قانون شماره یک فروش ” تمرکز در سود و زیان”
رادیو سرپرست فروش 14 فوریه 2018

قانون شماره یک فروش ” تمرکز در سود و زیان”

تمرکز بر روی هدف،  مواظب باشیم که، دغدغه امور روزمره از شما یک مترسک نسازد.

خیلی از دوستانم که در حوزه سرپرستی کار میکنند ، از تعدد کارها و فعالیتها ی روزمره و سر شلوغی کارگله مند هستند، که هر روز با یک موضوع تازه سرو کار دارند.

این مسئله گاها باعث عدم تمرکز می شود و مسائل فرعی به جای مسائل مهم سازمانی مطرح می شود، در پایان ماه هنوز درگیر دو خم مشکلات هستند.

یکی از قوانین مهم در بازار تمرکز  بر روی سود وزیان است، اینکه این  مسئله با چه  مقیاسی می تواند بر روی سود و زیان اثر بگذارد، به طور مثال مسئله درگیری عامل و فروشنده همیشه وجود داشته،پیمانکار توزیع محصولات از عدم هماهنگی ویزیتور با مغازه دار و مشتری می گوید و تقریبا سرپرستان فروش مانند، وکلا ء هر روز بین این دو گروه باهم قهر و آشتی را می اندازند، گاهی جنگ زرگری بین این دو گروه برقرار است و سرپرستان بدون اینکه مطلع باشند و از کاهش فروش و کاهش تحقق فروش چیزی به میان نیاید، او را درگیر میکنند.

رعایت اصل اول، در میان سرپرستان فروش در سازمان های فروش بسیار مهم است، زیرا هر گونه تخطئی از این موضوع نهایتا عوارض آن شامل سازمان و تیم فروش میگردد.

اما برای داشتن تمرکز قلم وکاغذ مورد نیاز است، موردی که در اکثر مواقع به دست فراموشی و حافظه سپرده می شود.

ساده انگاری مسائل، به حافظه شفاهی سپردن، موکول به پیگیری فردا کردن، یک بیماری مهلک رفتاری است که در میان افرادی تصمیم ساز در سازمان های فروش بسیار عارضه ساز است.

 

امروز خیلی از کسانی که در زمینه تولید محتوا در حوزه دیجیتال فعالیت میکنند، تاکید بر تولید روزانه محتوا دارند.

غافل از اینکه مصرف محتوا هم به عنوان دغدغه باید مطرح باشد، این موضوع چه ربطی به سازمان های فروش دارد عرض می کنم:

 

در سازمان های فروش هر روز آبستن حوادث جدیدی است، از کمبود محصول گرفته تا مشکلات مشتریان در حساب وکتاب و مشکلات عاملین پخش در بازار و یا عدم تحقق فروش محصولات استراتژیک.

 

پس در این زمینه هم هر روز محتوا تولید می شود، که اگر مصرف نشود تبدیل به معضل بزرگی به نام هرج و مرج می گردد.

محتوای که فروشنده تولید می کنند و از نارضایتی مشتریان از کیفیت محصول میگوید، و اگر قطعا این محتوا به نظر کارشناسی تزئین نگردد و به عنوان یک گزارش از مشتری به مدیریت کیفیت اعلام نشود.

باعث می شود هم مشتری از بین برود و هم سیستم فروش را دچار اخلال نماید و هم بهانه به دست فروشنده برای عدم فروش ندهیم.

 

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/wKdjcL

قانون شماره یک فروش ” تمرکز در سود و زیان”
Rate this post
مطالب مرتبط

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *