آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی9
 
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی9
چهار شنبه, 07 فوریه 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی9

واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی9

واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.


Geographic Development -1 :

توسعه جغرافیایی،شرکت های برای افزایش فروش اقدام به افزایش حوزه توزیع محصولات خود در بازارهای جدید می کنند، که امکان دارد بازار داخلی ویا خارجی باشد، به طور مثال شرکت صنایع شیر ایران پگاه تصمیم به صادرات لبنیات به کشور مالزی گرفته است.

 

2-Geographic segmentation:

منطقه بندی جغزافیایی، سازمان های پخش وتوزیع برای تعیین حریم توزیع هر نماینده اقدام به تفکیک مناطق توزیعی می نمایند، تا بتواند عملکرد هر نماینده را بر اساس ضریب پوشش مشتریان مشخص نمایند.

 

3-Geographic Pricing:

قیمت گذاری بر اساس مناطق جغرافیایی، برخی شرکت ها با توجه به سیاسیت های خود در گسترش و توسعه بازار اقدام به قیمت گذاری مختلفی در حوزه های جغرافیایی می نمایند.

مثلا یک شرکت بر اساس هزینه حمل قیمت گذاری متفاوتی را انجام می دهد و یا شرکتی با توجه به گران بودن سبد کالایی عرضه شده ، هزینه حمل را در تمام مناطق توزیعی یکسان می بیند.

 

4-Gross Margin:

سود ناخالص ، سود قبل از کسر بهره ومالیات را سود ناخالص می گویند که از کسر درآمد از هزینه ها به دست می آید.

 

5-Green Marketing

بازار یابی سبز، که بیشتر در خصوص محصولاتی که طرفدار محیط زیست هستند را میتوان نام برد، که هدر رفتن انرژی، عدم تولید گاز های سمی و تخریب طبیعت را در سر لوحه تولیدات خود قرار می دهند.

 

6-Grow Rate

درصد رشد بازار، این متغیر به عنوان یکی از شاخص های مهم در برنامه ریزی سالانه بودجه شرکت های تولیدی وتوزیعی قرار می گیرد.

 

7-Gross Sales

فروش ناخالص ، درآمد کلی که از فروش به مشتریان در یک دوره خاص ایجاد میگردد.

 

8-Growth strategies

استراتژی رشد، شرکت های برای افزایش سهم بازار خود، اقدام به  اجرای سیاست های خاصی در مناطق تحت پوشش دارند.

که می توان به تولید محصول جدید، اجرای کمپین های تبلیغاتی، اجرای طرح های جشنواره فروش، ارائه بسته بندی متفاوت و قیمت گذاری متفاوت اشاره کرد.

 

9-Halo Effect

اثر هاله ای، زمانی، یک برند در بازار از مقبولیت بالای برخوردار است، محصول جدیدی که تولید می کنند.

تحت تاثیر اثر هاله ای برند قرار می گیرد، یا محصولی که از مقبولیت بالای برخوردار است و محصول جدید که همزمان با آن محصول به بازار عرضه می شود از مقبولیت محصول قبلی اثر می پذیرد .

 

10-Hierarchy of need

 هرم سلسه نیازها، آقای مازلو در هرم سلسه نیاز ها اشاره می کند انسان ها درتجارت و یا رفع نیاز به جذابیت هم هستند.

استفاده رنگ، بسته بندی، طرح و ویژگی محصول وکالا بر اساس این انگیزه است که محصول را جذاب نمایند تا مشتری به خرید آن ترغیب گردد.

 

11– Horizontal Channel Conflict

اختلاف در میان کانال های توزیع افقی اعم از عمده فروشی، توزیع مویرگی و مراکز خاص، برخی از مواقع شرکت های به دلیل حجم بالایی تولید جهت کاهش هزینه نگهداری و انبار داری به فروش ویژه اقدام میکنند.

  در این میان با افزایش مارژین در طرح ویژه مشتریان عمده فروش اقدام به خرید محصولات در حجم وتناژ بالا می نمایند و آن را با قیمت پایین تراز درب کارخانه به بازار عرضه می  کنند.

 

12-Hold strategy

استراتژی نگهدری در خصوص محصولاتی که در دوره افول خود را طی می کنند و سازمان سعی مینماید که با کمترین هزینه محصول را تولید نماید و  بیشترین بازده را از آن کسب نماید.

 

13-Holding Cost

هزینه نگهداری و انبار داری محصول، که در سازمان های پخش و توزیع یکی از سرفصل هزینه ها شامل هزینه تخلیه وبارگیری و انبار داری میباشد که در هر صنعت با توجه به استاندارد های متفاوتی می تواند مشخص گردد.

 

14-Horizontal Integration

سازمان های بزرگ و یا برند های رهبر بازار معمولا برای افزایش قدرت رقابت در بازار و افزایش قدرت چانه زنی شرکتها اقدام به توسعه افقی خود اقدام به خرید شرکت های رقیب می نمایند.

مثل شرکت شیر پاستوریزه صلا اراک که زیر مجموعه شرکت صنایع شیر ایران قرار گرفت.


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+)
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی8(+)


لینک کوتاه شده : https://goo.gl/VUdFTZ

 

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدمانی – دهم
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی 8
واژه گان بازاریابی و فروش – بخش مقدماتی 8
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی5

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه