آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هفده هم:
 
http://keshavarzfazl.com/?p=3300&preview=true
جمعه, 01 ژوئن 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هفده هم:

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هفده هم:

واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.

1-Selling in:

بخش از فرایند توسعه محصول جدید، که با آموزش فروشندگان و توزیع‌کنندگان در خصوص محصول جدید انجام می‌گردد را می‌گویند.

 

2-Seminar Selling:

برپایی نمایشگاه‌های پاییزه، بهاره، ماه رمضان به‌عنوان جایگاهی که مشتریانی می‌تواند در یک‌زمان معین به خرید در آن از برندها پرداخته و همچنین برندها هم می‌تواند در این زمان معین به خریداران احتمالی محصولات خود را معرفی نماید.

 

3-Shelf Fee =Slotting Allowance:

اجاره ویترین و قفسه توسط شرکت‌ها توزیعی، از مغازه‌داران بایت ارائه محصول جدید.

 

4-Shelf Life  :

عمر محصولات در قفسه فروشگاه، به‌طور مثال محصول ماست دبه‌ای با توجه به نوع برند و یا مشخصات ظاهری دیگر نسبت به کنسرو ماهی زودتر از ویترین خارج می‌شود به این معنی که عمر  کوتاه‌تری نسبت به کنسرو ماهی در قفسه فروشگاه دارد.

 

5-Shipping Packaging:

انواع بسته‌بندی کالا که می‌توان به کارتن، شیرینگ، اشاره کرد

 

6-Shrinkage:

به معنی نقصان، که در خرده‌فروشی به دزدی کالا توسط مشتری و یا کارکنان اشاره می‌گردد.

 

7-Single – Zone Pricing:

قیمت‌گذاری منطقه‌ای کالا توسط شرکت، با توجه به اینکه برخی از محصولات دارای هزینه حمل بالایی به جهت جابه‌جایی هستند، تولیدکننده و یا توزیع‌کننده بخشی از این هزینه‌ها را در قالب افزایش قیمت محاسبه می‌کند.

 

8-Sliding Down The Demand Curve:

قیمت‌گذاری نزولی، به این معنی که با افزایش تقاضا منحنی قیمت کاهش می‌یابد، بطوریکه با افزایش خرید قیمت کمتر می‌شود.

 

9-Sink- or- Swim Sales Training:

استفاده از نیروهای جدید جهت فروش محصولات بدون آموزش رسمی، به‌طور مثال اکثر شرکت‌های پخش کوچک در هنگام جذب بازاریاب فقط با اتکا به مهارت‌های خود فرد محصول خود را عرضه می‌کنند بدون اینکه در این خصوص آموزش خاصی بدهند و بعد از مدتی یا از عهده این فروش برمی‌آید وی یا اخراج می‌گردد.

 

10-Social Marketing:

بازاریابی اجتماعی،  فعالیت‌های که به سبب بهبود انگیزه اجتماعی انجام می‌گردد مثلاً استفاده از بازیکنان در جهت فعالیت‌های اجتماعی و انتصاب آن به برند نوعی بازاریابی اجتماعی محسوب می‌گردد.

 

11-Special Even Pricing:

کاهش قیمت در ایام خاصی که منجر به جذب مشتریان می‌گردد مثلاً تخفیف آخر سال برند در اسفندماه می‌توان اشاره کرد.

 

12-Soft Sell:

فروشی که خریدار برای خرید محصول  تخت فشار و یا اجبار نباشد، یکی از جذابیت‌های فروشگاهی زنجیره‌ای به علت تنوع کالا کاهش احساس فشار خرید هست یعنی خریدار مختار است که با آزادی بیشتری نسبت به فروشگاه‌های کوچک محصول خود را انتخاب نماید.

 

13-Specialty Distributor:

توزیع‌کننده تخصصی، به‌طور مثال برخی از شرکت‌های توزیعی  دارای لاین های غذایی، دارویی، شوینده، بهداشتی هستند، که می‌توان به شرکت قاسم ایران و یا به بخش اشاره کرد، اما برخی از شرکت‌ها مثل دارو پخش فقط به توزیع محصولات دارویی مشغول هستند.

 

14-Stagflation:

تورم همراه با رکود، که مشخص آن بیکاری زیاد، افزایش هم‌زمان قیمت‌ها  و دستمزدها است.

 

15-Stated Objection:

اعتراض بیان‌نشده، یا اعتراض خاموش، مشتریان برای عدم خرید خود از این نوع اعتراضات استفاده می‌کنند، به‌طور مثال خریداری که عدم خرید خود را به کساتی بازار ربط می‌دهد ولی ویترین آن پر از محصولات رقبا است.درواقع دارای اعتراض خاموش است.

 

16-Stock Turnover Rate:

نرخ گردش موجودی کالا را بیان می‌کند، تعداد دفعاتی که یک کالا در انبار در طی دوره مالی گردش می‌کند را گردش موجودی کالا می‌گویند.

 

17-Strategic Marketing Plan:

برنامه بازاریابی راهبردی، مشخص ساختن برنامه بازاریابی که با منابع شرکت همخوانی داشته باشد.

 

18-Strengths ,Weakness, Opportunities, Threats Analysis:

نقطه قوت، نقطه‌ضعف، فرصت، تهدید به‌عنوان 4 عنصری که می‌توان به‌عنوان مدلی جهت تعیین استراتژی شرکت در بازاریابی کمک نمایند.

 

19-Substitute Product:

کالای جانشین، محصولاتی که می‌تواند به‌عنوان محصولاتی با همان ویژگی درخواستی مصرف‌کننده همخوانی داشته باشد، مثل نوشابه با دلستر، پفک با چیپس.

 

20-Symbiotic Marketing:

بازاریابی همزیستانه، به‌طور مثال شرکت تولیدکننده محصولات و خود را با برند شرکت توزیع‌کننده تولید می‌کند، که می‌توان ردپای این سیاست را در فروشگاه زنجیره‌ای مثل رفاه، اتکا، کورش مشاهده کرد.


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)

واژه گان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی 9(+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی10(+)

واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی 11(+)

واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی12(+)

واژگان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 13(+)

واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی14(+)

واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی15(+)

واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی16(+)

 


 

لینک کوتاه شده مطلب:https://goo.gl/PT6BNS

برچسب‌ها: واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – پانزده هم
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – پانزده هم
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه