آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • گفتگو با دوستان
  • آیا من یک مشاهده گر فعال هستیم ؟
 
شنبه, 23 سپتامبر 2017 / Published in گفتگو با دوستان

آیا من یک مشاهده گر فعال هستیم ؟

موضوع : گفتگو با دوستان 

مشاهده گری فعال چیست ؟

آیا من یک مشاهده گر فعال هستیم ؟

 

این روزها در خصوص مشاهده کردن و دیدن در حال فکر کردن هستم ،و سوالاتی در این زمینه دارم که برای روزهای آتی باید بیشتر به آن فکر کنم .

 

راستش اینجا نوشتم که یادم باشد که بیشتر در موردش فکر کنم و از نظرات خوانندگان عزیز هم استفاده کنم که بتوانم مبحث جامعه تری را دراین زمینهبنویسم.

دغدغه من فارق از اینکه امروز همه توصیه به تمرکز و دقت در گفته ها و شنیده ها دارند ،ولی هر روز به علت بمباران اطلاعاتی در معرض هزاران اطلاعات مختلف

هستیم و هر روز هزاران بسته اطلاعاتی خواه یا نا خواه وارد حافظه خود می نمایم و مسلما در هنگام تصمیم گیری از خطای آخرین اطلاعات  هم بهره مند می شویم 

 

 سوال اصلی این است که چگونه می توان مغز خود را عادت بدهیم که بسته های اطلاعاتی غیر مفید را بدون اینکه آنها رابایگانی کند با کمترین انرژی از روی آنها عبور کند.

 

 

سوالاتی در این زمینه :

 

۱-مهارت مشاهده گری فعال بامشاهده گری  غیرفعال چه تفاوت های دارد ؟

۲-مهارت خود تنظیمی جهت مشاهده گری فعال شامل چه مهارت های می باشد؟

۳- چگونه ذهن خود را در حالت استندبای برای اطلاعات غیر مفید قرار دهیم ؟

۴- از کجا بفهمیم که یک مشاهده گر فعال هستیم ؟

۵- چه میکرو اکشن های موجب تقویت حس مشاهده گری فعال می شود ؟

۶-سبک زندگی یک مشاهده گر فعال چگونه است ؟

 

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/qntz1Y

 

 

برچسب‌ها: گفتگو با دوستان

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

درباره ایجاد تغییر در محیط کاری -ادامه گفتگو یاور مشیرفر با کاوه
مدیریت دوستی ها و ارتباطات
لذت گفتگو با یک دوست

6 نظر to “ آیا من یک مشاهده گر فعال هستیم ؟”

  1. یاور مشیرفر پاسخ
    سپتامبر 24, 2017 at 6:28 ق.ظ

    حسن جان
    عکس نو مبارک.
    جلوه بسیار خودمانی تر و دوستانه تری به وبلاگت داده است.

    در ضمن اگر برایت زحمتی نمی شود، لطفا یک نوشته آموزشی در باب «بازارسازی» برایمان تدوین کن. هم چنین منابعی که میتواند برای آموزش به درد بخورد.

    با مهر
    یاور

    1. کشاورز پاسخ
      سپتامبر 24, 2017 at 8:15 ب.ظ

      با سلام
      یاور جان . البته سواد من در این زمینه کم است ولی تا جای که دانش کم من اجازه دهد ،فصلی از نوشته ها را به این موضوع اختصاص می دهم .

  2. سیدمهدی حسینی پاسخ
    سپتامبر 24, 2017 at 6:32 ب.ظ

    سلام جناب کشاورز
    شاید بیش از ۱۵ سال است که به دلایل مختلف ازجمله شغل، تجربه پیگیری اخبار در رسانه های مختلف مکتوب، سایبری و تصویری داشته ام. درست است که بعضی وقتها مجبور بودم از آخرین اخبار آگاه باشم ولی باز هم چندین سال است که به این نتیجه رسیده ام، بیش از ۸۰درصد اخبار روزانه یکبارمصرف و غیرضروری است. مصداق صحبت شما را در همین حجم اخبار بی مصرف ولی فراوان می بینم که علاقه مندان زیادی نیز از اقشار مختلف جامعه دارد و هر روز بیشتر می شود. (شاید در آینده مطلب مفصلی در این خصوص در روزنوشته ها بنویسم) وقتی اطرافمان را نگاه می کنیم چه بسیار افرادی را می بینیم که مشتاقانه بعضی با مرور سایتهای اینترنتی، برخی با پیگیری مداوم بخشهای خبری تلویزیون و رادیو، برخی با پیگیری مداوم اخبار شبکه های ماهواره ای و اخیرا عضویت در کانالهای تلگرامی و دریافت اخبار در معرض حجم بسیار زیاد اخبار تولیدشده قرار دارند.
    پس از جدالی سخت و طولانی، خوشبختانه حدود سه ماه است که عادت مطالعه اخبار را ترک کرده ام و اوقات ذخیره شده را به مطالعه کتاب و فعالیتهای مفید دیگر اختصاص می دهم. اگر هم گاهی ناخودآگاه وبسایتی را باز کنم کمتر از چند دقیقه نگاهی به سرتیتر مهمترین اخبار برایم کافی است.

    1. کشاورز پاسخ
      سپتامبر 24, 2017 at 8:19 ب.ظ

      با سلام سید بزگوار
      آن چیزی که هر کدام از ما را متمایز می نماید ،تمرکز است شاید بی علت نبود عادت چله نشینی دراویش که باید هر سال یک مرتبه انجام می دادند البته در آن زمان حجم اطلاعات آنقدر زیاد نبود، ولی نکته مهم آن عادت کردن ذهن به تمرکز و عصاره گیری ذهن بود چیزی که متاسفانه ما با وجود دانش آن بینش و منش آن را کمتر در اطرافمان می بینیم.

  3. سعید فعله گری پاسخ
    اکتبر 14, 2017 at 10:18 ب.ظ

    سلام بر حسن کشاورز عزیز.
    این هم از مطالبی که در پشت خط ، قولش رو داده بودم که بیشتر و دقیق تر توضیح بدم.

    http://bit.ly/2yLcMMu

    امیدوارم به درد تون بخوره.

    1. کشاورز پاسخ
      اکتبر 15, 2017 at 6:27 ق.ظ

      سلام سعید عزیز
      ممنون بابت نوشته خوب و کاربردی .چاپ می گیریم و مطالعه می نمایم .

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه