آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی 8
 
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی 8
جمعه, 02 فوریه 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی 8

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.[/stextbox]


واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی 8

1-Face- to-Face Selling :

فروش مستقیم، در این روش با مراجعه حضوری نزد مشتری به فروش محصول یا خدمات اقدام می‌کنیم، چیزی که در شرکت‌ها به‌عنوان فروشنده حضوری مطرح است.

 

2-Fad:
یک محصول که در بازار معرفی می‌شود، و طی مدت کوتاهی، به رشد خوبی می‌رسد، ولی سریع بعد از طی مدت کوتاهی دچار افت می‌شود که به‌اصطلاح امروزی محصول جوان‌مرگ می‌گردد. در بخش توسعه محصولات جدید علاوه بر تولید محصول باید شاخص‌های حمایتی جهت رشد پایدار محصول در نظر گرفته شود.

 

3-False Objection :
اعتراض بیان‌نشده خریدار نسبت به محصول که به آن اعتراض خاموش هم میگویند، زمانی که شرکت‌ها در فلسفه عملیاتی خود جایی برای اعتراض و پاسخگویی او نمی‌گذارند، مشتری دچار سرخوردگی شده و با اعتراض خاموش خود محصول شرکت را نمی‌خرد و یا بابی میلی آن را تبلیغ می‌کند.

 

4-Fast Moving Customer Goods:
به‌اختصار به آن محصولات تند مصرف (FM CG) هم می‌گویند، که می‌توان به شرکت‌های تولیدکننده محصولات غذایی بخصوص لبنی اشاره کرد، در این محصولات میران درگیری مشتری با محصول کم است و شرکت با تبلیغ و افزایش میزان دسترسی محصول در شلف مغازه‌داران سعی در دیده شدن توسط مشتری دارند.

 

5-Financial Risk :
ریسک مالی، در سازمان‌های فروش یکی از مخاطرات فروشنده و مدیر فروش ریسک مالی مشتریان است، که در برخی از سازمان، با گرفتن تضمین معتبر از مشتریان عمده تا حدی این مخاطره را کم کرده، مشتریان خُرد را توسط فروشنده‌ها سرویس می‌دهند که عملاً فروشنده باید ریسک مالی (بدهکاری مشتری ) را قبول نمایند.

 

6-Floor Price :
کف قیمت اعلام‌شده، توسط سازمان و یا مشتری ،در مذاکرات تجاری هر طرف خریدار و یا فروشنده ازنظر ذهنی و محاسباتی دارای یک کف قیمتی برای خرید و یا فروش محصول خود هستند.

 

7-Follow – The – Leader Strategy:
تعبیت از استراتژی رهبر بازار، شرکت‌های کوچک که توان رقابت با شرکت‌های بزرگ‌تر را ندارند، معمولاً ازنظر قیمتی و عرف و روال فروش تا حد زیادی تابع رفتار شرکت‌های بزرگ که تعیین‌کننده جهت کلی بازار هستند، را تقلید می‌کنند، مثلاً شرکت‌های لبنی کوچک در بازار از روش قیمت‌گذاری شرکت پگاه و یا کاله تبعیت می‌کنند و اختلاف جزئی در قیمت دارند اما در خصوص چارچوب‌های قانونی به مشتری ساده‌تر رفتار می‌کنند.

 

8-Follow –Up
پیگیری مشتری توسط واحد فروش، ارسال پیامک‌های جهت اطلاع از وضعیت محموله در شرکت دیجی کالا نوع ره‌گیری مشتری به‌حساب میاید، یا استفاده از فلسفه CRM در شرکت‌ها را می‌توان راستای پیگیری مشتری دانست.

 

9-Focus Group :
یکی از تکنیک‌های تحقیقات بازار است، که در این روش با گردآوری گروه کوچکی از مشتریان نسبت به انجام مصاحبه‌های عمیق و گفتگو اقدام و در خصوص اظهارنظر مشتری و یا مصرف‌کننده نسبت به برند و محصولات یک شرکت بازخورد گرفته می شود.

 

10-Free Samples :
توزیع نمونه مجانی، بین مصرف‌کنندگان که در راستای آشنایی مصرف‌کننده با برند و محصول جدید هست.و این مسئله می‌توان در بهبود و افزایش خرید مشتری مؤثر واقع شود.

 

11-Forward Buy :
پیش‌خرید کردن محصول و یا خدمت توسط مشتری، که می‌توان به‌پیش خرید محصولات سایپا و یا ایران‌خودرو توسط مشتری اشاره کرد.

 

12-Franchising :
حق امتیاز، که حق فروش یک محصول را در تحت یک برند خاص به مشتری می‌دهد، که می‌توان اشاره به فروش حق امتیاز تابلو پدر خوب به افراد متقاضی کرد، که البته فرانشیز در صنایع غذایی بیشتر دیده می‌شود، که اخیراً در صنعت رستوران‌داری بسیار رونق پیداکرده است.

 

13-Full- Cost Pricing :
قیمت‌گذاری بر مبنای قیمت تمام‌شده، یکی از روش‌های قیمت‌گذاری بر اساس میزان قیمت تمام‌شده است که به با افزایش درصدی از سود قیمت نهایی محصول مشخص می‌شود.

 

14-Functional Cost :
هزینه‌های عملیاتی، بر اساس وظایف مختلف در یک سازمان، به‌طور مثال هزینه عملیاتی دریک سازمان پخش در صنایع غذایی شامل 14 تا 18 درصد نسبت به قیمت محصول هست، که می‌توان به هزینه حقوق و دستمزد کارکنان ، انبارداری، حمل‌ونقل، ضایعات محصولی، مالی و انبار اشاره کرد.

 

15-Functional Discount :
تخفیف عملیاتی، یا تخفیفی که به جهت انجام عملیات خاصی از قبیل بازاریابی و یا فروش محصول توسط شرکت‌های تولیدی داده می‌شود.

به و طور مثال یک شرکت تصمیم می‌گیرد که به جهت ترغیب فروشندگان یک سازمان فروش 2 درصد از فروش محصول را به فروشندگانی بدهد که توانسته‌اند، این محصول را به‌خوبی بازاریابی کرده و اهداف فروش را محقق نماید که این تخفیف در قالب تفاهم‌نامه بین شرکت تولیدی و سازمان فروش انجام می‌گردد.


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)


لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/3rGGTJ

 

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
واژه گان بازار یابی و فروش بخش مقدماتی -چهار دهم
واژه گان بازار یابی و فروش بخش مقدماتی -چهاردهم
واژه گان بازاریابی و فروش مقدماتی - بخش یازدهم
واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – یازدهم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه