واژگان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
واژگان بازاریابی و فروش 29 دسامبر 2017

واژگان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3

واژگان بازاریابی و فروش، نقش الفبای اولیه از درک درست مفاهیم  دادو ستد است

1-Brand

نماد، علامت، طرح و ترکیبی که از آن به جهت شناخت محصول توسط مشتری از سایر محصولات رقبا متمایز می‌شود.

2- Brand Awareness

برند آگاهی و یا شناخت از مارک تجاری است، معمولاً در تحقیقات بازار یکی از مراحل ممیزی برند می‌باشد و با این سؤال می‌تواند آغاز شود با دیدن شیر کیسه‌ای پاستوریزه چه برندی در ذهن شما ایجاد می‌شود ؟

و یا از شعار برند استفاده کنند مثلاً :” سر تو با چی میشوری

3- Brand Concept

تصویر ذهنی یک برند در ذهن مشتری، مثلاً مشتری و یا خریدار وقتی‌که اسم برند ما را می‌شنود چه تصویری در ذهن او نقش می بند؟

کاله به‌عنوان یک جِلتمن جوان و یا پژو به‌عنوان یک جوان محافظه‌کار

4-Brand Leveraging:

افزایش توسعه محصول از طریق تولید با اشکال گوناگون از یک محصول مثلاً تولید دوغ در سایزها و اشکال متنوع

5-Brand Life Cycle:

چرخه عمر یک برند مثل چرخه عمر یک محصول می‌تواند محاسبه شود که شامل دوران معرفی، رشد، بلوغ، افول است.

6-Brand reinforcement :

تقویت یک برند از طریق راههای گوناگون مثل تبلیغات، پروموشن کالایی، افزایش ساختار توزیعی محصول با شبکه‌های توزیعی بیشتر.

7-Brand Personality

شخصیت برند، چیزی که برند به آن کلمه شناسانده می‌شود، مثل برندکاله که شخصیت آن نوآوری و ماجراجویی است.

8-Break –Even

نقطه سربه‌سر، نقطه‌ای که در آن درآمد کل برابر با هزینه کل است. محاسبه درست این نقطه در انجام کارهای بازاریابی بسیار مهم است و اندازه‌گیری مقطعی در کل سال می‌تواند از مسیری که در آن هستیم یک‌چشم انداز به ما بدهد.

محاسبه نقطه سربه‌سر:در مدل تحلیل خطیِ سود-حجم-هزینه (زمانی که هزینه‌ها و درآمدها ثابت هستند).

جهت آشنایی بیشتر با این واژه از سایت دیدن نماید.

9- Build strategy:

راهبردهای ایجاد و توسعه بازار، تصمیماتی که برای توسعه محصولات و یا بازارهای قابل‌دسترس تعریف می‌شود.

10-Buyer Dissonance:

تردید خریدار، وقتی خریدار در زمان خریدار با یک کالای جایگزین روبه‌رو می‌شود و در خرید خود تردید می‌کند در  فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار از این اتفاق برای خریدار اتفاق می‌افتد مثلاً خریدار ماست ساده است و در هنگام با دسرهای ماستی روبه‌رو می‌شود و در خرید ماست ساده امکان تردید وجود دارد.

11-Buying Allowance

تخفیف خرید آنچه امروز در سطح فروشگاه هاومراکز خرید می‌توان مشاهده کرد و گاهی هم شعارهای  با عنوان “فروشگاه همواره تخفیف” در سر درب فروشگاه نصب می‌شود.

12-Cannibalization

محصول خواری یا حذف یک محصول توسط محصول دیگر مثلاً با تولید و عرضه ماست با وزن 1900 احتمال حذف ماست با وزن 2200 در چرخه فروش وجود دارد.

13-Call Report

گزارش‌هایی که از جلسه با مشتری تهیه می‌شود. این گزارش حاوی نکات مهمی در خصوص مشتری است .

14-Cash Discount

تخفیف نقدی جهت ترغیب مشتری به خرید بیشتر و تسویه‌ حساب فوری، یکی از تکنیک‌های فروش در زمان پایان فصل‌ها و یا اعیاد می‌باشد .

15- Carring Costs

شامل هزینه‌های حمل یک کالا از یک مبدأ به یک مقصد می‌باشد. شامل هزینه کرایه و بیمه و تخلیه و بارگیری می‌گردد.

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/iELssf

واژگان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
3 (60%) 1 vote
مطالب مرتبط

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *