واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هفده هم:
1-Selling in:
بخش از فرایند توسعه محصول جدید، که با آموزش فروشندگان و توزیعکنندگان در خصوص محصول جدید انجام میگردد را میگویند.
2-Seminar Selling:
برپایی نمایشگاههای پاییزه، بهاره، ماه رمضان بهعنوان جایگاهی که مشتریانی میتواند در یکزمان معین به خرید در آن از برندها پرداخته و همچنین برندها هم میتواند در این زمان معین به خریداران احتمالی محصولات خود را معرفی نماید.
3-Shelf Fee =Slotting Allowance:
اجاره ویترین و قفسه توسط شرکتها توزیعی، از مغازهداران بایت ارائه محصول جدید.
4-Shelf Life :
عمر محصولات در قفسه فروشگاه، بهطور مثال محصول ماست دبهای با توجه به نوع برند و یا مشخصات ظاهری دیگر نسبت به کنسرو ماهی زودتر از ویترین خارج میشود به این معنی که عمر کوتاهتری نسبت به کنسرو ماهی در قفسه فروشگاه دارد.
5-Shipping Packaging:
انواع بستهبندی کالا که میتوان به کارتن، شیرینگ، اشاره کرد
6-Shrinkage:
به معنی نقصان، که در خردهفروشی به دزدی کالا توسط مشتری و یا کارکنان اشاره میگردد.
7-Single – Zone Pricing:
قیمتگذاری منطقهای کالا توسط شرکت، با توجه به اینکه برخی از محصولات دارای هزینه حمل بالایی به جهت جابهجایی هستند، تولیدکننده و یا توزیعکننده بخشی از این هزینهها را در قالب افزایش قیمت محاسبه میکند.
8-Sliding Down The Demand Curve:
قیمتگذاری نزولی، به این معنی که با افزایش تقاضا منحنی قیمت کاهش مییابد، بطوریکه با افزایش خرید قیمت کمتر میشود.
9-Sink- or- Swim Sales Training:
استفاده از نیروهای جدید جهت فروش محصولات بدون آموزش رسمی، بهطور مثال اکثر شرکتهای پخش کوچک در هنگام جذب بازاریاب فقط با اتکا به مهارتهای خود فرد محصول خود را عرضه میکنند بدون اینکه در این خصوص آموزش خاصی بدهند و بعد از مدتی یا از عهده این فروش برمیآید وی یا اخراج میگردد.
10-Social Marketing:
بازاریابی اجتماعی، فعالیتهای که به سبب بهبود انگیزه اجتماعی انجام میگردد مثلاً استفاده از بازیکنان در جهت فعالیتهای اجتماعی و انتصاب آن به برند نوعی بازاریابی اجتماعی محسوب میگردد.
11-Special Even Pricing:
کاهش قیمت در ایام خاصی که منجر به جذب مشتریان میگردد مثلاً تخفیف آخر سال برند در اسفندماه میتوان اشاره کرد.
12-Soft Sell:
فروشی که خریدار برای خرید محصول تخت فشار و یا اجبار نباشد، یکی از جذابیتهای فروشگاهی زنجیرهای به علت تنوع کالا کاهش احساس فشار خرید هست یعنی خریدار مختار است که با آزادی بیشتری نسبت به فروشگاههای کوچک محصول خود را انتخاب نماید.
13-Specialty Distributor:
توزیعکننده تخصصی، بهطور مثال برخی از شرکتهای توزیعی دارای لاین های غذایی، دارویی، شوینده، بهداشتی هستند، که میتوان به شرکت قاسم ایران و یا به بخش اشاره کرد، اما برخی از شرکتها مثل دارو پخش فقط به توزیع محصولات دارویی مشغول هستند.
14-Stagflation:
تورم همراه با رکود، که مشخص آن بیکاری زیاد، افزایش همزمان قیمتها و دستمزدها است.
15-Stated Objection:
اعتراض بیاننشده، یا اعتراض خاموش، مشتریان برای عدم خرید خود از این نوع اعتراضات استفاده میکنند، بهطور مثال خریداری که عدم خرید خود را به کساتی بازار ربط میدهد ولی ویترین آن پر از محصولات رقبا است.درواقع دارای اعتراض خاموش است.
16-Stock Turnover Rate:
نرخ گردش موجودی کالا را بیان میکند، تعداد دفعاتی که یک کالا در انبار در طی دوره مالی گردش میکند را گردش موجودی کالا میگویند.
17-Strategic Marketing Plan:
برنامه بازاریابی راهبردی، مشخص ساختن برنامه بازاریابی که با منابع شرکت همخوانی داشته باشد.
18-Strengths ,Weakness, Opportunities, Threats Analysis:
نقطه قوت، نقطهضعف، فرصت، تهدید بهعنوان 4 عنصری که میتوان بهعنوان مدلی جهت تعیین استراتژی شرکت در بازاریابی کمک نمایند.
19-Substitute Product:
کالای جانشین، محصولاتی که میتواند بهعنوان محصولاتی با همان ویژگی درخواستی مصرفکننده همخوانی داشته باشد، مثل نوشابه با دلستر، پفک با چیپس.
20-Symbiotic Marketing:
بازاریابی همزیستانه، بهطور مثال شرکت تولیدکننده محصولات و خود را با برند شرکت توزیعکننده تولید میکند، که میتوان ردپای این سیاست را در فروشگاه زنجیرهای مثل رفاه، اتکا، کورش مشاهده کرد.
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)
واژه گان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی 9(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی10(+)
واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی 11(+)
واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی12(+)
واژگان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 13(+)
واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی14(+)
واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی15(+)
واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی16(+)
لینک کوتاه شده مطلب:https://goo.gl/PT6BNS