واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – یازدهم
واژگان بازاریابی و فروش 02 مارس 2018

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – یازدهم

 

 

ایجاد # دسته واژگان بازراریابی و فروش  :

واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژگان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش  به تدریج تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژگان بازاریابی جهت درک بهتر  معنای کلمات ایجاد گردد .


واژگان بازاریابی و فروش مقدماتی – بخش یازدهم :

 

1-Mail order House :

ارسال کاتالوگ جهت فروش برای مشتری برای معرفی محصولات و ترغیب به خرید.

 

2-Maintenance Marketing :

فعالیت‌های بازاریابی به‌منظور حفظ میزان فروش در یک موقعیت رقابتی ،  مثلاً می‌توان اتخاذ سیاست برگشت مرجوعی ناشی از عدم خرید محصولات توسط مصرف‌کنندگان در کانال خرده‌فروشی را نوعی از این سیاست دانست.

 

3-Manipulative Selling Techniques:

روش ماهرانه و متقلبانه فروش، در این روش فروشنده با متوسل به فریب سعی می‌کند مشتری را در شرایطی قرار دهد که اگر جنس را خریداری نکند، احتمال نایاب شدن است و مشتری بدون تأمل اقدام به خرید نماید.

 

4- Management by Objective  :

مدیریت بر مبنای هدف، در سازمان‌های فروش که در ابتدای هرماه بودجه فروش به تفکیک محصول مشخص است و هرروز نسبت به آن بودجه میزان فروش را ارزیابی می‌کنند.

 

5-Mark – up Ratio :

عددی که به‌صورت درصد بیان می‌شود یعنی قیمت خرید به قیمت فروش کالا میزان سودی که فروشنده از فروش کالا به دست می‌آورد از پایه خرید کالا محسوب می‌گردد. مثلاً قیمت خرید کالا 800 تومان و قیمت فروش کالا 1000 تومان است که میزان درصد مار کاپ آن مساوی است با 20ضربدر 100 تقسیم‌بر 1000 که 20 درصد می‌گردد .

 

6-Market Forecast:

پیش‌بینی وضعیت بازار معمولاً در اویل هرسال سازمان‌های فروش جهت تعیین بودجه فروش در سازمان از فرمول‌های که ترکیبی از میانگین فروش طی سال و ضریب رشد و نظر خبرگان هست جهت تعیین بودجه فروش به‌پیش بینی بازار می‌انجامد.

 

7-Market Growth Rate :

نرخ رشد بازار که به‌صورت یک درصد در هرسال مشخص می‌شود، که با توجه به وضعیت کل فروش محصولات می‌توان نرخ رشد را محاسبه کرد.

 

8-  Market Index :

ترکیبی از عوامل بازار برای پیش‌بینی میزان فروش احتمالی که می‌توان به نرخ رشد، تغییرات جمعیت، ضریب رشد مشتریان و عوامل دیگر که اثر بر روی شاخص نهایی بازار رادارند اشاره نمود.

 

9- Market Entry Barriers

موانع ورود به بازار ، شامل عواملی مثل میزان سرمایه، داشتن برند معتبر، تنوع کالایی همگی حاکی از وضعیتی است که یک رقیب برای وارد شدن به بازار به آن نیاز  دارد.

 

10-Market Share:

سهم بازار، درصدی از سهم بازار که می‌تواند متعلق به شرکت باشد، معمولاً شرکت‌های تحقیقات بازار هرساله با گرفتن حجم کل بازار و میزان فروش یک شرکت می‌توانند به درصد سهم بازاری که یک شرکت از میان کل سهم بازار دارد برسند.

 

11-Marketing Information System:

سیستم اطلاعات بازاریابی، که شامل واحدی است که در آن داده‌ها جمع‌آوری و تبدیل به اطلاعات باارزش می‌گردد و بعد تحلیل و تفسیر می‌شود و مبنای برای تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.

 

12-Marketing Planning Process:

یک روش نظام‌اند برای تحلیل داده‌ها، تنظیم اهداف و برنامه‌های اجرای که شامل تدوین برنامه، تنظیم اهداف، اجرا و کنترل و بازخورد می‌باشد.

 

13-Marketing Research Brief

خلاصه تحقیقات بازار که به‌صورت گزارش مدیریتی ارائه می‌شود.که در این سند راه و روش انجام تحقیقات شامل اهداف، بودجه، شرایط زمان‌بندی و غیره ذکر می‌گردد.

 

14-Me – Too Product

محصولاتی که ازنظر شباهت دقیقاً مثل محصول رقیب می‌باشد، به‌طور مثال در حوزه محصولات غذایی این اتفاق به دلیل درگیری  کم مخاطب با محصول جهت گمراه ساختن مخاطب زیاد استفاده می‌شود، مثلاً می‌توان به پنیرهای اشاره کرد که هیچ تفاوت با یکدیگر ندارند و فقط در عنوان اسم که بسیار ناخوانا است تفاوت می‌توان یافت .

 

15-Mock Purchase:

خرید ساختگی، که در این شرایط فرد خود را خریدار محصول معرفی می‌کند ولی قصدش درواقع گرفتن اطلاعات محصولات است.

 


واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)

واژگان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی 9(+)

واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی10(+)

 

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/L1K2uJ

 

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – یازدهم
Rate this post
مطالب مرتبط