز فقط کلمه بود

زبان سرخ سر سبز را به باد می دهد.

جای زخم خوب می‌شود ولی جای حرف نه.

 گلو دارای ۷ طبقه دارد و کلام برای جاری شدن باید از این ۷ طبقه عبور کند .

اهمیت کلمات در دنیای که همه چیزی بر اساس روابطی از نوع کلمه است در دنیای که وقت و زمان انسان ها را به سمت دنیای مجازی برده و انسان در پشت نقاب ها با کلمات خود زندگی می کنند، کلام و کلمه هر روز در دنیای جدید اهمیت روز افزونی پیدا می کند  سهم ما از این پیشرفت بشری چیست  . راستی ما چقدر در زمینه پرورش مهارت و تسلط بر کلمات کار کرده ایم .

دنیای جدید دنیای تند مصرف کن ها شده

در دنیای که دوستها ، روابط ، دیدار ها ، جلسات ،عاشقانه ها ، موزیک و سازها ، دلخوشی ها مثل فست فودها شده تندمصرف کن وبعدش هم بنداز دور.

 

راستی  کلمات در دنیای ما چقدر سهم مان را بیشتر کرده اند ما چقدر به دنیای کلمات تعلق داریم چقدر کلمه بلد هستیم وقتی نفرت وخشم و شادی ما را فرا می‌گیرد.

 

اهیمت کلمات را کسی می‌داند که به دلیل یک حرف و یک کلمه نا پخته از دنیای دوستی خارج می‌شود و چقدر حیف است که در زمانی که خبری از چای و قلیان و هم نشینی و شب نشینی ها نیست، پیدا کردن گوش شنوایی که گاهی همنوایی بکند با یک کلمه به باد برود.(الانسان لفی خسر)

 

آری ما فقیر هستیم هم فقر فرنگی ،فقر اقتصادی ، هم فقر دانش ، هم فقر کلمات داریم و همه چیز از فقر کلمات شروع می‌شود کسی دامنه واژگانش از تعداد انگشتان دستانش فراتر نمی‌رود.نمی تواند روابط بلند مدت برقرار کند در دنیای که همه چیز در جهان شبکه تعریف می شود .

 

در عصر دانایی وعصر کلمات چقدر باید ناتوان بود که نتوانیم بین دوستت دارم، حس خوبی باشما دارم، چقدر دلنشینی، مایه آسایش روحی، چقدر احساس لطیف دارای، مرا تازه می‌کنی، و خوشحا لم از بودنت تنها اکتفا می‌کنیم به کلمه تو خوبی.

 

راستی چقدر دردناک است وقتی خشمگین هستیم، دامنه لغاتمان فراتر از خشمگینم، تو عوضی هستی، چقدر نفرت انگیزی نمی‌رود.

 

آری باید قبول کنیم که برای عصر توسعه ما نیاز به افزایش دامنه لغات خود داریم نیاز به تسلط کلامی، نیاز به داشتن کمی صبر برای یادگیری. و آنهم یادگیری در شرایط سختی که َآب دیده شویم نه در شرایط ایزوله شده و کانون توجه و شادی ها . 

 

امروز اگر وارد یک دوستی تازه شدیم به اندازه یک دوستی باید دامنه واژه گانمان را فراتر از محدوده قبلی ببریم، زیرا وارد یک تعهد جدید شده‌ایم (حتی اگر یک طرفه باشد) و اینجا است آغاز عصر دانایی.

به گمانم شرط لازم برای افزایش ثروت مادی و معنوی داشتن دامنه واژگان قوی تر نسبت به دیگران است .

 

لینک کوتاه شده مطلب :   https://goo.gl/1eCb8y

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

جایزه اسکار اصغر فرهادی – تبریک من
#یاد هست استاد بیژن خرم
چقدر دلم برای تنهایی ام تنگ شده

2 نظر to “ تبصره۲۲- فقر کلمات”

  1. امین جباری پاسخ
    آگوست 24, 2017 at 7:37 ب.ظ

    سلام
    از روزی که با درس های تسلط کلامی در متمم آشنا شدم تا امروز، هر روز بیشتر و بیشتر ضرورت توسعه مهارت های کلامی رو حس می کنم.
    ضعف در تسلط کلامی، یکی از اساسی ترین ریشه های ضعف ما در بسیاری از مهارت هاست.
    مهارتی که داشتنش یک ضرورت و نداشتنش یک ضعف به حساب می یاد.
    وقتی به گذشته نگاه می کنم، صحنه های زیادی رو به خاطر میارم که به دلیل استفاده از کلماتی که دقت مناسبی نداشتند، ضربه خوردم و حتی مجبور شدم به خاطر سو تفاهمات ایجاد شده، معذرت خواهی کنم.
    به قول شما، امروز کلمات ما، خیلی بیشتر از خود ما همنشین نگاه ها و گوش دیگرانند و ضروریه که تلاش بیشتری برای بهبود این مهارت داشته باشیم.

    1. کشاورز پاسخ
      آگوست 26, 2017 at 5:39 ق.ظ

      سلام امین جان

      امروز که در جایگاهی یک مدیر در حال فعالیت هستم می دانم که بزرگترین ضعف در روابط ناشی ضعف و فقرکلمات می باشد بخصوص این در زمان ابزار عصبانیت و نارحتی نمود بیشتری دارد، که این مضوع هزینه های جبران ناپذیری را در دنیای که روابط و تخصص در کنار هم معنی پیدا می کند اهمیت روز افزونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه