فروشندگان خاموش
بازاریابی و فروش 09 اکتبر 2017

فروشندگان خاموش

فروشندگان خاموش چه کسانی هستند ؟

فروشندگان خاموش دسته‌ای‌ از اشیا یا محصولات‌ تزیینی‌ و طراحی‌ شده‌ای‌ هستند که‌ سازمان‌ها و شرکت‌ها با هدف‌ معرفی‌ و پیشبرد فروش‌ محصولات‌، خدمات‌ و برنامه‌هایشان‌ به‌ مشتریان‌ و مخاطبان‌ عرضه‌ می‌کنند

  ( مايك كارسون )

اما فروشندگان خاموش من : کسانی هستند که در همین دور و بر ما زندگی می کنند ،در درب  مغازه ها در پاساژ ها و در میان سوپر مارکت ها در حال تردد هستند،

فروشندگانی می گویم که درصنعت خود ودر دوران  اوج و سرمستی بازیگران قهار ی بوده اند ، و طوماری از داستان ها از فروش های خود را برای دیگران تعریف می کردند، که چگونه توانستند برای کالای خود بازاری  خوبی پیدا کنند و مشتریان آنچنانی داشته باشند.

اما امروز  بستر دیجیتال آنها را در گوشه ای به حال خود رها کرده  ،ممکن است  شما بگوید ، بروند و خود رامطابق دنیای امروزی بسازند و مهارت های خود را بالا ببرند .

اما همیشه تغییر آنقدر آسان و دلچسب نیست گاهی نسلی باید از بین بروند تا علاج کار واقعی شود و راه درمان کارساز .

گاهی این تغییرات آنقدر سریع اتفاق می افتد که نمی توان سرعت خودرا با قطار توسعه  یکی کرد ،مثال اش رامیتوان در باز خرید های زود هنگام کارکنان ادارات ،شرکت ها مشاهده کرد ، کسانی که خسته تر از چهره واقعی شان به نظر میرسند و نفس آنها بند آمده و هر روز در آررزوی بازنشستگی روز شماری می کنند.

غول دیجیتال عدالتی ندارد …

برخی اوقات که به شرکت ها ی فروش سر می زنم ، چهر ه های نالان فروشندگان کم فروغ را می بینم ،که با وجودی که چندین سال بیشتر از سابقه آنها نمی گذرد، سریع مانند کبریتی گُر گرفته  خاموش شده اند و سعی می کنند با فوت کوزه گری خود مشتریانی دست و پا کنند

در جای که فروشگاههای زنجیره ای بزرگ توان  عرضه و فروش را از آنها گرفته اند و مشتری دیگر حاضر نیست بر سر میز مذاکره با فروشندگانی که از فروش  فقط رابطه خوب برای آنها مانده معامله کنند .

اگرچه داشتن رابطه خوب لازم است ،ولی کافی نیست ،جوانک های که مدد بستر شبکه های اجتماعی بدون اینکه رودرو با مشتری بشوند وچانه زنی را تجربه کنند، مشتری را در شبکه های اجتماعی ملاقات کرده و قبل از اینکه جنس آنها تحویل داده شود با یک علامت نماد الکترونیکی پول را از کیف مشتری  می قاپند.

واین داستان تلخ قطار توسعه برای فروشندگانی که از فروش برای شان تنها چند سوپر مارکت مانده و چندین قلم کالا و آن هم بدون مرجوعی با خواب سرمایه زیاد، قطعا  ادامه مسیر برای آنها به تلخی قهوه قجری خواهدبود و فروغشان  به زودی غروب خواهد کرد.

 

لینک کوتاه شده مطلب :  https://goo.gl/oWudN8

0
مطالب مرتبط

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *