وزارت راه و شهر سازی و برای آگاهسازی هر چه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل، روز ۲۶ آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به نام روز ملی حمل و نقل نام گذاری کرده است.
این قشر از جامعه که بیشتر عمر خود را در جاده های کشور می گذارنند و در توسعه بخش های زیر بنایی جامعه نقش آفرینی می کنند، زیرا یکی از شاخص توسعه کشور ها وضعیت جاده ای و صنعت حمل و نقل آن کشور است.
در سازمان های فروش و پخش یکی از واحد های درگیر با مشتری، که دقیقا یکی از نقاط تماس مهم هم می باشد، واحد حمل ونقل کالا است، که یکی از مهمترین وظایف این گروه ارسال محصول، تحویل به موقع به مشتری با حفظ کیفیت اولیه کالا است .
در سازمان های پخش و توزیع تحویل به موقع یکی از فرایند های مهمی است، که میتواند برا ی شرکت ارزش افرین باشد .
و از طرفی داشتن ناوگان سالم، تمیز و مرتبدر زمان سرویس به مشتری مهم است و مشتری ترجیح میدهد که از شرکتی خرید کند که ناوگان بهتر و مرتب تری داشته باشد، زیرا حس خوبی به مشتریان در هنگام تحویل بار میدهد.
بحث اعتماد، به تحویل دهنده به عنوان یکی از چالش های مهم در صنعت خرده فروشی است، زیرا زمانی که راننده بار را تحویل می دهد، امکان شمارش دقیق آن امکان پذیر نیست (البته در برخی از شرکت های پخش و توزیع تحویل دهنده و راننده دو عضو متفاوت هستند).
در این گونه مواقع مشتری باید به راننده اعتماد کند و گاهی هم بر سر این اعتماد هزینه های زیادی را متحمل میشود. البته برند شرکت توزیعی در ایجاد این حس بسیار مهم است.
رفتار راننده در هنگام رانندگی، تمیزی خودرو، سلامت محصول از نظر کیفی وکمی، وصول مطالبات، ارسال و تحویل به موقع، پاسخگویی خوب به مشتری جز وظایف اصلی رانندگان در صنعت پخش میباشد.
امروزه آموزش حین خدمت یکی از وظایف شرکتها است، که برای ارتقاء دانش و مهارت نیروهای خود استفاده میکنند، در این میان شرکت های پخش و توزیع بیشتر آموزش های خود را بر گروه فروشندگان خود متمرکز می نمایند.
در صورتی که سهم رانندگان و تحویل دهندگان کمتر از فروشندگان نمی باشد، زیرا با سرویس دهی خوب و یا بد می توانند در وفاداری مشتری بسیار موثر باشند.
امروزه شرکت های بزرگی مثل اسنپ توانسته اند، با تحول در صنعت حمل ونقل بسیار ارزش آفرین باشند و به شکل باور نکردنی با طراحی سیستمی در نقش گرفتن رفتاری رانندگان موثر باشند.
شرکت های پخش و توزیع به علت نداشتن امتیازات خاص و یا ملموس برای این رده سازمانی هنوز در دوره های هستند، که با نوشتن شعار های از قبیل ” رانندگی من چطور است” سعی در اصلاح وبا مراقبت رفتار رانندگان خود دارند.
سختی های این صنف از کسب وکارها، بیشتر از نوع کمبود حمایت و مراقبت میباشد، که جامعه شامل (دولت، پایانه، آژانس های حمل ونقل، شرکت های توزیع بار و مسافر وظیفه آن را بر عهده دارند.
فشار فیزیکی ناشی از شرایط حمل ونقل، این گروه از افراد جامعه را به سوی دردهای فیزیکی بخصوص درد های پا و ستون فقرات می برد، از طرفی مشکلات عاطفی و روانی در بین خانوداه به دلیل عدم حضور کم، آسیب های آنها را نسبت به سایر کسب و کار جامعه بیشتر کرده است.
به این بهانه روز ملی حمل و نقل تبریک و خدا قوت می گویم، به این قشر زحمت کش و تلاش گر جامعه، بخصوص رانندگانی که در صنعت پخش و توزیع محصول فعالیت میکنند.
لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/oWU82R
آی پین نام مجموعه نرم افزاری است که در حوزه حمل ونقل و طراحی وساخته شده است.رانندگان خودروهای باری اعم ازخودروهای سبک شهری تا سنگین و فوق سنگین جاده ای می توانند به وسیله این اپلیکیشن به تابلوی اعلان بار سراسری در تمام کشور دسترسی پیدا کنند و هر باری را متناسب با خودرویی که در اختیار دارند از هر نقطه ایران مایلند دریافت کنند وبدون معطلی وصرف کمترین زمان و هزینه اضافه در مسیر برگشت بار دوم را پیدا کنند این امکان یعنی دو سر بار باصرف کمترین زمان وهزینه. از مزایای دیگر این اپلیکیشن می توان به دریافت مستقیم بار از صاحبان بار وحذف واسطه نرخ گذاری،عادلانه،دریافت بار بدون نیاز به حضور فیزیکی و انتخاب طیف گسترده ای از بین سفارشات درون شهری و بین شهری اشاره کرد.
ipinbar.net