آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • دست نوشته های یک مدیر فروش
  • کمپین های این روزها و پدیده خبر ربایی
 
جمعه, 23 فوریه 2018 / Published in دست نوشته های یک مدیر فروش

کمپین های این روزها و پدیده خبر ربایی

پیش نوشت 1 :

امسال هم کشور ما از حوادث و اتفاقات ناگوار کم نداشت،(+) از واقعه معدن یورت، واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی، واژگون شدن اتوبوس مسافربری در محور سوادکوه، زلزله کرمانشاه، واژگونی سانچی و سقوط هواپیمایی پرواز یاسوج، … تنها از معدود خبر های بودند، که واکنش اکثر صاحبان رسانه و اهل قلم را در وصف و غمناکی این حوادث رقم زد.

 

 تب رسانه ای هر ایرانی یک رسانه، باعث افزایش تعداد ساعت حضور در رسانه شبکه های اجتماعی شده است.

 

 هر کس به ظن و گمان خود به فیل مولوی نزدیک می شود، عده ای از آن سواری می گیرند و عده ای بر سر عاج آن دعوا و جارو جنجال به راه می اندازند،  عده ای هم بدون سر و صدا از دم او آویزن میشوند و به کسب و کارهای خود رونق می دهند.

 

[stextbox id=’alert’ direction=’rtl’]سازمانها و شرکت ها، امروز، علاوه بر تامین رضایت مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات خود باید حواسشان به علایق و سرگرمی ها او هم باشد[/stextbox].

 

واحد روابط عمومی، که در سازمان ها تا دیروز بیشتر در مناسبات ها و اعیاد و سوگواریهای خودنمایی می کرد امروز مانند کسی است، که در مسابقه المپیک شرکت داده شده،

سعی میکند که وسط این میدان رقابت، با شکم آویزان و عضلاتی نه چندان ورزیده و هن هن کنان خود را مانند مسابقه دهندگان حرفه ای نشان دهد، غافل از اینکه که از دید تماشاگران بیشتر  این صحنه به مانند نمایشنامه های طنز شبیه است.

 

[stextbox id=’warning’ direction=’rtl’]امروز در جامعه کمپین های ایرانی، مختلفی در حال شکل گیری است و مسلما طبع و نظر جامعه ایرانی به این حوادث رنگ و بوی خاصی میدهد، که فقط دراین وسعت جغرافیایی قابل بحث و تبادل نظر است.[/stextbox]


پیش نوشت2 :

در این میان کمتر شرکت ها و سازمان های ایرانی به صورت قاعده مند و هوشمند به این مسئله توجه کرده اند، مثالی که محمد رضا زمانی تحت عنوان” پراکنده درباره المپیک زمستانی، سامسونگ، ال جی و حرکتی شبه ویروسی به آن اشاره کرد” و یا سید مهدی حسینی تحت عنوان “ موج سواری خبری یا خبر ربایی در جهت ترویج برند” از این پدیده نوشتند.

 

اما به نظر لازم است، کسانی که در واحد های روابط عمومی و توسعه برند فعالیت می کنند، جهت سامان دهی نوع انتشار دیدگاه و نظرات خود در اینگونه حوادث بسیار هوشمندانه تر برخورد نماید.

 

از انتشار یک تصویر با آرم بزرگ شرکت و یا سازمان متبوع خود،  که بیشتر سعی در به رخ  کشیدن برند سازمان به مخاطب دارند، تا پیام همدردی در این حادثه.

 

با کمی جستجو در صفحات شبکه های اجتماعی شرکت ها و سازمان ، میتوان به عمق فاجعه پی برد.

 

لذا جامعه رسانه ای سازمان ها و شرکت های ایرانی، برای استفاده از پدیده خبر ربایی به نظر باید تعلیمی درست تر، بهتر و قانومند تری، به خود بگیرند،

 

و از رایگان بودن رسانه های اجتماعی اجاره ای از “هول حلیم خود را به دیگ نیفتدد“.

شبکه های اجتماعی اکنون بخشی جدایی ناپذیر از شیوه های ارتباطی ما برای گردآوری و دریافت اخبار است، این واقعیتی است که غول های جهان با آن مواجعه هستند.

فرصت خبر ربایی را می توان در دو حوزه:

1-در دسترسی و فعالیت های اجتماعی و علایق محلی و فعالیت های تجاری دید.
2-حوزه گسترده تر از اخبار جهانی را دنبال کرد.

خواندن کتاب روان وساده خبر ربایی را به همه صاحبان کسب و کار پیشنهاد می نمایم و در ضمن فراز های از این کتاب که برای خودم هم آموزنده بود بیان می کنم .(+)


موضوع خبر ربایی:

دیوید اسکات در کتاب خود با News Jacking که آقای محمود محمدیان به نام خبر ربایی از آن یاد کرده است، این طور این واژه را تعریف میکنند.

[stextbox id=’alert’ direction=’rtl’]” خبرربایی یعنی “ترزیق ایده خود به خبر های دست اول به منظور پوشش رسانه ای”.[/stextbox]

اما این پدیده، همانند سایر پدیده های بازار یابی و فروش دارای دستور العمل و قواعد ا جرایی خودش است،که از جمله میتوان به این موضوع اشاره کرد:

 

مراحل خبر ربایی شامل:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]یافتن خبر، تعیین استراتژی در مواجه با خبر ، تعیین اطلاعات تکمیلی به خبر، تدوین اطلاعات و محتوا، انتشار خبر، گرفتن بازخورد خبر است.[/stextbox]

مراحل طول عمر خبر که شامل :

1- تولید و انتشار خبراولیه.
2- کسب اطلاعات اولیه توسط خبر نگاران – ( قبل از این مرحله خبر ربایی آغاز می شود).
3- به راه افتادن هیجان عمومی.
4- اوج خبر.
5- کهنه شدن خبر.
6- پایان خبر.

 

دیوید اسکات، بیان میکند که میزان تازگی و ارزش خبری یک رویداد است که مدت زمان این چرخه را مشخص می کند.

سازمان اگر امروز به دنبال ایجاد چارت سازمانی خود جهت ارتباط با مشتریان هستند، حتما در این واحد، قسمت دیجتیال کاستومر هم اضافه نمایند.

”  این واحد مهمترین پلی است، که شرکت را میتوان با هزینه بسیار کمتر از تبلیغات مستقیم و بیلبوردی و رسانه های تصویری و صوتی جمعی با مشتری ارتباط یابد.”

نمودار سیکل عمر خبر (+)

 

لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/GdQ8cN

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

جایزه اسکار اصغر فرهادی – تبریک من
درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی
Think about the challenges and goals in your life. How can you make success your only option?
انتخاب اولویت های زندگی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه