[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.[/stextbox]
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6
1-data Analysis
پردازش اطلاعات و یافته ها، جهت کشف روابط بین عناصر و اجزا واستخراج نتایج.
2-Daily Activities Report
گزارشی از فعالیت های روزانه یک فروشنده در طی یک روز کاری از قبیل بازار گردی، رصد مشتریان، دیدار با مشتریان، بررسی رقبا و…
3-Deceptive Packaging
بسته بندی فریبنده، مثال میتوان اشاره به بسته بندی های که در بازار به طوری عرضه می شود که مصرف کننده در تخمین میزان حجم آن دچار اشتباه شود. مثل بسته بندی چیپس و تنقلات.
4-Dealer Loader
جایزه ای که جهت خرده فروشان در راستای تشویق به خرید گرفته می شود، که معمولا در طی دوره پروموشن محصولی این اتفاق می افتد.
5-Delivered pricing
قیمت گذاری بر اساس هزینه های حمل کالا، به طور مثال اگر کالا در تهران تحویل داده شود دارای یک قیمت و اگر در زاهدان تحویل داده شود با قیمتی متفاوت محاسبه و عرضه میشود.
6-Demographic characteristic
متغیرهای درونی جمعیتی از قبیل سن، جنس، میزان درآمد، میزان تحصیلات و…
7-Demand Elasticity
کشش تقاضا، معمولا در زمانی که یک شرکت بالا بردن و پایین آوردن قیمت یک کالا می خواهد، میزان تقاضا ی آن را ارزیابی و محاسبه نماید.
8-Depth Interviews
یکی از روش های تحقیقات بازار استفاده از مصاحبه های عمیق با مصرف کننده گان است که معمولا در روش تحقیقات بازار به روش گروه کانونی استفاده میگردد.
9-Distribution casts
هزینه های توزیع مربوط به نگهداری موجودی شامل انبار داری، تخلیه و بار گیری، ارسال برای مشتری محاسبه می گردد.
10- Distribution Intensity
شدت توزیع، به میزان سطح دسترسی کالا در بازار گفته می شود که این به عنوان یک شاخص تاثیر گذار در سهم بازار می باشد.
شرکت های پخش بخصوص، در میان شرکت های صنایع غذایی که عرضه کننده، محصولات تند فروش هستند، درگیری مشتری برای خرید در مورد کالا کم است، با افزایش این شاخص، سعی در افزایش قدرت انتخاب کالا توسط مصرف کنننده دارند، و همچنین افزایش سهم بازارخود دارند.
11-Distribution management
مدیریت سیستم توزیع فیزیکی، شامل انبار داری، تخلیه و بار گیری، ارسال و حمل کالا و برگشت محصول از مشتری است که به عنون یکی از وظایف مدیر فروش درشعب پخش در نظر گرفته می شود.
12- Distribution Center
به انبارهای موقت، که برای تسهیل پردازش سریع سفارش ها و ارسال کالا ها برای مشتریان در نظر گرفته گفته می شود، که میتوان به انبار فروشگاه های زنجیره ای کورش، که جهت تجمع سفارشات از تامین کننده مختلف و ارسال یک ماشین برای یک فروشگاه تاسیس شده است مثال زد.
13-Distract Sales Manager
مدیر فروش منطقه ای، که وظیفه نظارت بر چند شعبه فروش را بر عهده دارد، معمولا شرکت های پخش ،استان های همجوار را به چند منطقه تقسیم کرده و هرمنطقه را به یک مدیر فروش و یا معاونت فروش، جهت سامان دهی و نظارت بر فروش واگذار می نماید.
14- Door- To- Door Selling
مراجعه فروشنده، به صورت خانه به خانه و توضیح، در خصوص مزایای استفاده از محصول، که میتوان به طرح های نصب صندوق پستی توسط شرکت های طرف قرارداد با اداره پست اشاره کرد.
15- Downside Elasticity
افزایش تقاضایک محصول با کاهش قیمت یک محصول، که این معادله در اینجا بین دو متغیر رابطه معکوس با هم دارند، بخصوص در مورد محصولاتی که کاربرد خاص دارند.
می توان مثال زد،مثلا با ارزان شدن فرش های ماشینی مصرف کندگان بیشتری جهت خرید مراجعه می نماید، که می توان به نمایشگاه ها عرضه محصولات پاییزه و بهاره در استان ها که همراه با تخفیف است، اشاره نمود.
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی1 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی2 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی3 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی4 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/FDv5B7