آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 4
 
واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 4
جمعه, 05 ژانویه 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 4

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.
[/stextbox]

 واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 4

 

1-Celebrity Testimonials(+)

نوعی روش تبلیغی که با استفاده از افراد سرشناس هنری و سیاسی و ورزشی و …. .مثل حضور نیکی کریمی در تبلیغات شرکت اپتل اپراتور جدید تلفن همراه.

http://keshavarzfazl.com/wp-content/uploads/2018/01/1.mp4

2- Ceiling Price

بالاترین قیمتی که میتوان برای یک خدمت ویامحصول ارائه داد که نیاز به شرایط بازار و دولت دارد.

3-Channel of distribution

 کانال های بازاریابی در بازار به طور مثال خرده فروشی، بنکدار، فروشگاههای زنجیرهای، ارگان های دولتی ونظامی و بیمارستان ها….

4-Chain Store

فروشگاه های زنجیره ای که دارای چند شعبه هستند و مالکیت آنها واحد است مثل فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه کورش.

 

5-Channel Conflict

به اختلاف در بین کانال های بازار یابی می گویند، که معمولا سازمان در اثر انتخاب استراتژی نامناسب باعث ایجاد تعارض بین کانال های می گردد.

به طور مثال با سازمان برای چالش فروش اقدام به تخفیف 10 درصدی کالادر صورت خرید نقدی مشتری مینماید، و در این میان افراد سود جو با خرید نقدی محصول و با ترزیق آن به بازار مصرف با 8 درصد تخفیف باعث فلج شدن سیستم توزیع عادی و خرده فروشی سازمان میشوند. که به اصطلاح به آن بازار خاکستری هم می گویند.( وجود محصول در بازار  با قیمت کمتر از کارخانه سازنده ).

 

6-Price Packs

تخفیف بر روی بسته بندی، نوعی روش ارتقاء فروش می باشد، که مصرف کنننده باخرید یک بسته از محصول میتواند از تخفیف برخوردار شود.

 

شبیه آنچه در برخی  از محصولات پیشنهاد شهروند می توان مشاهده کرده . مثلا خرید دو عدد پنیر در یک بسته بندی خاص شامل قیمتی کمتر از خرید تک به تک آنها است.

 

7-Closing Techniques

تکنیک های اجرای پایان معامله، که توسط بازار یان استفاده می شود. مثل تصمیم گیری در زمان محدود به علت محدودیت در زمان خرید .(تخفیف تا پایان امروز میباشد).

 

8-Closed Territory

منطقه اختصاصی یک نماینده فروش، در شرکت ها و سازمان های پخش هر نماینده یک منطقه توزیعی اختصاصی خود دارد. که رعایت حریم منطقه جز قوانین کاری می تواند باشد . بخصوص در سازمان های پخش وتوزیع  محصولات تند فروش.(صنایع غذایی)

 

9-Cluster Analysis

یکی از روش های طبقه بندی اطلاعات بر اساس عوامل مشابه در گروههای مشخص است، که در تحقیقات بازار استفاده می شود.مثل فروشگاه های خرده فروش گریدA+پلاس در چند منطقه توزیعی از یک بازارمصرف.

 

10-Cold Calling

ملاقات در زمینه فروش  با مشتری بدون قرار قبلی. در ادبیات ما به تعبیری(سرکشی به بازار) استنباط می گردد.

11- Commission Override

پورسانتی که مدیر فروش از حاصل جمع پورسانت فروشنده های خود  در اثر فروش محصولات تعلق میگیرد.

 

12-Commodity Product

محصولاتی که از نظر تمایز و ویژگی ها خیلی متفاوت، از سایر محصولات موجود در بازار نیست، مثل دوغ با طعم های مشابه در بسته بندی های متفاوت ولی در یک وزن و حجم.

 

13-Compensation Method

نوعی پذیرش مرجوعی کالا، به دلیل عدم کیفیت و یا رضایت که علاوه بر ارائه خود محصول جایزه هم در نظر گرفته میشود.  شرکت ها و سازمان ها با توجه به افزایش دامنه رقابت در بازار، روی برخی از کالا درج می نمایند در صورتی که به هر دلیل از کالا رضایت نداشتید، علاوه بر وجه استرداد کامل وجه  یک عدد محصول نمونه رایگان هم دریافت کنید.

 

14- Competitive Myopia

کوته بینی بازار، نسبت به فعالیت های رقبا، معمولا توسط شرکت های که از استراتژی سکون و ثبات استفاده می کنند، در اثر دوری از شرایط بازار دچار پدیده سِر شدگی می گردند.

که در اثر یک موج رقابت تا آستانه مرز ورشکستگی می روند. مثل شرکت های که در ابتدا  که دولت طرح شیر یارانه خانوار را ارائه کردند، شروع به احداث شرکت و تولید شیر یارانه نمودند و غافل از توسعه سبد محصول خود شدند و این بازار را همیشگی دانستند و با پایان طرح شیر یارانه خانوار ، به علت تک محصولی بودن از بازار  حذف شدند.

 

15-Complementary Product Pricing

قیمت گذاری کالا های مکمل، روشی از قیمت گذاری است، که قیمت یک کالا بر تقاضای کالای دیگر می تواند موثر باشد. به طور مثال قیمت دوغ می تواند موثر بر قیمت نوشابه باشد و یا بعلکس.

در برخی از موارد این کالا می‌تواند یک کالای جدید باشد، که توسط همان شرکت تولید و عرضه می‌شود. مثلاً محصول دلستر انگور می‌تواند بر تقاضای نوشابه از همان برند در بازار مؤثر باشد.


[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]دیکشنری بازاریابی(+)[/stextbox].


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)

 

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/kkQcv4

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژه گان بازار یابی و فروش بخش مقدماتی -چهار دهم
واژه گان بازار یابی و فروش بخش مقدماتی -چهاردهم
http://keshavarzfazl.com/?p=3300&preview=true
واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هفده هم:
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5

1 Comment to “ واژه گان بازاریابی و فروش- بخش مقدماتی 4”

  1. محسن پاسخ
    ژانویه 8, 2018 at 8:40 ق.ظ

    ممنون بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه