آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هیجده هم
 
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هیجده هم
جمعه, 08 ژوئن 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هیجده هم

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هیجده هم

واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.

 

1-Tactic:

شیوه عملیاتی برای رسیدن به هدف راهبردی را تاکتیک می‌گویند و معمولاً کوتاه‌مدت هست.

 

2-Target Margin On Sales:

درزمانی که سازمان‌ها گرایش به سمت تولید محوری دارند، سود خود را میزانی درآمدی که بعد از قیمت تمام‌شده در نظر دارند، حساب می‌کنند و عملاً بدون تحلیل بازار و رقبا قیمت‌گذاری و سود تعیین می‌شود.

 

3-Tangible Product Attributed:

ویژگی ملموس یک کالا، مثل ابعاد، مشخصات بسته‌بندی، شامل وزن، تاریخ تولید و انقضاء.

 

4-Target Market:

بازار هدف ، به‌طور مثال شرکت کاله  با تولید محصولات جدید لبنی و عرضه آن در مناطق پردرآمد بازار هدف خود را به دست آوردن بخشی از خرید در این مناطق در نظر گرفته است.

 

5-Telemarketing:

بازاریابی از راه دور، مثل ارسال کاتالوگ، تلفن، ارسال کالا و….

 

6-Tariff:

عوارض گمرکی یا مالیات برای کالا که برای کالاهای خارجی که وارد مرز کشور می‌گردد رامی گویند.

 

7-Third – Line- Forcing:

شرکت‌های تولیدکننده در اکثر مواقع در قراردادهای خود با شرکت‌های توزیعی سبدی از محصولات را ارائه می‌کند، که برخی زا آن‌ها کند فروش و برخی تند فروش است معمولاً باید شرکت‌های توزیعی بخشی از سبد خریداری‌شده خود را به این محصولات اختصاص دهند.

 

8-Time Price :

شرکت‌های موفق در زمان قیمت‌گذاری به زمان‌های پنهانی که مصرف‌کننده جهت خرید محصول باید بپردازد توجه ویژه دارند،  مثل زمانی که باید صرف خرید شود و هزینه‌ای که صرف به رسیدن به محل خرید می‌کنند. اهمیت زمان برای مشتری و خریدار که می‌تواند در ارتقاء برند نزد مشتری مهم باشد.

 

9-Top-Down Approach to Promotion Budgeting :

پیش‌بینی بودجه پروموشن توسط مدیر ارشد سازمان.

 

10-Top- Down Approach to Sales Forecasting:

روش بودجه‌بندی از پایین به بالا، یعنی اهداف شرکت به‌جای تحلیل بازار مبنای عمل قرار گیرد.

 

11-Time- Efficient Retailing:

خرده‌فروشی باصرفه جویی زمان، خرده‌فروشانی که با استفاده از پیک تلفنی سعی در ارائه خدمات بهتری در راستای کاهش زمان مصرف‌کننده در خرید دارند و البته فروش اینترنتی هم جزئی از این داستان است.

 

12-Top Down Approach to planning :

روش برنامه‌ریزی از بالا به پایین، شرکت‌های تولیدی به‌جای در نظر گرفتن ظرفیت بازار به ظرفیت خالی دستگاه‌های خود بیشتر توجه دارند، یکی از مشکلات بین شرکت‌های توزیعی با شرکت‌های تولیدی که اکثر جای مناقشه است.

 

13-Trademark:

نام، طرح، نماد ثبت‌شده برای استفاده انحصاری تولیدکننده جهت تشخیص و شناسایی محصول.

 

14-Trade Discount:

تخفیف تجاری و صنفی، شرکت‌ها در برخی از زمان‌های فروش به نمایندگان خود تخفیف فصلی و یا فروشی می‌دهند این تخفیف فقط شامل نمایندگان فروش می‌گردد.

 

15-Trading Down:

کاهش قیمت محصولات به امید افزایش حجم فروش، در زمان‌های از سال شرکت‌ها برای افزایش فروش خود اقدام به کاهش قیمت و یا تخفیف روی محصول می‌نمایند، اگرچه این سیاست توسط فروشگاه همواره تخفیف کورش همچنان استفاده می‌گردد.

 

16-Trend Analysis:

آنالیز عملکرد فروش در طی یک دوره را می‌گویند، مدیران موفق فروش همیشه این روند را با شاخص‌های موردنظر خود رصد می‌نمایند.

 

17-Two- Way Stretching

قیمت‌گذاری دوطرفه، یک محصول به‌طور مثال شرکت‌های لبنی برای ارائه یک محصول دربسته بندی‌های متفاوت قیمت‌های متفاوتی از محصول را ارائه می‌دهند، مثلاً قیمت شیر طعم دار کاکائو دربسته بندی 27 عددی با بسته‌بندی 9 عددی متفاوت است.

 

18-Two level Channel:

کانال دوسطحی متشکل از یک عمده‌فروش و یک‌خرده فروش، یکی از مدل‌های که شرکت‌های تولیدکننده که کانال‌های پخش و توزیع ندارند استفاده می‌کنند یعنی اول کالا به دست عمده‌فروش می‌رسد و بعد توسط مشتریان خرده خریداری‌شده که این روش مزایا و معایب خاص خودش را دارد که البته در درازمدت معایب آن بیشتر از مضرات آن است.

 


 

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)

واژه گان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی 9(+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی10(+)

واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی 11(+)

واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی12(+)

واژگان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 13(+)

واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی14(+)

واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی15(+)

واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی16(+)

واژگان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی17(+)


لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/wx8n4M

برچسب‌ها: سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی9
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی9
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5
واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه