[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.[/stextbox]
واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
1-Brand
نماد، علامت، طرح و ترکیبی که از آن به جهت شناخت محصول توسط مشتری از سایر محصولات رقبا متمایز میشود.
2- Brand Awareness
برند آگاهی و یا شناخت از مارک تجاری است، معمولاً در تحقیقات بازار یکی از مراحل ممیزی برند میباشد و با این سؤال میتواند آغاز شود با دیدن شیر کیسهای پاستوریزه چه برندی در ذهن شما ایجاد میشود ؟
و یا از شعار برند استفاده کنند مثلاً :” سر تو با چی میشوری “
3- Brand Concept
تصویر ذهنی یک برند در ذهن مشتری، مثلاً مشتری و یا خریدار وقتیکه اسم برند ما را میشنود چه تصویری در ذهن او نقش می بند؟
کاله بهعنوان یک جِلتمن جوان و یا پژو بهعنوان یک جوان محافظهکار.
4-Brand Leveraging
افزایش توسعه محصول از طریق تولید با اشکال گوناگون از یک محصول مثلاً تولید دوغ در سایزها و اشکال متنوع.
5-Brand Life Cycle
چرخه عمر یک برند مثل چرخه عمر یک محصول میتواند محاسبه شود که شامل دوران معرفی، رشد، بلوغ، افول است.
6-Brand reinforcement
تقویت یک برند از طریق راههای گوناگون مثل تبلیغات، پروموشن کالایی، افزایش ساختار توزیعی محصول با شبکههای توزیعی بیشتر.
7-Brand Personality
شخصیت برند، چیزی که برند به آن کلمه شناسانده میشود، مثل برندکاله که شخصیت آن نوآوری و ماجراجویی است.
8-Break –Even
نقطه سربهسر، نقطهای که در آن درآمد کل برابر با هزینه کل است. محاسبه درست این نقطه در انجام کارهای بازاریابی بسیار مهم است و اندازهگیری مقطعی در کل سال میتواند از مسیری که در آن هستیم یکچشم انداز به ما بدهد.
محاسبه نقطه سربهسر:در مدل تحلیل خطیِ سود-حجم-هزینه (زمانی که هزینهها و درآمدها ثابت هستند).
جهت آشنایی بیشتر با این واژه از سایت دیدن نماید.
9- Build strategy
راهبردهای ایجاد و توسعه بازار، تصمیماتی که برای توسعه محصولات و یا بازارهای قابلدسترس تعریف میشود.
10-Buyer Dissonance
تردید خریدار، وقتی خریدار در زمان خریدار با یک کالای جایگزین روبهرو میشود و در خرید خود تردید میکند در فروشگاههای زنجیرهای بسیار از این اتفاق برای خریدار اتفاق میافتد مثلاً خریدار ماست ساده است و در هنگام با دسرهای ماستی روبهرو میشود و در خرید ماست ساده امکان تردید وجود دارد.
11-Buying Allowance
تخفیف خرید آنچه امروز در سطح فروشگاه هاومراکز خرید میتوان مشاهده کرد و گاهی هم شعارهای با عنوان “فروشگاه همواره تخفیف” در سر درب فروشگاه نصب میشود.
12-Cannibalization
محصول خواری یا حذف یک محصول توسط محصول دیگر مثلاً با تولید و عرضه ماست با وزن 1900 احتمال حذف ماست با وزن 2200 در چرخه فروش وجود دارد.
13-Call Report
گزارشهایی که از جلسه با مشتری تهیه میشود. این گزارش حاوی نکات مهمی در خصوص مشتری است .
14-Cash Discount
تخفیف نقدی جهت ترغیب مشتری به خرید بیشتر و تسویه حساب فوری، یکی از تکنیکهای فروش در زمان پایان فصلها و یا اعیاد میباشد .
15- Carring Costs
شامل هزینههای حمل یک کالا از یک مبدأ به یک مقصد میباشد. شامل هزینه کرایه و بیمه و تخلیه و بارگیری میگردد.
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/iELssf
[…] واژگان بازایابی و فروش (#مفاهیم_بازاریابی) […]