آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم
 
واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم
جمعه, 09 مارس 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد [/stextbox]

 


واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم

1-Near- pack Premium:

دادن جایزه خرید در صورت خرید یک کالای خاص از فروشگاه مثلاً درصورتی‌که کیف‌های چرمی برند چرم مشهد خریداری شود که قیمت آن بالای 500 هزار تومان باشد یک کیف چرم هم هدیه داده می‌شود.

 

2-Negotiated Price:

قیمت توافقی کالا معمولاً با توجه به فرهنگ بازار ایران گرفتن تخفیف برای کالا درصورتی‌که به قیمت توافقی منجر شود موجب خرید کالا می‌گردد.

 

3-New Task Buying

خرید بدون تجربه قبلی،یکی از لذت‌های خرید در هاپیرمال خریدهای ناگهانی است که در اثر چیدمان و یا تخفیفان و یا هر انگیزه‌ای دیگری بدون اینکه قبلاً از آن محصول استفاده کرده باشیم صورت می‌گیرد.

 

4-New product Development:

توسعه محصول جدید، یک فرایند کاملاً مشخص می‌باشد که شامل انجام مراحل(ایده پردازی، پیش‌تولید، تولید، آزمایش و آزمودن محصول، آزمایش محصول در بازار کنترل‌شده، بازخورد و اصلاح می‌باشد. اما متأسفانه برخی از شرکت‌ها بدون توجه به انجام درست این مراحل موجب جوان‌مرگ شدن محصول می‌شوند.

 

5-Niche market:

یک بخش کوچک و سودآور در بازار به‌طور مثال می‌توان به واحدهای آموزشی که نیازسنجی جهت کشف استعداد کودکان می‌پردازند اشاره کرد که با توجه به اهمیت آینده‌نگری و گزینش درست انتخاب‌ها این بخش تبدیل به بازار سودآور شده است.

 

6-Nutritional La-belling:

برچسب مواد غذایی یک کالا، که مشخصات و ترکیبات در آن درج می‌گردد.

 

7–Off-Invoice Allowance:

تخفیف و کاهش قیمت محصولات به دلیل خرید مقداری خاص در دوره‌ای معین به‌طور مثال فروشگاه‌های زنجیره‌ای ازجمله کورش و جامبو از تاریخ 26 ام ماه اقدام به ارائه تخفیفات خارج از روزهای قبل می‌نمایند و یا فروشگاه‌های که در ایام خاص اقدام به ارائه تخفیف و جایزه در میزان خاصی از خرید رادارند.

 

8–Observation Method:

روشی برای کسب اطلاعات بازار که به‌اصطلاح روش مشاهده‌ای هم گفته می‌شود ویکی از متدهای تحقیقات میدانی  است و اکثر مدیران فروش برای به دست آوردن اطلاعات سریع و بدون واسطه از این متد بسیار استفاده می‌کنند.

 

9–On- pack Premium :

یکی از روش‌های تبلیغ محصولات برای فروش می‌باشد که شرکت تولیدکننده برای ترغیب مشتری به خرید اقدام به گذاشتن جایزه دربسته بندی محصول می‌کند، به‌طور مثال گذاشتن کیسه نایلون تبلیغاتی دربسته بندی محصول ماست دبه‌ای برای ترغیب مغازه‌دار به خرید محصول از شرکت می‌توان اشاره کرد .

 

10-On- the- job Training:

آموزش حین خدمت به کارکنان ، بسیار رایج است که نیروهای سازمان فروش قبل از مشغول به کار شدن تحت نیروهای قدیمی‌تر مورد تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند.

 

11–Operant  Conditioning:

نظریه که بر رابطه بین محرک و پاسخ و پاداش اشاره دارد، که می‌توان به شرطی کردن مشتریان به گرفتن جایزه در صورت تحقق اهداف اشاره کرد.

 

12-Operating Statement :

گزارش عملکرد، صورت عملکرد، گزارش شرکت در طی یک دوره حسابداری یا دوره مالی که معمولاً در اسفندماه  می‌باشد.

 

13-Order Cycle Time:

زمان چرخه سفارش محصول که بر اساس نقطه بهینه سفارش تعیین می‌گردد.

 

14-Opportunity Cost:

هزینه فرصت ازدست‌رفته، معمولاً در نظریه انتخاب و اقتصاد این گزینه بسیار مهم است، زیرا مشتری با هر انتخابی فرصت انتخاب چیز دیگر را از دست می‌دهد. و حداکثر سود زمانی است که هزینه فرصت ازدست‌رفته کمتر از هزینه انتخاب‌هایمان باشد.

 

15-Order Getter:

فروشنده و یا ویزیت کننده‌ای که به همراه گرفتن سفارش از مشتری او را به خرید بیشتر ترغیب می‌کند.

 

16–Outside Order- Taker

فروشنده‌ای که سفارش‌ها را از مشتریان جمع‌آوری می‌کند، ولی مسئول تشویق آن‌ها به خرید بیشتر نیست.

 

17–Out- of Stock Costs:

هزینه فروش ازدست‌رفته به‌واسطه عدم موجودی،یکی از اعتراضات فروشندگان به  شرکت‌های تأمین‌کننده که وظیفه تأمین به‌موقع محصول رادارند است.

 

 


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)

واژه گان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی 9(+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی10(+)

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی- 11(+)


لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/vz6CxT

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – شانزدهم
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – شانزدهم
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی9
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی9
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه