آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • بازاریابی و فروش
  • پیام ست گادین-پیوند علم به هنر
 
جمعه, 02 ژوئن 2017 / Published in بازاریابی و فروش

پیام ست گادین-پیوند علم به هنر


سیر  تکاملی تبلیغات از زمانی که انسان بر روی غار ها نقاشی حک می کرد تا ایجاد سمبل و نشانهای قبیله ای و بعد جارچی ها ادامه یافت سیر تحول اطلاعات بعد از اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ ادامه یافت تا به تدریج با  پیدایش رادیو و تلویزون به عنوان تنها رسانه بی منازع تبلیغات برای سال های زیادی به کسب و کار ها رونق می بخشید و شرکت برای گرفتن سهم رسانه ای به رقابت با هم می پرداختند و به تناسب این جریان آمیخته های بازاریابی شکل گرفت (چه محصولی تولید کنیم ،چگونه تولید کنیم ،چگونه قیمت گذاری نمایم و چگونه به دست مشتری برسانیم)و استراتژی های  فشاری و کششی  شکل گرفت و مدارس و دانشگاه های بازاریابی برای متقاعد سازی هر چه هوشمندانه مشتری تاسیس شد،وبازاریابان عاشق رسانه های جمعی شدند زیرا می توانست مخاطب بیشتری را تحت پوشش قرار دهد خرید فضای شهری ،بیلیورد ،مجله ها ،تبلیغات تلویزونی ،ارسال پیامک در دستور کار قرار گرفت و همچنان در برند ها درمیان اقیانوس قرمز گیر کرده اند تا این مفاهیم شکل گیری اقیانوس آبی و متمایز سازی به عنوان مفاهیم جدیدی وارد دایره لغت بازاریابی شد ظهور اینترنت به عنوان یک تحول شگرف قدرت انحصاری را از رسانه رادیو و تلویزون گرفت و به دست کانال های دیجیتال (فیس بوک ،تویتتر ،اینستاگرام ،…) سپرد و شرکت ها برای جذب مخاطب بیشتر دست به دامن تولید محتوا و بازارابی محتوا زدند اما برای سازمان های ایرانی این روند هنوز شکل ابتدایی خود را طی می نماید یعنی هنوز در وب سایت ها و کانال ارتباط با مشتری آنچان پر از نماد ها و حرف های برند سازمان می باشد که بیشتر شبیه یک کاتالوگ دیجیتال است تا یک کانال دو طرفه تعاملی با مشتری و این مسئله باعث شده ما قطعاتی از پازل را در کنار هم گذاشته ایم و به دنبال خلق تصویر زیبایی از برند خود هستیم و آنچه در این میان گم شده است توجه به مشتری و درک از آنچه واقعا می خواهد است.

 

اشاره به برخی از روند های در حال شکل گیری :

 

 

ست گادین می گوید که تنها روش بازارابی باقی مانده  برای سازمان ها و انسان ها بازاریابی محتوا خواهد بود .

چیزی که هنوز برای ما به دلیل عقب ماندگی در مفاهیم عصر تولید و بازاریابی بسیار پر هزینه خواهد بود کافی است نگاهی به استراتژی های فروش و بازاریابی شرکت ها بندازید که چطور ملتمسانه با ابزار های پروموشن و تخفیف و هدایای تبلیغاتی می خواهند پول را از جیب مشتری بربایند و غافل از اینکه عصر بازار یابی گذشته و عصر ارتباطات در حال شکل گیری است که هسته و عنصر اساسی آن را محتوا تشکیل می دهد .بازار یابی به عنوان علمی که می توانست مشتری را در جهت فروش بیشتر و هوشمندانه ترغیب نماید و کمتر از مشتری حرف می زد و بیشتر از خود و محصول و برند و مزایا می گفت اما امروز محتوا بر پایه هنر انسان شناسی ،تاریخ ،فرهنگ ،جامعه شناسی ،اقتصاد دیجیتال شکل گرفته و نویسندگان و متفکران و عکاسان و ایده پردازان و استراتژیست ها گرد هم جمع آمده اند تا بار دیگر به مشتری وساخت واژه اعتماد فکر کنند و به مشتری را به معنای واقعی در مرکز توجه قرار دهند نه با فانتزی بازی و قطعات ناقص محتوای تولید شده ادعای جور واجور در شبکه ها و فضای مجازی در آورند .

شرکت های بزرگ می دانند که بیشتر دغدغه آنها حول محور مخاطب و تولید محتوای مناسب و جذاب برای آنها است به طوری که یکپارچگی مفهوم برند از یاد نرود و از طرفی مخاطب احساس همراهی در ایجاد یک زندگی پر بار را با سبکی که برند تبلیغ می نماید داشته باشند ،در این میان با انجام هزینه های چند میلیون دلاری به کشف ایده ها در بین مخاطباندر بستر شبکه های اجتماعی  هستند و دغدغه آنها ایجاد لحظات شاد و سر گرم کننده و کشف راه حل های خلاقانه برای مشتریان است .

به عنوان نمونه شرکت کوکاکولا به عنوان شرکتی که در سال 2015 تبلیغات چاپی خود را متوقف کرد تا به دنیای محتوا یجیتال بیشتر تمرکز نماید و از جمعیت فعال چند میلیادری در این بستر سود خود را محقق نماید اما با روش صادقانه و بر پایه اعتماد نه تبلیغ گرایانه صرف و هل دادن مشتری به ظرف داغ خرید.

 بازاریابی محتوا پیوند بین علم و هنر را منعقد کرد 

The Coca-Cola Company 

شرکت کوکاکولا شرکت چند ملیتی است که در زمینه تولید نوشیدنی های غیر الکی فعالیت می نماید دفتر مرکزی در شهر آتلانتا و جورجیا می باشد در سال 1886 این محصول توسط آقای جان پمبر تون و کولبومبوس جورجیا تولید شد و در سال 1889 توسط آسا گیگس کندلر خریداری شد این شرکتدر رتبه سوم بزرگترین تولیددکنندگان نوشیدنی مواد غذایی در جهان قرار گرفت و دارای برند های کوکاکولا ،فانتا،دسانی ،اسپرایت،مینوت مید،کوکاکولا زیرو می باشد  .

استراتژی جدید بازاریابی محتوای کوکاکولا تحت عنوان  Content 2020

Jonathan Mildenhall مدیر جهانی استراتژی تبلیغات این برند می گوید

«تمام بازاریابان به محتوای زیادی نیاز دارند که توانند نرخ تعامل با مشتریان را به روز و به صورت 24/7 شبانه روز، پویا نگه دارند. اگر بخواهید بر سطح جهان حکومت کنید و به سوی موفقیت گام بردارید باید ایده های خلاقانه و بکری برای تولید محتوا داشته باشید»

http://keshavarzfazl.com/wp-content/uploads/2017/06/avc_avc_ddd.mp4
برچسب‌ها: بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم
یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ
اقتصاددیجیتال و خلق دوباره کلمات
افزایش سطح رضایت مندی مشتریان – گفتگو با دوستان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه