آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
  • عوامل موثر در تحلیل جدول SWOT
 
عوامل موثر در تحلیل جدول SWOT
یکشنبه, 18 دسامبر 2016 / Published in ارائه گزارش و تحلیل روند فروش, مهارت ها و تکنیک های فروشندگی

عوامل موثر در تحلیل جدول SWOT

پیش نوشت: چند روز پبش در جلسه ای یکی دوستان جهت تدوین استراتژی یک شرکت جهت برند جدیدش سوالاتی پرسید که شاید توضیح دادنش برای مدیری که از مدیریت فقط امضا کردن چند برگه و کم و زیاد کردن اضافه کاری و نامه توبیخی برای پرسنل فروش را می داند کار سختی بود. از طرفی دلم می سوخت برای منابعی که قرار است هدر رود و طرفی یکی از دوستان که زیر مجموعه آن مدیر بود مجبور بود برای آقای مدیر عامل گزارشی تهیه کند که در طی آن گزارش باید منابعی از سازمان هزینه گردد و چه بهتر که گزارش واقعبینانه تر باشد، لذا برای تحلیل موضوع برند از جدول تحلیل نقاط قوت و ضعف و  فرصت و تحلیل استفاده کردم و شاخص هایی را برای ارزیابی و وزن دهی و امتیاز دهی در جدولی برایشان تهیه کردم به امید اینکه با زبان خود به بر خی از مسائل مهم سازمان پی ببرند تا منابع مالی و انسانی و فنی را بیهوده در جهت یک سناریو واهی هدر نکنند. البته بعد از آن دوست خواهش کردم نتایج را برایم بفرستد که از نگاه یک ناظر بی طرف هم به آن نگاهی بیندازم .

عوامل اثر گذار داخلی (جهت تعیین نقاط قوت و ضعف )

1- عوامل رهبری و تصمیم گیری

2-عوامل ساختاری

3-عوامل انسانی

4-عوامل تحقیق و توسعه

5- عوامل مالی

6- عوامل بازاریابی

7- عوامل عملیاتی

8- عوامل روابط عمومی و بین الملل

9- عوامل فناوری و سیستمهای اطلاعاتی

این عوامل باید از منظر داخلی (نقاط قوت و ضعف) در سازمان بررسی شوند و بعد از اینکه برای هر کدام از عوامل شاخص های را تعیین کردیم ،به آنها وزن و ضریب اهیمت بدهیم و از مجموعه وزن در ضریب اهیمت می توان امتیاز هر شاخص را برای آن عامل در سازمان مشخص کرد.

عوامل اثر گذاری خارجی (جهت تعیین فرصت ها و تهدید ها)

1- عوامل اقتصادی

2-عوامل اجتماعی و فرهنگی

3-عوامل سیاسی و حقوقی

4- عوامل بین الملل

5- عوامل محیط تخصصی

این عوامل باید از منظر خارجی فرصت و تهدید در سازمان بررسی شوند و بعد از اینکه برای هر کدام از عوامل شاخص های را تعیین کردیم، به آنها وزن و ضریب اهیمت بدهیم و از مجموعه وزن در ضریب اهیمت می توان امتیاز هر شاخص را برای آن عامل در سازمان مشخص کرد.

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

استاندارد آموزشی کارشناس تحقیقات بازار
فروش آسانسوری
 فروش آسانسوری
بودجه بندی در شرکت های پخش مواد غذایی
بودجه بندی در شرکت پخش مواد غذایی- بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه