آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • دست نوشته های یک مدیر فروش
  • قوی سیاه و دلار
 
قوی سیاه و دلار
سه شنبه, 10 آوریل 2018 / Published in دست نوشته های یک مدیر فروش

قوی سیاه و دلار

تب و تاب این روزها در دلار و سکه و ارز است، از صف های طولانی گرفته تا پیام های لحظه ای که فلان محصول گران شدو فلان محصول کمیاب شد.

 

دیدن و شنیدن این رویدادها که بیشتر در هیجان و احساس را بیشتر ممی کند، و نفس ها را حبس در سینه،  بیشتر جو نا امیدی را در جریان زندگی برایمان تزریق می کند، این بسیار اندوهناک است.

 

برای کسی که هدفی ندارد اندوهناک تر و دلهره آورتر.

 

امسال تم خود را افزایش عزت نفس و سعه صدر انتخاب کرده ام، اعتقاد دارم خیلی از مشکلات ما از نداشتن این دو صفت و یا ارزش مهم در زندگی است.

 

ضربه های که می خوریم، غم های که ما را مستهلک می کند، و حواشی که دوربرمان را گرفته. ریشه در ضعیف بودن این دو ویژگی در لیست ارزش هایمان دارد.

 

البته این دو ویژگی نیازمند یک صفت ویژه هستند، و آن میوه آگاهی است، یعنی بدانی که اگر الان تب داری در اثر کدام بیماری است و اگر الان حالت خوب نیست به کدام حادثه و کدام رویداد این اتفاق افتاده و  اصلا چرا حالت خوب نیست.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]برای رسیدن به این ویژگی لازم است، که یا پای استادان اهل حکمت بنشینی و یا در محضر نویسندگان و کتاب هایشان تلمذ کنی.[/stextbox]

 

امروز که دور و روم را نگاه می کنم پر از انسان های ناامید و چس ناله کن. کسی که حتی حاضر نیست برای بهتر شدن حال خودش قدمی بردارد.  آن قدم حداقل  استفاده کمتری از واژه های مایوس کننده است.

 

کتاب قوی سیاه از ویژگی نام می برد، که اتفاق می افتد، ولی زمان آن نمی توان دقیق حدس زد.

ولی این اتفاق خواهد افتاد، مثل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، مثل کاهش سطح سواد ، کاهش سهم بازار تولید کالا، کاهش نیروی های انسانی در فرایندهای تولید و فروش و…

 

می توان تا حدی نشانه های آن را حدس زد، ولی باور پذیری آن سخت و غیر باور است، جذابیت قوی سیاه هم همین است، سوپرایز کردن تو ؟

 

راستی در سال جدید می دانیم که قوی سیاهمان چیست؟

اگر بتوانبم روند ها را به جای رویدادها ببنیم، می توانیم تا حدی قوی سیاه خودمان را حدس بزنیم.

 

و اما چه کرده ایم برای این اتفاق؟ سوپرایز شویم و یا دست به کار؟

 

تفکر نقادانه چیست- گفتگو با شبنم(+)

صبرکن،آهسته تر(+)

لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/uKj41E

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

فرو ریختن ساختمان پلاسکو -درسی برای سازمان ها –
رویداد های تب آفرین
تمرین ” صفحات صبحگاهی “

2 نظر to “ قوی سیاه و دلار”

  1. صدرا علی آبادی پاسخ
    آوریل 11, 2018 at 5:55 ق.ظ

    سلام و عرض ادب:)
    این اتفاقی که برای دلار افتاد قوی سیاه نیست. در بهترین حالت قوی خاکستریه.
    اولین ویژگی قوی سیاه پیشبینی ناپذیری اون هست، اما خب اگر صحبت های اقتصاد دان ها رو دنبال میکردیم میدونستیم این اتفاق ناگریز هست و حتی پیشبینی حوالی اردیبهشت رو هم من دیده بودم تو صحبت ها و حتا منتظر هم بودم و حتا از این دونستن سود هم بردم. (کاهش سطح سواد هم مشخصا قوی سیاه نیست.)
    قوی سیاه سه ویژگی دارد:
    -غیر قابل پیشبینی است
    -طبعاتش عظیم است
    -بعد از اتفاق افتادن قابل تبیین مینماید، نه قبل از آن، حتا برای اهل فن.

    نوسانات اخیر دلار صرفا گزینه‌ی دوم رو داره.
    با احترام

    1. کشاورز پاسخ
      آوریل 11, 2018 at 7:41 ب.ظ

      سلام صدرا جان
      ممنون از ارائه توضیحات تکمیلی و اصلاحی.
      اما منظورم از اینکه از کلمه قوی سیاه در متن استفاده کردم، برای(exaggeration) اگزه جزه کردن و اهمیت موضوع بود، بله همانطور که می فرمایید وضع دلار قابل پیش بینی بود، البته نه از دوماه پیش، بلکه از سال 92، کسی که با سرمایه چند میلیاردی در صنعت در حال فعالیت است، همین نوسان دلار برایش یک کابوس شبانه است، کسی که حقوق 1000 نفر را باید تقبل کند، همین 1000 هزار تومانش هم نمیتواند به عنوان یک پدیده و رویداد عادی هضم کند حتی اگر در ایران باشد.

      نسیم طالب در ابتدای کتاب می گوید که قوی سیاه درباره دسته معینی از رویداد ها که نمی توانیم به تصور و خیال درآوریم، اماهزینه های زیادی برایمان داشته است، رویدادهای منفی چون بحران بانکداری و رویداد های مثبت جون فن آوری.

      اگر در عامه مردم و کف باراز بیشتر جستجو کنیم می بینیم و یا می شنویم که دلار در سال 92 در تصور هم نمی گنجید که در سال 97 به50 درصد رشد خودبرسد.

      امروز با یکی از عزیران حوزه حراست در میز نهار خوری بودیم، که ایشان از اینکه دلار اینقدر نوسان دارد، خیلی متعجب نبود، و اظهار می کرد که اصلا مهم نیست ما که با 20 میلیون نه ثروتمند می شویم و نه فقر پس مهم هم نیست، من هم گفتم آری برای تو شاید.
      ولی برای کسی که داروی بیماری های خاص را مصرف میکند، وقتی با کرکره بسته داروخانه مواجه می شود، که نوشته به دلیل نوسات ارز، داروهای خاص قابل عرضه و موجود نمی باشد، شاید کمی متفاوت تر است.(دارای آثار عظیم،نا منتظره و پس از وقع قابل پیش بینی است).

      نسیم طالب سعی میکند، که نوع نگاه ما و شیوه اندیشدن ما را به چالش بکشد، چیزی که امروز بسیار به آن احتیاج داریم،
      امانیسم طالب توصیه می کندکه:

      به آسانی می توان به دید که زندگی آمیزه ای از چندرویداد عظیم است، چندان دشوار نیست که از روی مبل راحتی نقش قوی سیاه راشناسایی کنید، به خودتان بنگرید، رویدادهای مهم را بشمارید، تغییرات فناوری و اختراعاتی که از زادروزتان تاکنون قابل پیش بینی بوده است، بعید است که ببینید کدام از آن ها پیش از پدید آمدن قابل پیش بینی بوده است؟

      چرا گرایش به این داریم که به جای اسکناس ها سکه هاراببنیم؟ چرا پیشامد های مهم به رغم نشانه های آشکار، که از آثار سنگین آن داریم رها می کنیم، وبه خرده ریز ها می چسبیم؟

      برای دیدن قوی سیاه باید بتوان تحلیل را از رویداد ها مهم (بستگی به ناظر) راشناسایی کرد، تا با قوی سیاه بهتر کنار بیایم، به نظر شما امروز چند تحلیل درست و حسابی در مورد رویداد های اخیر که بتوان پای روندها را در آن دید نوشته و موجود است؟

      من که به ندرت خواندم ، ولی کمکی به دیدن قوی سیاه نکرد(با همان ویژگی که شما گفتید) که البته نسیم طالب این قوی سیاه را دید و منفعت هم کرد. چرا؟ سوال دقیقا اینجاست؟ چرا او توانست و ما نتوانستیم
      ما مجموعه ای از کسب و کارهای ما است، نه فردی که با خریدن چند دلار نفع و یا ضرر میکند.

      به هر حال ممنونم که مرا به نوشتن سطر های بیشتری وادار کردید. و عمیقتر در باره قوی سیاه و رد پای دلار در آن بتوانم ببینم و بیاندیشم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه