آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • دست نوشته های یک مدیر فروش
  • معرفی فصلنامه صنعت پخش
 
یکشنبه, 05 نوامبر 2017 / Published in دست نوشته های یک مدیر فروش

معرفی فصلنامه صنعت پخش

برای حرفه ای شدن در هر صنعتی باید بزرگان آن صنعت راشناخت، دغدغه هایشان، چالش هایشان را شنید و راهی که رفته اند را در نگاه آنها دید، در این صنعت  زحمات بزرگانی چون خانواده خسرو شاهی ها، خانواده لاجوردی ها، که پایه گذار صنعت پخش در ایران بوده اند و  همچنین سایر بزرگانی که برای رشد و تعالی این صنعت کوشیده اند، امروز در جایگاهی ایستاده ایم، که فروشگاه های زنجیره ای و دیجیتالی بتواند در فرایند خدمات رسانی به مشتریان خود به این صنعت تکیه کنند. اگرچه راهی طولانی برای توسعه این صنعت در پیش رو است .

 

فصلنامه انجمن صنعت پخش به همت اساتیدی چون آقای مهندس خدایی و مهندس کارگر به چاپ رسید.  در شماره دهم فصلنامه به مسائلی مهمی از جمله هوش تجاری در صنعت پخش، چالش های پیش رو صنعت پخش و لزوم آینده پژوهشی و استراتژی های توسعه بازار در شرایط رکود و چندین مقاله دیگر پرداخته است .

سردبیر توانایی این مجله جناب دکتر سهراب کارگر است که سال های زیادی رادر صنعت پخش مشغول به فعالیت و دارای تجارب فراوان علمی و عملی هستند.


 

در این فصلنامه آنچه که توجه ام به خودش جلب کرد، مقاله ای در خصوص استراتژی های بازار یابی و توسعه بازار در شرایط رکود بود، که خواندن این مقاله برای افرادی که در بازار فعالیت دارند، خالی از لطف نیست، بخصوص، تشریح این مقاله بر اساس مدل (کالج -جوکز -2009) است که مصرف کنندگان را به چها ردسته، اکنون اندیش، مرفه متمول، آسیب دیده ولی صبور، ترمز کرده ها تقسیم بندی کرده و نوع رفتار آنها در خصوص خرید کالا را به چهار دسته، ضروری ها، رفتاری ها، قابل تعویض،  هزینه ای، تقسیم بندی نموده است و در نهایت بر اساس نتایج بازار ها را به 3 دسته با ثبات، در حال کوچک شدن، ترکیبی تقسیم بندی کرده است .

به طور مثال کسانی که جز ترمز کرده ها هستند، در خصوص کالاهای ضروریرفتار آنها از نوع رفتار جایگزینی بوده، این افراد به دنبال جایگزین کردن کالا با برند ارزان تر هستند، وفاداری به برند در این گروه بسیار کمرنگ است و در قسمت کالا های هزینه ای این گروه خرید خود را متوقف می کنند.

علیرغم خبر های از برداشتن تحریم ها و باز شدن بازار ها و افزایش رونق اقتصادی، در بالای جامعه، امروزه شرکت های پخش با کمبود شدید نقدینگی و مانده مطالبات بالا در بازار مواجه هستند، از طرفی رکود حاکم بر بازار و عدم تمایل به خری، میزان هزینه های تخفیف و پروموشن، ضایعات ناشی از عدم خرید را بالا برده است و این مسئله باعث افزایش نرخ ورشکستگی  شدید شرکت های کوچک و پخش های سنتی در بازار شده  است،زیرا توان مقابله با کسری تراز و مشکلات نقدینگی در بازار را ندارند .

 

در این مقاله می خوانیم :

در شرایط رکود
اقتصادی ، ترس و تعویق در خرید گریبان گیر بسیاری از مشتریان است. نیرو های فروش نیز به دلیل آنکه بازار ها دچار افول هستند به طور ناخواسته مشتریان را تحت فشار قرار داده و موجب تشدید ترس از خرید آنها می شوند. بدون شک مشتریان امروز بسیار تغییر پذیر بوده و رفتار خریدشان به طور چشمگیری درحال تغییر است. دوران رکود بر تولیدات خالص داخلی اثرات چشمگیری خواهد داشت . بنابراین کسب و کار هایی که بر مبنای پخش و توزیع این محصولات به حیات خود ادامه می دهند ، در صورت عدم برنامه ریزی های مناسب دچار معضلاتی خواهند شد که ادامه حیات آنها را با مشکل مواجه خواهد کرد.
این معضلات می تواند کاهش فروش ، از دست دادن بخش هایی از بازار ، خواب سرمایه و در نتیجه کاهش درآمد و سود شرکت و در پاره ای از موارد منجربه حذف یک شرکت از صحنه رقابت شود.

 

فصلنامه انجمن صنعت پخش شماره 10- ازطریق سایت http://apir.ir قابل دانلود است .

آخرین شماره فصلنامه صنعت پخش .

 

لینک کوتاه شده مطلب :

برچسب‌ها: فصلنامه انجمن صنعت پخش ایران

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

فرو ریختن ساختمان پلاسکو -درسی برای سازمان ها –
مشاور نیروی انسانی
داستان سازمان‌های فروش – مشاور نیروی انسانی
#با متمم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه