واژه گان بازار یابی و فروش بخش مقدماتی -چهاردهم
1-Price Packs:
برچسب تخفیف بر روی محصول که شرکتهای برای ترغیب مصرفکننده بر روی آن میزنند، مثلاً در ماه مبارک رمضان شرکت کوکاکولا اقدام به تخفیف 30 درصدی بر روی محصول نوشابه خود نموده بود.
2-Price Wars:
جنگ بر سر قیمت، شرکتها گلها برای خارج کردن رقیب از بازار اقدام به جنگ قیمتی و کاهش قیمت مینماید، که معمولاً این استراتژی درزمانی مفید است که بین یک شرکت قوی و ضعیف باشد در غیر این صورت این استراتژی توصیه نمیگردد.
3-Price- Value Relationship:
رابطه قیمت- ارزش
معمولاً برخی از شرکتها برای اینکه محصول خود را باکیفیت نشان دهند، محصول را باقیمت بالا به بازار عرضه میکنند و مصرفکننده هم این تصور را دارد محصولی که از قیمت بالایی برخوردار است، دارای کیفیت مطلوبتری است.
4-Product Attributes :
ویژگیهای محصول که شامل ویژگی ملموس و غیرملموس که مصرفکننده میتوان بر اساس این ویژگیها محصول را از سایر محصولات متمایز کند.
5-Product Audit:
ارزیابی محصول، معمولاً شرکتها برای ارزیابی محصولات خود از روشهای مختلفی استفاده میکنند، برخی از آنها از بر اساس سهم بازار، میزان سوددهی، درصد رشد بازار و …به ارزیابی محصولات خود میپردازند.
6-Problem- Solving Approach:
استفاده از فن رویکرد حل مسئله جهت فروش محصولات، به و طور مثال فروش محصولات پروبیوتیک که برای ارتقاء سلامت دستگاه گوارش مفید هستند. که فروشنده در مقام یک مشاور با خریدار صحبت مینماید.
7-Product Differentiation :
ایجاد تنوع در تولیدات شرکت که با خلق محصول جدید و نوآوری در مشخصات محصولات جدید این اتفاق میافتد.
8-Product Concept :
گاهی شرکتها بهجای توجه به نیاز بازار به کیفیت خود محصول توجه ویژه دارند، مثلاً محصولی تولید کرده اندکِ در بازار پاسخ خوبی نگرفته است ولی به اصرار دائم بر روی ویژگیها کیفیتی محصول تأکیددارند.
9-Product line Pruning :
کاهش عمق خط تولید، شرکتهای که در زمان رکود بازار مجبور به کاهش تنوع خود در محصولات هستند از این استراتژی تبعیت میکنند.و محصولاتی که بیشتر سودآوری را دارد در سبد عرضه خود نگاه میداند.
10-Product Modification :
شرکتها برای افزایش تقاضای محصول و گرفتن سهم بیشتری از محصولات اقدام به ایجاد تنوع محصولی با استفاده از تغییر ویژگیهای محصول از قبیل سایز و اندازه و رنگ و قیمت مینمایند.
11-Product Recall:
برگشت محصول از بازار، زمانی که محصول مشکل کیفیتی و یا کمیتی دارد، شرکتها باید محصول خود را از بازار عودت داده و جبران خسارت مشتری را نمایند، البته چند سالی است که شرکتها برای افزایش رضایت مشتریان این ویژگیها به محصولات خود اضافه نمودهاند و بر روی محصولات چاپ مینماید(مثل محصولات شرکت پاستوریزه پگاه گلپایگان ).
12-Product Positioning Strategy:
تحلیل موقعیت محصول در بازار، شرکتها برای محصولات خود قبل از عرضه به بازار باید موقعیت و نحوه قرارگیری محصولات را ویترین مغازهدار مشخص نمایند، بهطور مثال محصولات پودری از قبیل پودر قهوه،کاپوچینو، کافی میکس نیاز به جایگاه مخصوصی در میز فروش دارند، این محصولات کمتر در ویترین قرار میگیرند.
13-promotion :
پرمو شن، یا ترفیع فروش یکی از 4 پی فروش که شامل (مکان توزیع، محصول، قیمت، پرمو شن) است. در خصوص پاداش فروش و تخفیفان فروش موردبحث قرار میگیرد.
14-Profit and Loss Statement :
صورت سود و زیان که معمولاً در صورتهای مالی منعکس میگردد، که بهصورت یک دوره از فروش تمام هزینهها و درآمد که ثبتشده است، مورد ارزیابی قرار میگیرد.
15-Prospecting Plan :
طراحی روشی برای جذب مشتریان احتمالی در خرید مثلاً استفاده از سمپلینگ محصول در هنگام خرید و متقاعدسازی مشتری به خرید.
16-Psychological pricing :
قیمتگذاری روانی، شرکتها گاها از این استراتژی برای تأثیرگذاری بر مشتریان استفاده میکنند، که میتوان به قیمتگذاری تجملی و یا قیمتگذاری منطقهای اشاره کرد.
17-Psychological Risk :
یکی از تکنیک های تحقیقات بازار است، که از افراد خواسته میشود که با شنیدن مارک و یا برند محصول شرکت فیالبداهه احساسات خود را بیان کنند. مثلاً در طی تحقیقی از مصرفکنندگان، شرکت کاله را به عنوانی که دختر زیبا تشبیه نموده بودند.
18-Psych drawing:
یکی از تکنیکهای تحقیقات بازار است، که از مخاطبین میخواهند با دیدن مارک تجاری و یا محصول فیالبداهه احساسات خود را در قالب یک نقاشی، یا نماد بیان نمایند.
19-Puppy Dog Close :
یکی از تکنیکهای فروشندگی که در آن فروشنده برای ترغیب خریدار محصول، تضمین برگشت محصول را میدهد زیرا اعتقاددارند که زمانی که محصول در اختیار خریدار قرار میگیرد دیگر مایل به پس دادن آن نیست.
20-Push Money
پاداش تشویقی، مبلغی که به کادر فروش تعلق میگیرد، پرداخت پول بهصورت مستقیم به نیروهای فروش را که توسط تولیدکننده پرداخت میگردد.
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)
واژه گان بازاریابی و فروش -بخش مقدماتی 9(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی10(+)
واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی 11(+)
واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی12(+)
واژگان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 13(+)
لینک کوتاه شده مطلب:https://goo.gl/cZsx36