یکی از قوانین مهم در بازار، تمرکز بر سود و زیان است. اینکه این مسئله با چه مقیاسی می تواند بر روی سود و زیان اثر بگذارد. به طور مثال مسئله درگیری عامل و فروشنده همیشه وجود داشته، پیمانکار توزیع محصولات از عدم هماهنگی ویزیتور با مغازه دار و مشتری می گوید و تقریبا سرپرستان فروش مانند، وکلا هر روز بین این دو گروه قهر و آشتی راه می اندازند.
تمرکز بر روی هدف، مواظب باشید که دغدغه امور روزمره از شما یک مترسک نسازد.
خیلی از دوستانم که در حوزه سرپرستی کار میکنند، از تعدد کارهای روزمره و اینکه که هر روز با یک موضوع تازه سرو کار دارند، گله مند هستند. این مسئله گاها باعث عدم تمرکز می شود و مسائل فرعی به جای مسائل مهم سازمانی مطرح می شود.
رعایت اصل اول در میان سرپرستان فروش در سازمان های فروش بسیار مهم است، زیرا هر گونه تخطئی از این موضوع نهایتا عوارض آن شامل سازمان و تیم فروش میگردد.
اما برای داشتن تمرکز قلم وکاغذ مورد نیاز است، موردی که در اکثر مواقع به دست فراموشی و حافظه سپرده می شود.
ساده انگاری مسائل، به حافظه شفاهی سپردن و موکول به فردا پیگیری کردن، یک بیماری مهلک رفتاری است که در میان افراد تصمیم ساز در سازمان های فروش بسیار عارضه ساز است.
امروز خیلی از کسانی که در زمینه تولید محتوا در حوزه دیجیتال فعالیت میکنند، تاکید بر تولید روزانه محتوا دارند. غافل از اینکه مصرف محتوا هم به عنوان دغدغه باید مطرح باشد. این موضوع چه ارتباطی به سازمان های فروش دارد؟
سازمان های فروش هر روز آبستن حوادث جدیدی هستند، از کمبود محصول گرفته تا مشکلات مشتریان در حساب و کتاب و مشکلات عاملین پخش در بازار و یا عدم تحقق فروش محصولات استراتژیک.
پس در این زمینه هم هر روز محتوا تولید می شود، که اگر مصرف نشود تبدیل به معضل بزرگی به نام هرج و مرج می گردد.
محتوایی که فروشنده تولید می کند و از نارضایتی مشتریان از کیفیت محصول می گوید، اگر این محتوا به نظر کارشناسی تزئین نگردد و به عنوان یک گزارش از مشتری به مدیریت کیفیت اعلام نشود، باعث می شود هم مشتری از بین برود و هم سیستم فروش را دچار اخلال نماید و هم بهانه به دست فروشنده برای عدم فروش ندهیم.
لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/wKdjcL
مشاوره و آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
ایمیل : info@kehsavarzfazl.com