واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم
واژگان بازاریابی و فروش 09 مارس 2018

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم

واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش به تدریج تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد

 


واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم

1-Near- pack Premium:

دادن جایزه خرید در صورت خرید یک کالای خاص از فروشگاه مثلاً درصورتی‌که کیف‌های چرمی برند چرم مشهد خریداری شود که قیمت آن بالای 500 هزار تومان باشد یک کیف چرم هم هدیه داده می‌شود.

 

2-Negotiated Price:

قیمت توافقی کالا معمولاً با توجه به فرهنگ بازار ایران گرفتن تخفیف برای کالا درصورتی‌که به قیمت توافقی منجر شود موجب خرید کالا می‌گردد.

 

3-New Task Buying

خرید بدون تجربه قبلی،یکی از لذت‌های خرید در هاپیرمال خریدهای ناگهانی است که در اثر چیدمان و یا تخفیفان و یا هر انگیزه‌ای دیگری بدون اینکه قبلاً از آن محصول استفاده کرده باشیم صورت می‌گیرد.

 

4-New product Development:

توسعه محصول جدید، یک فرایند کاملاً مشخص می‌باشد که شامل انجام مراحل(ایده پردازی، پیش‌تولید، تولید، آزمایش و آزمودن محصول، آزمایش محصول در بازار کنترل‌شده، بازخورد و اصلاح می‌باشد. اما متأسفانه برخی از شرکت‌ها بدون توجه به انجام درست این مراحل موجب جوان‌مرگ شدن محصول می‌شوند.

 

5-Niche market:

یک بخش کوچک و سودآور در بازار به‌طور مثال می‌توان به واحدهای آموزشی که نیازسنجی جهت کشف استعداد کودکان می‌پردازند اشاره کرد که با توجه به اهمیت آینده‌نگری و گزینش درست انتخاب‌ها این بخش تبدیل به بازار سودآور شده است.

 

6-Nutritional La-belling:

برچسب مواد غذایی یک کالا، که مشخصات و ترکیبات در آن درج می‌گردد.

 

7Off-Invoice Allowance:

تخفیف و کاهش قیمت محصولات به دلیل خرید مقداری خاص در دوره‌ای معین به‌طور مثال فروشگاه‌های زنجیره‌ای ازجمله کورش و جامبو از تاریخ 26 ام ماه اقدام به ارائه تخفیفات خارج از روزهای قبل می‌نمایند و یا فروشگاه‌های که در ایام خاص اقدام به ارائه تخفیف و جایزه در میزان خاصی از خرید رادارند.

 

8Observation Method:

روشی برای کسب اطلاعات بازار که به‌اصطلاح روش مشاهده‌ای هم گفته می‌شود ویکی از متدهای تحقیقات میدانی  است و اکثر مدیران فروش برای به دست آوردن اطلاعات سریع و بدون واسطه از این متد بسیار استفاده می‌کنند.

 

9On- pack Premium :

یکی از روش‌های تبلیغ محصولات برای فروش می‌باشد که شرکت تولیدکننده برای ترغیب مشتری به خرید اقدام به گذاشتن جایزه دربسته بندی محصول می‌کند، به‌طور مثال گذاشتن کیسه نایلون تبلیغاتی دربسته بندی محصول ماست دبه‌ای برای ترغیب مغازه‌دار به خرید محصول از شرکت می‌توان اشاره کرد .

 

10-On- the- job Training:

آموزش حین خدمت به کارکنان ، بسیار رایج است که نیروهای سازمان فروش قبل از مشغول به کار شدن تحت نیروهای قدیمی‌تر مورد تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند.

 

11Operant  Conditioning:

نظریه که بر رابطه بین محرک و پاسخ و پاداش اشاره دارد، که می‌توان به شرطی کردن مشتریان به گرفتن جایزه در صورت تحقق اهداف اشاره کرد.

 

12-Operating Statement :

گزارش عملکرد، صورت عملکرد، گزارش شرکت در طی یک دوره حسابداری یا دوره مالی که معمولاً در اسفندماه  می‌باشد.

 

13-Order Cycle Time:

زمان چرخه سفارش محصول که بر اساس نقطه بهینه سفارش تعیین می‌گردد.

 

14-Opportunity Cost:

هزینه فرصت ازدست‌رفته، معمولاً در نظریه انتخاب و اقتصاد این گزینه بسیار مهم است، زیرا مشتری با هر انتخابی فرصت انتخاب چیز دیگر را از دست می‌دهد. و حداکثر سود زمانی است که هزینه فرصت ازدست‌رفته کمتر از هزینه انتخاب‌هایمان باشد.

 

15-Order Getter:

فروشنده و یا ویزیت کننده‌ای که به همراه گرفتن سفارش از مشتری او را به خرید بیشتر ترغیب می‌کند.

 

16Outside Order- Taker

فروشنده‌ای که سفارش‌ها را از مشتریان جمع‌آوری می‌کند، ولی مسئول تشویق آن‌ها به خرید بیشتر نیست.

 

17Out- of Stock Costs:

هزینه فروش ازدست‌رفته به‌واسطه عدم موجودی،یکی از اعتراضات فروشندگان به  شرکت‌های تأمین‌کننده که وظیفه تأمین به‌موقع محصول رادارند است.

 

 


واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژگان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)

واژگان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی 9(+)

واژگان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی10(+)

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی- 11(+)

 

لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/vz6CxT

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم
Rate this post
مطالب مرتبط

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *