آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • مدیریت توسعه سبد محصول
  • فناوریهای مرتبط با صنعت خرده فروشی
 
فناوری در حوزه خرده فروشی
سه شنبه, 12 سپتامبر 2017 / Published in مدیریت توسعه سبد محصول

فناوریهای مرتبط با صنعت خرده فروشی

فناوریهای مرتبط با صنعت خرده فروشی

سیسکو پیش بینی کردکه ترافیک پروتکل اینترنتی تا سال ۲۰۱۶ روی هم ۲۹ درصد رشد خواهد کرد .

بینش ارزشمندتر از اطلاعات است

امروزه صنعت خرده فروشی در حال تجربه کردن از دنیای سنتی جمع آوری و ذخیره داده به سمت بازیابی داده و تحلیل داده ها به عصر دیجیتال است .

نخستین سامانه داده ها ی الکترونیکی  در دهه های ۱۹۵۰ و۱۹۶۰ به خرده فروشی معرفی شدکه خرده فروشان با کارت های پانج شده و رایانه الکترونیکی بزرگ یاداشت های تحویل کالا را آماده می کردند و میزان موجودی انبار مرکزی را شتاب می دادند.

چیزی که دید کوتاه و گاها آمیخته با خطا های ذهنی مدیران بود و کور سوی از چراغ آینده را به ذهن متبادر می کرد.

نمونه های سخت افزاری  اولیه شامل ای اس ۴۰۰ آبی ام بود که گزارش سفارشی تولید می کرد و داده های حسابداری و کنترل موجودی را گردآوری می کرد.

و برخی از گزارشات از قبیل پرفروش ها ، کم فروش ها در خصوص محصولات مختلف را گرد آوری می کرد.

با افزایش ذخیره داده ها در مقیاس بالا دسترسی به تحلیل به طور فزاینده ای بیشتر شد و ابزار ها ی دیجیتال متولد شد و  به کمک صنعت خرده فروشی آمد.

که می توان به برخی از ابزار ها مثل بار کد خوان ها (فناوی کد هم رسانه محصول )، کیو آر، آر اف آی دی اشاره کرد .این فناوریها بیشتر شتاب دهنده اطلاعات بین جریان فیزیکی  کالا  و مشتری بودند.

 

۱-فناوری( uniform product cod ( barcode : یا فناوری کد هم رسانه محصول که از ۵۹ خط سیاه و میله ای تشکیل شده برای کاهش هزینه وبهبود خدمات طراحی  عرضه شد که در اویل مشتریان از اینکه این محصولات با قیمت بالاتر و غیر واقعی به آنها عرضه شود . نگران بودند از طرفی  خرده فروشان میتوانستد در فرایند های عملیاتی خود و ردیابی محصول ،تامین ، ذخیره سازی و کاهش هزینه نگهداری موجودی با بینش بهتری عمل نمایند سامانهای اسکن خودکار باحسگرهای سه بعدی فرایند خوانش اطلاعات را موقع تحویل کالا تسریع بخشید، این فناوری در کاهش هزینه های عملیاتی فروشگاه بین ۱ تا ۲ در صد و بین ۱۰ تا ۱۲درصدنسبت به فروشگاه های که استفاده نمی کنند منجر به افزایش فروش می شود .(+)                                                                                                                                                                                                                                                                        

۲- فناوری (quick response (QR): کد های واکنش سریع در بعد از بارکد خوان ها پا به میدان گذاشت و بامزیت ذخیره اطلاعات بیشتر و بهتر در قاب های کوچک با نقطه های سیاه و سفید به صنعت خرده فروشی کمک بسیاری کرد و از حذف اطلاعات از روی بسته بندی و انتقال آن در میان نقاط سفید و سیاه جای داد /(+)

 

۳-فناوری RFID) radio frequency identification) این فناوری توسط امواج رادیویی برا انتقال داده ها استفاده میکند و با یک برچسب الکترونیکی که به کالا چسبیده است ، خریدار را از اسکن نمودن تک تک  خریدهای خود فارغ می کند و خریدار با سبد چرخدار خود از میان دوازه خوانشگر آراف آی دی می گذرد و پیش از اینکه مشتری دست به پرداخت پول نماید دستگاه همه اطلاعات او را از روی برچسب می خواند .                                                                                      

 

۴-فناوری(Long Term Evolutio ( LTE فناوری که بر پایه انتقال اطلاعات از شبکه های هوایی استفاده می کند و نوآوری در زمینه بی سیم محسوب می شود و راه خود را به درون شبکه نسل چهارم  تامین کنندگا ن خدمات تلفن همراه بازمی کند.میزان داده ها در سال ۲۰۱۶ بسیار بیشتر از میزان داده های است که در شبکه با سیم انتقال داده است .برای نمونه ،خرده فروشان می تواند ویدئوهای آموزشی در خواستی را روی دستگاه های در دست کارکنان فروشگاه بفرستد تا آنها را در خانه یا در هنگامی که در محل کار هستند تماشا کنند.   

                                   

۵-فناوری (software application( app: برنامه های کاربردی که می تواند در انتخاب محصولات در فروشگاه ،پیدا کردن قفسه های فروشگاه کمک نماید ،اطلاع رسانی ،استفاده از کد های تخفیف و تعامل با مشتری جز مزایای است که این فناوری برای صنعت خرده فروشی به ارمغان آورده است.

 

و این مسیر در حال توسعه است و امروز داده ها همزمان تولید و همزمان مصرف می شود ، و مشتریان خود به تولید داده و محتوا و ارزش آفرینی برای فروشندگان با کمک فناوری های دیجیتال در عصر دیجیتال روی آورده اند .

 

اینکه در هنگام خرید بتوان از ویدیو های که خریداران از خود تهیه کرده اند و به اشتراک گذاشته اند استفاده کرد.

و یا اینکه در اتاق پرو با تکنولوژِی آینه ای (بتوان همزمان بر روی صفحه شخصی عکسی از خود قرارداد و نظرات دوستان خودرا بررسی کرد و بعد تصمیم  به خرید گرفت در حال افزایش و توسعه است و این یعنی اعتماد به خرید و حس خوب در خرید برای مشتری به همراه دارد .

شرکت هوم دپیو در نخستین نوآوری در زمینه کاربرد  فناوری همراه برای برای بهبودی کارایی در خرده فروشی در سال ۲۰۱۱  سامانه ای به نام “فرست فون” عرضه کرد که آمیزه ای از یک گوشی هوشمند و یک واکی تاکی است .

و این دستگاه برای “یافتن ،درخواست کردن،احترام ،حل مشکل و تشکر ” ایجاد شده  بود و و با ا ین دستگاه کارکنان میتواند خدمات بهتری به مشتریان خود بدهند .

جهت تهیه این متن از کتاب انقلاب در دنیای خرده فروشی بهره گرفته شده است.

راهنمای صنعت فناوری خرده فروشی : (+) به زبان انگلیسی

۲۰۱۶ IBM Guide to Retail Technology Trends: Transformation through Big Data, Cloud, Mobile and Security

لینک کوتاه شده مطلب :  https://goo.gl/rprJky

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

پارادیم شیفت توزیع مویرگی
چالش و راهکار های فروش محصول جدید
استراتژی بازاریابی چریکی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه