آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5
 
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5
جمعه, 12 ژانویه 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]واژه گان بازاریابی و فروش، نقش الفبای اولیه، از درک داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژگان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش  تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژگان بازاریابی جهت درک بهتر  معنای کلمات ایجاد گردد .[/stextbox]


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5

1–Consumer Non- Durable s

کالاهای بی‌دوام مصرفی مانند، ماست، دوغ، کبریت.

 

2–Consumer Attitudes

نگرش مصرف‌کننده شامل (احساسات، باورها، عواطف و تمایلات مطلوب یا نامطلوب) نسبت به برند و یا کالا یا موضوع.

 

3–Consumer Behavior

رفتار مصرف‌کننده در قبال موضوع کالا و خدمات. سالیانه شرکت‌های هزینه‌های بابت شناسایی، نحوه رفتار مصرف‌کننده در خصوص  محصولات انجام می‌دهند.

 

4–Consumer Durable s

کالاهای بادوام مثل یخچال، ماشین ظرف‌شویی.

 

5–Contests

نوعی پرمو شن و جایزه روی محصول، جهت تشویق مصرف‌کننده به خرید و استفاده، که می‌توان به اعطای جایزه نقدی مثل جشنواره فروش محصولات ال‌جی  اشاره نمود، که به همراه خرید یک دستگاه تلویزیون مبالغی در قالب کارت هدیه به خریدار تعلق می‌گیرد.

 

6–Consumer Wear-out

سِر شدگی مصرف‌کننده، در اثر دیدن زیاد تبلیغ کالا و یا محصول درشلف فروشنده، شرکت‌های تولیدکننده، گاهی در اثر تبلیغ زیاد یک محصول باعث کوری در خرید آن توسط مصرف کننده محصول شده، مثل زمانی که مصرف‌کننده بدون توجه به آن محصول خرید خود را انجام می‌دهد.

 

7–Contractual Sales Force

نیروهای فروش پیمانی که به‌صورت تمام‌ وقت و یا پاره‌ وقت برای شرکت کار می‌کنند و معمولاً دارای قرارداد معین کار هستند.

 

8–Contract Carrier

بنگاه و آژانس حمل‌و نقل که منحصراً در یک صنعت و با یک شرکت خاص قرارداد دارند.

 

9–Cost/ Profit/Analysis

تحلیل هزینه فایده، که اساسی‌ترین تحلیل، برای شروع هر فعالیتی در کسب‌ وکار‌است. در این تحلیل بسیار مهم است که در شناسایی کانون‌های هزینه و فرصتها دقیق باشیم، تا تحلیل ما به واقعیت نزدیک‌تر باشد.

 

10–Creative Selling

فروش خلاق، شامل روش‌های که یک فروشنده می‌توان جهت عرضه و فروش محصولاتش انجام دهد، مثلاً خریدن یک کادو جهت مشتری به مناسبت روز تولدش و ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مشتری.

 

11–Credit

اعتبار، می‌توان به میزان اعتبار هر مشتری نزد شرکت اشاره کرد، که بر اساس آن میزان خرید خود را به‌صورت اعتباری انجام دهد، یعنی بعد از فروش کالا در طی یک دوره تعیین‌شده از طرف شرکت وجه آن را بپردازد.

 

12–Critical- Path Analysis

یک تکنیک برنامه‌ریزی است، که فعالیت‌ها بر اساس تایم زمان‌بندی‌شده و اولویت انجام قابل دسته‌بندی است و می‌توان بر اساس این معیارها پروژه را رصد و بررسی کرد.

 

13–Customer Training

آموزش به مشتری، در خصوص کالا و نحوه استفاده از آنکه می‌تواند در قالب بروشور و یا حضوری ارائه گردد. مثل زمان نصب پکیج دیواری، که توسط نصاب در خصوص نحوه کار با محصول به مشتری آگاهی و آموزش می‌دهد.

 

14–Customer Value Analysis

تحلیل ارزش مشتری، که با روش های گوناگون با استفاده از شاخص های کیفی و کمی  می توان یک دسته بندی ارزش های ایجاد شده توسط مشتری ایجاد کرد،به طور نمونه با استفاده از روش‌های گرید بندی، بر اساس شاخص‌های میزان خرید، دفعات خرید، تنوع خرید، به تحلیل، میزان ارزشی که یک مشتری در یک دوره مشخص  برای سازمان ایجاد می‌کند، به یک تحلیل ارزش برسیم.

 


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)

دیکشنری مدیریت بازاریابی(+)

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/mx3Lwx

 

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6
تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم
یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه