آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • مدیریت تیم های فروش
  • سرپرست فروش کاغذی
 
سه شنبه, 12 دسامبر 2017 / Published in مدیریت تیم های فروش

سرپرست فروش کاغذی

از مشخصات کاغذ اگر بخواهیم بگویم خاصیت مچاله شدن، نوشتن و پاک کردن،پاره شدن، چرک نویس، خط خطی کردن بر روی آن و در کل جسمی که  میتواند به عنوان یک ابزار از آن استفاده کرد.

اما تشابه کاغذ با سرپرست فروش چه میتواند باشد، در سازمان های بزرگ که معمولا کمی قوانین بیشتری نسبت به سازمان های کوچک و متوسط وجود دارد، وضعیت کمی بهتر است حداقل نظر کارشناسی داری اهمیت و رتبه خاص خودش است.

یک سرپرست فروش با گذر زمان و کسب تجربه باید صاحب نظر و سبک خاص خودش شود البته به شرطی که همیشه آماده تغییر و یا اصلاح نظر خود در مواردی که نظرات صحیح تر وکارشناسی تر از او وجوددارد وقانع میشود که می توان با روش جدید بهتر بهره وری داشت.

برخی از سرپرستان همیشه گلایه دارند که چرا در سازمان با وجودی که دارای سابقه زیادی هستند ارتقا ء پیدا نمی کنند،و دیده نمی شوند.

زمانی که مثل یک ناظر سوم بر اعمال آنها نگاه میکند، یک نفر که با هر نظری رنگ عوض میکند و دائم مثل یک بلند گوی ناهنجار گفته و حرف های مدیر بالادستی خود را جار میزند بدون اینکه کمی تعلق نماید و سعی کند با توجه به تجربه خودش مسائل را از دید کارشناسی نگاه کند.

مدیران که نسبت به کارشناسان، دارای نظر کارشناسی کمتری هستند زیرا کمتر به بازار و مشتریان سر کشی میکنند و بیشتر در پشت درهای بسته در حال مذاکره با بالا دستی و یا مطالعه و تجزیه وتحلیل اطلاعات و برگزاری جلسه با واحد های درگیر هستند.

حال برخی از سرپرستان فکر می کنند، هر چه بیشتر رفتارشان شبیه مدیرشان باشد، نمود بیشتری در سازمان دارند اما به تدریج تبدیل به یک کاغذ یاداشتی برای مدیران می شوند که با هر خطی نظر خود را عوض کرده و با هر ضربه کوچکی از طرف مدیر بالادستی سریع مچاله شده و زانوای غم بغل میکنند.

داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس دو اصل مهم در فروشندگی، دو خصیصه مهم در سرپرستی است، اگرچه اعتماد به نفس میوه عزت نفس است .

بدون داشتن عزت نفس کافی در امر سرپرستی، در دراز مدت به علت انجام کارهای مقلدانه دیگر نمی توان بر روی پایه های خود ایستاد و رشدی بر قامت این تجربه اضافه کرد.

برای آغاز مسیر سرپرست حرفه ای شدن، پرورش و ارتقاء برخی از صفات و خصیصه ها لازم است،  ابتدا درک درستی از ویژگی ها، نقاط ضعف وقوت  داشته باشیم، بخصوص در رفع برخی از ویژگی ها که در بودن آن آسیب جدی در این مسیر به ما خواهد زد پرهیز کنیم،مثل مقلد بودن کورکورانه، سخنوری بدون تعقل بالا دستی، ترس و واهمه از اظهار نظر کارشناسی ، تنبلی را رفع کنیم، مثل کار آفرینی که نیاز به صبر و طاقت،شجاعت دارد و بدون این صفات، یک فرد احمق است که برچسب کارآفرین را به خود زده و رفتارهای احمقانه و کودکانه در هر شرایطی از او سر خواهد زد.

لازمه رفتار یک سرپرست فروش، اقتدار در رفتار، کنترل احساسات در کار، اظهار نظر کارشناسی حتی با وجود خلاف نظر مدیر بودن، سعه صدر ،تلاش و کوشش در امر یادگیری دانش فروش، ارتقاء مهارتهای فروش، رفتاری و ارتباطی با مدیران بالادستی در اصول وفنون مذاکره میتواند بخشی از مسیر حرفه ای شدن در سرپرست فروش باشد.(+)

منابع بیشتری برای یادگیری:

فابل صوتی عزت نفس محمد رضا شعبانعلی (+)

مجموعه فایل های رادیو سرپرست فروش (+)

مطالب بیشتر در خصوص سرپرست فروش (+)

برچسب‌ها: دانش سرپرست فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

در ماندگی آموخته شده در فروش
گام های مفهومی در فروش
فروش و گام‌های مفهومی
آقای مدیر لطفاً کوپن مرا نسوزان
آقای مدیر لطفاً کوپن مرا نسوزان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه