آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدمانی – دهم
 
جمعه, 16 فوریه 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدمانی – دهم


واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدمانی – دهم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.[/stextbox]


1-Image Differentiation

تمایز هویت، یکی از مزیت‌های رقابتی در بازار بحث هویت است، این هویت به کمک آرم، نماد، فعالیت، داستان‌پردازی، شخصیت برند خلق می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک مزیت در بازار مطرح شود، مثلاً بستنی عروسکی شرکت کاله با بستی عروسکی شرکت دومینو دو هویت متفاوت را ایجاد می‌نماید.

 

2-In – pack  premium

جوایز داخل بسته‌بندی که برخی از شرکت‌ها جهت ایجاد انگیزه خرید مشتری استفاده می‌کنند، مثل گذاشتن اسباب‌بازی‌های کوچک دربسته‌های خوراکی از قبیل محصولات شانسی، لوپ لوپ.

 

3-In- store Media

استفاده از رسانه‌های تصویری در درون فروشگاه و یا داروخانه به جهت ترغیب خریداران به خرید برند و یا کالای تبلیغی.

 

4-Impulse Buying

خرید ناگهانی، خریدهای بدون برنامه‌ریزی قبلی ایجاد می‌گردد، که به آن خریدهای هیجانی هم می‌گویند، یکی از تاکتیک‌های چیدمان فروشگاهی است که با استفاده از جذابیت بصری سعی در ترغیب مصرف‌کننده به خریدهای بیشتری می‌نمایند.

 

5-Incentives

 انگیزانده‌ها و محرک‌ها، به‌طور مثال افزایش پورسانت فروش برای محصولی که تاکنون پورسانتی به او تعلق نمی‌گرفته، باعث ایجاد انگیزه در نیروهای فروش می‌شود.

 

6-  Information Judgement Techniques

فن استفاده از افراد خبره جهت پیش‌بینی تقاضا، که معمولاً در شرکت‌های کوچک افرادی که داری سابقه  بیشتر درفروش می‌باشند، به امر بودجه‌بندی فروش مبادرت می‌کنند.

 

7-Inventory Turnover

گردش موجودی، نسبت سود ناخالص یا فروش واحد به متوسط موجودی کالا این نسبت برای اندازه‌گیری متوسط تعداد دفعاتی که یک شرکت میزان ارزش موجودی خود را می‌فروشد اندازه‌گیری می‌شود.

 

8-Judgement  Sample

نمونه‌گیری جهت قضاوت، یکی وظایف واحد کنترل کیفی در هنگام بارگیری محموله‌های غذایی برداشتن نمونه و آزمایش مشخصات کیفی و کمی آن است که به‌صورت رندم این مسئله مورد انجام قرار می‌گیرید. البته گاهی برای روش تحقیقات بازار در زمان کم چند نمونه از مشتریان به‌صورت اتفاقی مورد بازدید قرار می‌گیرند و مورد مصاحبه و پرسش در خصوص مسئله و یا مشکل  سازمان قرار می‌گیرند، بعدازاین مرحله می‌توان به یک درک نسبی نسبت به موضوع رسید.

 

9-Kickback

رشوه دادن غیرقانونی به افراد تأثیرگذار در معامله سازمانی را  میگویند، معمولاً این رشوه به‌عنوان درصدی از گروه در نظر گرفته می‌شود.

 

10-Keep- out pricing

قیمت‌گذاری پایین  باهدف خارج کردن رقبای از سطح بازار، به‌طور مثال ماست پاستوریزه دامداران جهت خارج کردن رقبای و خود مثل میهن و پگاه کاله قیمت‌های خود را پایین‌تر از محصول مشابه این برندها عرضه می‌کنند و ممکن است بلعکس این سیاست توسط برندهای کوچک محلی در مقابله برندهای بزرگ‌تر به کار گرفته شود.

 

11-Kotler’ back box model

مدل جعبه سیاه کاتلر، یک مدل طراحی‌شده توسط فیلیپ کاتلر که اشاره به موضوع کشف ذهن مشتری توسط بازاریاب‌ها به مشتری با سؤال چگونه و چرایی خرید مشتری را کشف و درک نماید، و این موضوع شبیه کشف اطلاعات جعبه سیاه هست.

 

12-Laggards

افرادی که دیرتر از سایر افراد جامعه به خرید یک کالا ترغیب می‌شوند، و معمولاً در گروه محافظه‌کاران طبقه‌بندی می‌شوند.

 

13- Likert Scale

مقیاس لیکرت، وسیله‌های، جهت ارزیابی است که غالباً در پرسشنامه‌های تحقیق بازار به کار می‌رود،و در آن از پاسخ‌دهندگان میزان موافقت خود را با یک موضوع یا کالا از طریق انتخاب پاسخ مناسب و بر اساس یک مقیاس اعلام می‌کنند. این شاخص به‌صورت مقیاس 5 گانه و مقیاس 7 گانه طبقه‌بندی می‌گردد.

 

که شامل مقیاس‌های 1- خیلی موافقم، 2-موافقم، 3-بدون نظر 4- مخالف 5- خیلی موافقم.

 

14- Liquidity

جریان نقدینگی، به دارایی‌های جاری، به‌ غیراز موجودی و کالای در جریان ساخت می‌گویند.

 

15-Low – Involvement Products

محصولاتی که بدون تلاش زیاد و دغدغه فکری، غالباً خریداری می‌شود و مصرف‌کننده برای خرید آن‌ها نیاز به جستجو و تحقیق در بازار ندارد، مثل خرید کبریت و ماست و دوغ .


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)

واژه گان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی 9(+)

 

لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/nAXc11

 

 

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – پانزده هم
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – پانزده هم
واژه گان بازاریابی و فروش مقدماتی - بخش یازدهم
واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – یازدهم
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه