آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • دست نوشته های یک مدیر فروش
  • بودن یا نبودن
 
بودن یا نبودن
چهار شنبه, 22 می 2019 / Published in دست نوشته های یک مدیر فروش

بودن یا نبودن

ما سرپرستی در فروش را دوست داریم، ولی سختی‌هایش را نه، ما غر زدن را دوست داریم، ولی حرفه‌ای بودن را نه.

 ما کلاً دوست داریم که کسانی را در تیم فروش داشته باشیم که گوش‌به‌زنگمان باشند، ولی یادگیری و یاددهی حرفه‌ای را دوست نداریم.

مهم این است که این نوع بودن تفاوتی با نبودن ندارد یا حرفه‌ای هستیم یا نیستیم .

[su_note]بارها از من پرسیده‌اند که مگر حرفه‌ای شدن کار خاصی می‌طلبد، می‌گویم هم کار خاصی می‌طلبد و هم مسیر متفاوتی از پُر کردن سابقه درفروش را می‌طلبد.[/su_note]

اندیشه نو می‌خواهد، تا بتونیم یک مدیر فروش حرفه‌ای یا سرپرست فروش حرفه‌ای در سازمان‌های پخش و توزیع شویم.

اصول سرپرستی را با فرازهای از آن باهم مرور می‌کنیم:

اصل اول برنامه‌ریزی:

اینکه خودمان ابتدا بتوانیم با شاخص‌های از قبیل میزان هدف فروش،‌ میزان تحقق اهداف، میزان فروش به هر مشتری، تعداد سطر فاکتور، درصد نفوذ به مشتری، درصد نفوذ به بازار،‌ میانگین برگشتی کالا،‌ فروش محصولات استراتژیک،‌ تعداد فروش محصولات استراتژی به هر مشتری و انواع مشتریان ازنظر خرید تحلیل درستی داشته باشیم.

 نهایتاً چند شاخص انتخاب کنیم که برایمان مهم است و یک برنامه‌ریزی عملیاتی درست به‌صورت فرایندی ترسیم کنیم که فروشنده بتواند روزانه علاوه بر درک مفاهیم و برنامه خود را سنجش نماید.

اصل دوم : سازمان‌دهی

برای رسیدن به اهداف تعین شده در برنامه نیاز به سازمان‌دهی داریم مثل داشتن ناوگان توزیع، شماره تماس مشتری،‌ تأمین محصولات اساسی و استراتژیک، محصول شناسی و کل فرایندهای که می‌تواند دررسیدن به برنامه مؤثر باشد یعنی سوخت کار.

اصل سوم هدایت:

در هر جریان مقاومتی است درهر برنامه‌ای عواملی وجود دارد که می‌تواند در اجرای درست آن‌ها مؤثر باشد، شناسایی درست این عوامل و خنثی‌سازی و یا تقویت این عوامل مثل مشتریان بدقلق، مثل افراد ناراحتی که در سازمان فقط غر، نق،‌ می‌زند،‌ مثل مدیر فروشی که از مدیریت فحش‌های رکیک را به‌خوبی بلغور می‌کند،‌مثل رانند معتادی که از محصولات می دزد را شناسایی و حل کنیم ،‌ ما به فتح مشکلات باید برویم.

[su_note]ما به فتح مشکلات برویم[/su_note]

اصل چهارم : کنترل

در جای‌جای برنامه شاخص‌های عملیاتی باید بگنجانیم که دائم خود را سنجش کنیم و فروشنده بتواند با اندازه‌گیری این شاخص‌ها مثل درصد تحقق اهداف ریالی و تناژی و درصد فروش محصولات استراتژی و درصد نفوذ فاکتور به مشتریان و یا درصد ضایعات برگشتی و… خود را به شما اثبات کند یادمان نرود که فروش یعنی اثبات دائم و هرروزه خود و سازمان خود.

اصل پنجم : نظارت

نظارت با کنترل در نوع فرایند باهم متفاوت هستند، در کنترل ما شاخص‌های خروجی کار را کنترل و اصلاح می‌کنیم در نظارت ما به جریان کار نظارت داریم یعنی از نزدیک بازاریابی کردن از نزدیک درگیر کار شدن صحبت با مشتری، همراهی با راننده توزیع،‌ همراهی در زمان تحویل بار، بازدید از انبار ضایعات.

[su_note]نظارت بر فرایند پرسش و پاسخ به مشتری را می‌تواند جز فرایند نظارت دانست یعنی از نزدیک با گوشت و پوست خود فرایندها را لمس کردند اما اصلاح در همه فرایندها جز لاینفک کار حرفه‌ای‌ها است.[/su_note]

اصل ششم : فرماندهی

یک فرمانده را همه دوست دارند،‌کاریزماتیک بودن،‌ صلابت داشتن،‌ مرد مرد بودن و پای‌کار ایستادن پای اشتباه ایستادن و اعتراف به‌اشتباه عمل کردن و یاددادن بی جیر و مواجب.

[su_note]تفاوتی اگر بین فروشندگان قائل شدن تنهادرعملکرد است نه در زیبایی فروشنده یا داشتن رابطه سفارشی.[/su_note]

یک فرمانده می‌داند خود پیش‌قراول کار است، زودتر از همه و دیرتر از همه می‌آید و می‌رود و زبانش هم سخت و هم دل‌نشین و به قولی هم مرهم راز است وهم مراد دل .

و این شعر را همیشه زمزمه می‌کند

تبسم را نه می‌توانیم بخريم،

نه می‌توانیم قرض کنيم

فقط می‌توانیم هديه بدهيم

ميســــپارمتان به لبخندها…

گرچه گاهى خودم ميهمان بغض‌های بی‌دلیلم!

در مسير باد بمان تا بوى مهربانت تسخير کند اين شهر پر از بيهودگى را…

لبخند بزن . (ناشناس)

لینک کوتاه شده مطلب : https://bit.ly/2VTz5uF

مطالبی برای مطالعه بیشتر

فروش و گام‌های مفهومی

بیماری خاموش قرن، قانع شوندگی و مانع شوندگی در تیم های فروش

وظایف سرپرست فروش در شرکت پخش مواد غذایی

جلسات اثربخش سازمانی در شرکتهای پخش مواد غذایی

 

آموزش تخصصی مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی توسط حسن کشاورز فضل

✔ طبقه‌بندی شده
✔ آموزش مفهومی مهارتی
✔ مثالهای بومی
✔ کاربردی و رایگان

✅اینستاگرام:
@keshavarzfazl

✅کانال تلگرام:
@salesupervisor

✅لینکدین:
ir.linkedin.com/in/hassan-keshavarz-fazl

✅سایت تخصصی:
www.keshavarzfazl.com

 

برچسب‌ها: تفکر استراتژیک, تیم سازی, دانش سرپرست فروش, دست نوشته های یک مدیر

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

معنای زندگی از نگاه دکتر عشایری
سه اپیزود- نازنین نگران نباش
سه اپیزود- نازنین جان نگران نباش
فرصت-مطالعاتی-در-باب-چرا-ما-عقب‌مانده
یک سفر به عنوان فرصت مطالعاتی در باب اینکه چرا ما عقب‌مانده‌ایم

2 نظر to “ بودن یا نبودن”

  1. حامد شهابی پاسخ
    جولای 6, 2019 at 5:32 ب.ظ

    مطالب خیلی خوبی دارید. من برای افزایش راندمان واحد فروش شرکتم مطالبتون رو میخونم و پیپیری می کنم.

    1. کشاورز پاسخ
      جولای 13, 2019 at 8:08 ق.ظ

      سلام حامد جان
      ممنون از اظهار لطفتان که به خانه من سر می زنید اگر تجربه ای در خصوص افزایش راندمان فرو ش داشتید ممنون می شوم به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه