پست های قبلی را از لینک های ذیل می توانید دنبال کنید.
مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- معرفی
مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول
مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم
مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم
در فصل چهارم از کتاب مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش به موضوع سرپرست فروش و فروشندگان اختصاص می یابد.
تفاوت ویزیتور و بازاریاب در چیست؟
پیش از هر چیز، مهم است به خاطر داشته باشیم که اصطلاح ویزیتور در زبان انگلیسی به این معنایی که ما بهکار میبریم وجود ندارد.
همچنین بهنظر میرسد نخستین کسانی که این واژه را به کار بردند، شکل فرانسوی آن (visiteur) را در ذهن داشتند. اگر چه در زبان فرانسوی هم، این اصطلاح به شکلی که ما استفاده میکنیم وجود ندارد.
فروشندگی را میتوان در زمره یکی از مشاغل سخت محسوب کرد؛ زیرا یک فروشنده باید احساس واقعی خود را همیشه کنترل کند و در نقش یک شخص با انرژی و خوش بیان و خوش مشرب ظاهر شود.
مشتری؛ سرپرست فروش؛ مدیر فروش و فروشنده اخمو نمی خواهد.
اما فروشنده خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است و در اثر تجربه؛ دانش و تمرین خطاهای خود را کم می کند و نقاط قوت خود را زیاد می کنند.
در حوزه فروشندگی؛ مساله یادگیری و آموزش و نظارت بسیار مهم است.
پس نقش سرپرست فروش در این سه حوزه بسیار مهم است.
سرپرستان فروش با پیادهسازی اصول سرپرست فروش (برنامه ریزی؛ سازمان دهی؛ هدایت؛ کنترل؛ نظارت و فرماندهی) می تواند یک تیم فروش اثر بخش را بسازند.
برای شناخت یک فروشنده خوب باید از دیدگاه یک سرپرست فروش به موضوع خصوصیات یک فروشنده خوب بپردازیم:
دیدگاه سرپرست فروش در خصوص یک فروشنده خوب:
هر سرپرستی دوست دارد که فروشنده باتجربه ای داشته باشد که علاوه بر روحیه و پشتکار از تجربه و دانش روز هم برخودار باشد.
یک فروشنده خوب؛ از نگاه سرپرست فروش داری ویژگی های ذیل است: فردی که علاوه بر دانش فروشندگی از تجربه وتبحر لازم در این زمینه برخوردار باشد. و آمادگی آموزش پذیری هم داشته باشد.
مطلب کامل این نوشته در سایت ویرگول به نشانی https://bit.ly/3cGLloi مطالعه نماید.
لینک کوتاه شده مطلب:https://bit.ly/349E1hg.
اینستاگرام:
@keshavarzfazl
کانال تلگرام:
@salesupervisor
لینکدین:
ir.linkedin.com/in/hassan-keshavarz-fazl
سایت تخصصی:
www.keshavarzfazl.com