آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • مدیریت تیم های فروش
  • تیم سازی در سازمان فروش
 
تیم سازی در سازمان فروش
دوشنبه, 20 آگوست 2018 / Published in مدیریت تیم های فروش

تیم سازی در سازمان فروش

در یک سازمان فروش، تیم مجموعه ای از افراد است که به‌شدت از مدیر فروش خود سعی می‌پذیرد.

برای دادن هر پیامی به تیم فروش، باید دارای یک استراتژٰی گفتمان داشته باشیم و بدانیم که سطح خواسته و انتظارمان چقدر با واقعیت‌های موجود در بازار تطابق دارد.

هرگونه ایجاد تنش رفتاری در تیم موجب بروز عوارض آن در بازار می‌شود. باید بدانیم حرفی که قرار است گفته شود چگونه و در چه زمانی بیان شود. این به این معنی نیست، که نباید به تیم فروش بازخورد داده شود.

مهارت تیم سازی در سازمان فروش 

یک مدیر فروش آگاه و هوشیار دائم حرکات تیم را مورد تجزیه‌ وتحلیل قرار می‌دهد و حواسش به این نکته است که تیم باید در عرض و طول حوزه کاری رشد نماید.

 یعنی هم تعمیق بیشتری بین اعضا صورت گیرد و هم گسترش شبکه‌های اطلاعاتی بین اعضا بیشتر شود.

گاهی اوقات بروز اتفاقاتی در سازمان‌ فروش سبب می شود مدیر فروش به اعضا تیم خود فشار وارد کند در حالی که منشا این اتفاقات چیزی جز سوءتفاهم نیست. این مهارت مدیر فروش است که بتواند این اتفاقات را شناسایی کند و با حفظ آرامش و متانت مانع از بروز فشار به تیم شود. 

 

شاخص های مشارکت در تیم در سازمان فروش

1-  تشکیل جلسات فروش در جهت ارائه راهکارها، می‌تواند میزان دانش و عمق مسائل را در تیم اندازه‌گیری کند.

2- جلسات طوفان فکری که فروشندگان آزاد هستند در خصوص یک مسئله هر چه به ذهنشان می آید را مطرح کنند. سطح مشارکت در این جلسات شاخصی خوبی برای اندازه گیری عمق مشارکت در تیم است.

3- سطح تعارضات در بین اعضا تیم هم به عنوان شاخص خوبی جهت اندازه گیری رشد طولی یک تیم است، که میتواند همزمان پذیرای نظرات مختلف وگاها متعارض با هم باشد.

4- در زمان های بحران در صورتی که خواسته ای مطرح می شود نتایج حاصل از آن خواسته می تواند شاخص خوبی از عمق مشارکت در تیم باشد.

 

نقش تیم سازی حرفه ای در زمان بحران 

در زمان بحران‌های فروش، افزایش سطح تنش می‌تواند یک تیم ضعیف را مستهلک و فرسوده کند.

در این مواقع سطح تعارض‌های بین فردی هم زیاد می شود. اما اگر تیم به‌ صورت عرض و طولی رشد کرده باشد. حمایت افراد از یکدیگر می‌تواند سطح اعتماد را برای حل بحران و یا مسئله بالا ببرد و تیم با کمترین هزینه ، تعارض از این دوره عبور کند.

[su_note note_color=”#a1f157″]هنر یک مدیر فروش مراقبت از حریم تیم فروش است به گونه ای که اجازه ندهد بحران و مسائل جاری وحدت رویه و انسجام تیم را به هم بریزد. مدیر فروش در زمان بحران باید مراقب اعمال و رفتارهای خود با تیم فروش باشد و رئیس گونه با تیم خود گفتگو نکند زیرا منجر به شکل‌گیری رفتارهای والدانه – کودکانه شود و در درازمدت باعث می‌شود کوهی از مشکلات بر سر سرپرست فروش خالی شود.[/su_note]

 در تیم‌های فروش ضعیف، کمتر کسی پیدا می‌شود که مسئولیت کارها و عواقب آن را بر عهده بگیرد اما در تیم های منسجم همه اعضا خود را در اهداف و خروجی سازمان شریک می‌دانند و مسئولیت نتایج کار خود بر عهده می گیرند .

بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات در مسیر حرفه‌ی شدن مدیر فروش، تیم داری و تیمارداری است.

 

لینک کوتاه شده مطلب :https://goo.gl/9DjrSH

مدرسه توانگری سرپرستان فروش

راه های برقراری ارتباط با حسن کشاورز فضل؛ مشاوره و آموزش تخصصی مدیران و سرپرستان فروش

درخواست آنلاین مشاوره و آموزش 

ایمیل : info@kehsavarzfazl.com

تلگرام :  keshavarzfazl@

برچسب‌ها: تیم سازی, شرکتهای پخش مواد غذایی

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

چند نکته طلایی روزهای آخر سال، در سازمان فروش
چند نکته طلایی روزهای آخر سال، در سازمان فروش
سرپرست فروش در شرکت پخش مواد غذایی به چه مهارتهایی نیاز دارد؟
توسعه ظرفیت یادگیری در سازمان های فروش – بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه