آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • دست نوشته های یک مدیر فروش
  • ترفیع مقام یا تنزل درجه
 
شنبه, 26 نوامبر 2016 / Published in دست نوشته های یک مدیر فروش

ترفیع مقام یا تنزل درجه

آقای سلامت جز نیروی های مالی یکی از شعبات پخش و توزیع محصولات تند فروش در یکی از استان مرکزی  ایشان پسری محجوب و بسیار آرام بود در حدود 2 سال بود که در این شعبه مشغول به کار شده بود دارای تسلط خوبی هم به مسائل مالی بود اما این شعبه به دلایل متعدد مدیریتی دچار زیان و ضرر بود و هر سال شعبه با زیان صورت های مالی خود را ارائه می داد البته جو سازمانی خوبی هم نداشت موزعین  تقریبا هر ما یکی روز اعتصاب می کردند و به محصولات را توزیع نمی کردند تا اینکه مسئولی از تهران می آمد و کمی امتیاز می داد و جو را آرام می کرد و دوباره شروع به کار می کردند و دوباره مدتی همین وضعیت ادامه داشت ،تا اینکه مدیر مجموعه تاب نیاورد و مجموعه را ها کرد و سازمان برای خالی نشدن مجموعه کسی جز آقای سلامت را نداشت که در این جایگاه قرار دهد از طرفی هم به دلیل زیان ده مجموعه  نمی توانستند مدیر با تجربه ای را در اختیار بگبرد و از طرفی با توجه به چندین بار بنر و آگهی فرد مناسبی را پیدا نکرده بود ،آقای سلامت به دلیل جوان بودنش و همچنین شم مالی کمی نگران بود در روز های اول بسیار محتاطانه عمل می کرد و در اکثر روزها دقیقا نمی دانست باید چه بکند و مدیر مجموعه هم با کلی انتظارات از ایشان در بین جمع تعریف می کرد و هدف افزایش 40 درصدی را برای ایشان ترسیم می کرد ،با گذشت زمان اوضاع بدتر شد و عوامل توزیع  اعتراضات بیشتری را انجام می دادند و ویزیتور ها هم دقیقا نمی توانستند چطور منظور خود را بیان کنند از طرفی سرپسرت مجموعه که دارای تجربه فروش بود فضا مناسبی جهت جولان دادن خود در این عرصه دیده بود و با دست اندازی در اهداف فروش و تحریک عوامل سعی در تنگ کردن عرصه بریا مدیر فروش مجموعه را داشت بیچاره آقای سلامت در بد مخمصه ای گیر افتاده بود از کار راحت و بدون دغدغه حسابداری گرفته تا دردسر های روز افزون فروش و توقعات بالادستی و اعتراضات پایین دستی مجموعه ،و در این میان مراسم ازدواج خود نیز برپا کرده بود که روز های شیرینی را برای خود ترسیم کند اما این ترفیع بسیار برایش درد آور شده بود و هر روز آرزو می کرد که مدیرپیدا شود و مسئولیت را بر گردن آن بیندازد و خود را ها نماید.

مسئله مدیریتی : 

وظایف پست مدیریت علاوه بر شناخت فرهنگ و فضای کاری ،داشتن توانمندی برنامه ریزی،سازماندهی ،کنترل و هدایت است و همچنین وظایف تخصصی که برقراری ارتباط بین افراد ،نقش های اطلاعاتی (تجزیه و تحیلیل درست اطلاعات و روند ها و رویدادها ) ،نقش تصمیم گیری را نیز به آن می توان اشاره کرد ، پست مدیرت برای کسی که در شغل غیر مدیریتی  موفق است الزاما پاداش محسوب نمی شود چرا که علاوه بر فرسودگی خودش باعث شکست سازمان هم می شود .

راهکار مدیریتی :

معمولا در سازمان فروش عرف است که از بین کارشناسان قدیمی خود مدیران خود را انتخاب می کنند به این امید که ایشان چون آدم موفقی در جایگاه قبلی خود بوده پس در جایگاه بالاتر هم می تواند موفق باشد ،غافل از اینکه با توجه به بافت سنتی در شرکت های پخش معمولا کسانی که در پست های مدیریتی هستند راه و رسم این جایگاه را به خوبی به کسی آموزش نمی دهند و مهارت ها و تجربه های خود را معمولا  پنهان نگه می دارند و با کیف خود از سازمان می برند از طرفی سازمان ها به دلیل عدم انتخاب درست افراد شایسته و یا هزینه نکردن برای این جایگاه ترجیح می دهند از همان نفرات قبلی با پست های پایین تر شروع کنند زیرا این مسئله معمولا باعث بروز تعارضات سازمانی می گردد و فرد مورد نظر با هزینه های گزافی که معمولا پنهان هستند ( خارج شدن نیرو های خوب سازمان به دلیل داشتن ارتباط ضعیف و یا نداشتن دیپلماسی مذاکره ،از بین رفتن مشتریان و موزعین ،افزایش مطالبات و هزینه های دوباره کاری بخشی از مسائلی است که ممکن است اتفاق بیفتد در شرایط توصیه می شود که یک کارشناس خبره و یا یک مدیر خبره به عنوان راهنما به صورت آموزش های حین کار در کنار ایشان قرار گیرد و بعد از مدتی که حداقل 3 ماه تعیین می شود این پست و مسئولیت های آن را واگذار نماید البته اگر در طی این دوران این فرد از خود قابلیت های مدیریتی را بتواند نشان دهد.

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

شرپا ،مربی بی ادعا
امتیاز های ناخواسته
مادرم آخرین مرثیه را برایت می خوانم (#یادهست )

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه