آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
 
واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
جمعه, 29 دسامبر 2017 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.[/stextbox]

واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3

1-Brand

نماد، علامت، طرح و ترکیبی که از آن به جهت شناخت محصول توسط مشتری از سایر محصولات رقبا متمایز می‌شود.

 

2- Brand Awareness

برند آگاهی و یا شناخت از مارک تجاری است، معمولاً در تحقیقات بازار یکی از مراحل ممیزی برند می‌باشد و با این سؤال می‌تواند آغاز شود با دیدن شیر کیسه‌ای پاستوریزه چه برندی در ذهن شما ایجاد می‌شود ؟

و یا از شعار برند استفاده کنند مثلاً :” سر تو با چی میشوری “

 

3- Brand Concept

تصویر ذهنی یک برند در ذهن مشتری، مثلاً مشتری و یا خریدار وقتی‌که اسم برند ما را می‌شنود چه تصویری در ذهن او نقش می بند؟

کاله به‌عنوان یک جِلتمن جوان و یا پژو به‌عنوان یک جوان محافظه‌کار.

 

4-Brand Leveraging

افزایش توسعه محصول از طریق تولید با اشکال گوناگون از یک محصول مثلاً تولید دوغ در سایزها و اشکال متنوع.

 

5-Brand Life Cycle

چرخه عمر یک برند مثل چرخه عمر یک محصول می‌تواند محاسبه شود که شامل دوران معرفی، رشد، بلوغ، افول است.

 

6-Brand reinforcement

تقویت یک برند از طریق راههای گوناگون مثل تبلیغات، پروموشن کالایی، افزایش ساختار توزیعی محصول با شبکه‌های توزیعی بیشتر.

 

7-Brand Personality

شخصیت برند، چیزی که برند به آن کلمه شناسانده می‌شود، مثل برندکاله که شخصیت آن نوآوری و ماجراجویی است.

 

8-Break –Even

نقطه سربه‌سر، نقطه‌ای که در آن درآمد کل برابر با هزینه کل است. محاسبه درست این نقطه در انجام کارهای بازاریابی بسیار مهم است و اندازه‌گیری مقطعی در کل سال می‌تواند از مسیری که در آن هستیم یک‌چشم انداز به ما بدهد.

محاسبه نقطه سربه‌سر:در مدل تحلیل خطیِ سود-حجم-هزینه (زمانی که هزینه‌ها و درآمدها ثابت هستند).

جهت آشنایی بیشتر با این واژه از سایت دیدن نماید.

 

9- Build strategy

راهبردهای ایجاد و توسعه بازار، تصمیماتی که برای توسعه محصولات و یا بازارهای قابل‌دسترس تعریف می‌شود.

 

10-Buyer Dissonance

تردید خریدار، وقتی خریدار در زمان خریدار با یک کالای جایگزین روبه‌رو می‌شود و در خرید خود تردید می‌کند در  فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار از این اتفاق برای خریدار اتفاق می‌افتد مثلاً خریدار ماست ساده است و در هنگام با دسرهای ماستی روبه‌رو می‌شود و در خرید ماست ساده امکان تردید وجود دارد.

 

11-Buying Allowance

تخفیف خرید آنچه امروز در سطح فروشگاه هاومراکز خرید می‌توان مشاهده کرد و گاهی هم شعارهای  با عنوان “فروشگاه همواره تخفیف” در سر درب فروشگاه نصب می‌شود.

 

12-Cannibalization

محصول خواری یا حذف یک محصول توسط محصول دیگر مثلاً با تولید و عرضه ماست با وزن 1900 احتمال حذف ماست با وزن 2200 در چرخه فروش وجود دارد.

 

13-Call Report

گزارش‌هایی که از جلسه با مشتری تهیه می‌شود. این گزارش حاوی نکات مهمی در خصوص مشتری است .

 

14-Cash Discount

تخفیف نقدی جهت ترغیب مشتری به خرید بیشتر و تسویه‌ حساب فوری، یکی از تکنیک‌های فروش در زمان پایان فصل‌ها و یا اعیاد می‌باشد .

 

15- Carring Costs

شامل هزینه‌های حمل یک کالا از یک مبدأ به یک مقصد می‌باشد. شامل هزینه کرایه و بیمه و تخلیه و بارگیری می‌گردد.

 


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)

 

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/iELssf

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم
واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم
واژه گان بازار یابی و فروش بخش مقدماتی -چهار دهم
واژه گان بازار یابی و فروش بخش مقدماتی -چهاردهم
واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3
واژه گان بازار یابی و فروش – بخش مقدماتی 2

1 Comment to “ واژه گان بازایابی و فروش-بخش مقدماتی 3”

  1. لینک‌های منتخب – 4 اردیبهشت 97 – محسن صالحی کمرودی پاسخ
    می 21, 2018 at 9:20 ق.ظ

    […] واژگان بازایابی و فروش (#مفاهیم_بازاریابی) […]

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه