آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6
 
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6
جمعه, 19 ژانویه 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6


[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.[/stextbox]


واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6

 

 

1-data Analysis

پردازش اطلاعات و یافته ها، جهت کشف روابط بین عناصر و اجزا واستخراج نتایج.

 

2-Daily Activities Report

گزارشی از فعالیت های روزانه یک فروشنده در طی یک روز کاری از قبیل بازار گردی، رصد مشتریان، دیدار با مشتریان، بررسی رقبا و…

 

3-Deceptive Packaging

بسته بندی فریبنده، مثال میتوان اشاره به بسته بندی های که در بازار به طوری  عرضه می شود که مصرف کننده در تخمین میزان حجم آن دچار اشتباه شود. مثل بسته بندی چیپس و تنقلات.

 

4-Dealer Loader

جایزه ای که جهت خرده فروشان در راستای تشویق به خرید گرفته می شود، که معمولا در طی دوره پروموشن محصولی این اتفاق می افتد.

 

5-Delivered pricing

قیمت گذاری بر اساس هزینه های حمل کالا، به طور مثال اگر کالا در تهران تحویل داده شود دارای یک قیمت و اگر در زاهدان تحویل داده شود با قیمتی متفاوت محاسبه و عرضه میشود.

 

6-Demographic characteristic

متغیرهای درونی جمعیتی از قبیل سن، جنس، میزان درآمد، میزان تحصیلات و…

 

7-Demand Elasticity

کشش تقاضا، معمولا در زمانی که یک شرکت بالا بردن  و پایین آوردن قیمت یک کالا می خواهد، میزان تقاضا ی آن را ارزیابی و محاسبه نماید.

 

8-Depth Interviews

یکی از روش های تحقیقات بازار استفاده از مصاحبه های عمیق با مصرف کننده گان است که معمولا در روش تحقیقات بازار به روش گروه کانونی استفاده میگردد.

 

9-Distribution casts

هزینه های توزیع مربوط به نگهداری موجودی شامل انبار داری، تخلیه و بار گیری، ارسال برای مشتری محاسبه می گردد.

 

10- Distribution Intensity

شدت توزیع، به میزان سطح دسترسی کالا در بازار گفته می شود که این به عنوان یک شاخص تاثیر گذار در سهم بازار می باشد.

شرکت های پخش بخصوص، در میان شرکت های صنایع غذایی که عرضه کننده، محصولات تند فروش هستند،  درگیری مشتری برای خرید در مورد کالا کم است، با افزایش این شاخص، سعی در افزایش قدرت انتخاب کالا توسط مصرف کنننده دارند، و همچنین افزایش سهم بازارخود دارند.

 

11-Distribution management

مدیریت سیستم توزیع فیزیکی، شامل انبار داری، تخلیه و بار گیری، ارسال و حمل کالا و برگشت محصول از مشتری است که به عنون یکی از وظایف مدیر فروش درشعب پخش در نظر گرفته می شود.

 

12- Distribution Center

به انبارهای موقت، که برای تسهیل پردازش سریع سفارش ها و ارسال کالا ها برای مشتریان در نظر گرفته گفته می شود، که میتوان به انبار فروشگاه های زنجیره ای کورش، که جهت تجمع سفارشات از تامین کننده مختلف و ارسال یک ماشین برای یک فروشگاه تاسیس شده است مثال زد.

 

13-Distract Sales Manager

مدیر فروش منطقه ای، که وظیفه نظارت بر چند شعبه فروش را بر عهده دارد، معمولا شرکت های پخش ،استان های همجوار  را به چند منطقه تقسیم کرده و هرمنطقه را به یک مدیر فروش و یا معاونت فروش، جهت سامان دهی و نظارت بر فروش واگذار می نماید.

 

14- Door- To- Door Selling

مراجعه فروشنده، به صورت خانه به خانه و توضیح، در خصوص مزایای استفاده از محصول، که میتوان به طرح های نصب صندوق پستی توسط شرکت های طرف قرارداد با اداره پست اشاره کرد.

 

15- Downside Elasticity

افزایش تقاضایک محصول با کاهش قیمت یک محصول، که این معادله در اینجا بین دو متغیر رابطه معکوس با هم دارند، بخصوص در مورد محصولاتی که کاربرد خاص دارند.

می توان مثال زد،مثلا با ارزان شدن فرش های ماشینی مصرف کندگان بیشتری جهت خرید مراجعه می نماید، که می توان به نمایشگاه ها عرضه محصولات پاییزه و بهاره در استان ها  که همراه با تخفیف است، اشاره نمود.


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی1 (+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی2 (+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی3 (+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی4 (+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)

 

لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/FDv5B7

 

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
واژه گان بازار یابی و فروش – بخش مقدماتی 2
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – پانزده هم
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – پانزده هم
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدمانی – دهم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه