“من از کالای ایرانی استفاده میکنم”، این شعاری است که در این چند سال اخیر بر در ودیوار شرکتهای ایرانی و فروشگاههای خرید نصبشده است.
در سند چشمانداز ایران در سال1404 ” ایران را بهعنوان جایگاه اول علمی اقتصادی در سطح منطقه آسیای جنوب غربی، با تأکید بر جنبش نرمافزاری و تولید علم و رشد پرشتابان و مستمر اقتصادی و ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل ” معرفی کرده است.
بیشتر ما در شرکتهای ایرانی مشغول به فعالیت هستیم و ارزشآفرینی در سطح خدمات و کالا را انجام میدهیم. اینکه چقدر فاصله با چشمانداز داریم، زیاد مورد بحث ما نیست. بیشتر بحث بر سر این است که آیا اساساً در مسیر درستی هستیم؟ در ضمن چقدر برای رسیدن به این چشمانداز در عمل تلاش میکنیم.
شعار شرکت سونی که در سال 1950 در سند چشمانداز خود آورده بود که می توان با گذشت سالها عملکرد آن را به خوبی با چشم اندازش ارزیابی کرد.
قضاوت را بر عهده شما میگذارم، که بین چشمانداز و آنچه ما امروز از سونی میدانیم و آنچه بین عملکرد خودمان با آنچه قرار است بشویم را چگونه ارزیابی میکنیم؟
توصیف زنده سونی از آینده در چشمانداز
[su_note note_color=”#68eda6″]محصولاتی تولید خواهیم کرد که سرتاسر جهان را فرامیگیرد، نخستین شرکت ژاپنی خواهیم بود که وارد بازار امریکا خواهیم شد و کالای خود را مستقیماً در آنجا توزیع خواهیم کرد.
دست به نوآوریهایی خواهیم زد که شرکتهای آمریکایی در آن موفق نبودهاند. پنجاه سال بعد نشان تجارتی ما، مانند هر نشان تجاری جهانی معروف خواهد بود.
نوآوری و کیفیت پدید خواهیم آورد که شرکتهای نوآور سرتاسر جهان را به رقابت فراخواند.
“ساخت ژاپن” معنای زیبایی خواهد داشت و شرمآور نخواهد بود.[/su_note]
آکیو موریتا، بازرگان، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی ژاپنی بود که بههمراه ماسارو ایبوکا، در سال ۱۹۴۶ شرکت سونی را بنیان نهاد.
لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/s26AU8
مشاوره و آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
ایمیل : info@kehsavarzfazl.com
جناب کشاورز عزیز:
سپاس فراوان از کامنت پر مهر حضرتعالی
شاگردی شما افتخار ماست
ارادتمند همیشگی
سعید یگانه
سعید عزیز
شما یگانه هستید، هم در نوشتن و هم در ابراز حقایقی که گفتنش محنت و نگفتنش جفا.
دوستدارت حسن