دورههای مشاوره تخصصی - کوچینگ [سطح A+]
دورههای ویژه مربیگری سازمانهای پخش و توزیع مواد غذایی
این دورهها برای افرادی طراحی شده که میخواهند به صورت حرفهای در صنعت پخش محصولات تند فروش فعالیت کنند. در این دورهها به صورت تخصصیتر به مصداقهای واقعی از مسائل سازمان پخش میپردازیم.
این دورهها در «۵ عنوان تخصصی» ارائه شده و انتظار داریم برای افراد رده بالا سازمان علی الخصوص در جایگاه مدیران ارشد، معاونتها، مدیران عامل و مدیران فروش منطقهای مفید واقع شود.
چرا دوره تخصصی به صورت مشاورهای طراحی شده است؟
برای کسب تجارب ملموس و عملی در صنعت پخش نیاز داریم تا چارچوبهای روزمره خود را تغییر داده و سازمان را برای تغییرات پیش رو آماده کنیم. اما قبل از تفکر درباره تغییرات باید به درک بهتر و بیشتری از سازمان برسیم تا بتوانیم اهداف درست را تشخیص داده و برنامههایی برای رسیدن به آن اهداف تدوین نماییم.
درک بهتر و بیشتر از سازمان زمانی اتفاق می افتد که بتوانیم مدل ذهنی خود را وسعت داده و آنالیز دقیقی از وضعیت حال سازمان داشته باشیم و متناسب با حال و هوای سازمان و امکانات پیش رو نسخه مناسبی تجویز کنیم.
الزامات اولیه برای اثربخشی بهتر دورههای مشاوره تخصصی
پیش فرض ما این است که کاربر در «دوره مقدماتی» و «دوره پیشرفته» شرکت کرده و توانسته برخی مسائل مربوط به سازمان خود را تجزیه و تحلیل کند. مفاهیم دورههای گفته شده تضمین میکند که حین بحث مشاوره نیاز به طرح مفاهیم پایهای و چالشهای اولیه نداشته باشیم و تمام توجه بر روی حل ریشهای مسائل متمرکز شود.
دوره مربیگری فردی
با توجه محدویت زمانی در انتخاب مهارت پذیر در طی سال حداقل ۳ تا ۵ نفر با توجه به اولویت انتخاب می گردد . پیش شرط شرکت در دوره حداقل گذراندن دوره مقدماتی و برخی از دوره های پیشرفته سطح یک (A) می باشد.
توضیح کلی دوره
دورههای کوچینگ در سطح A+ کاملا شخصیسازی و متناسب با نیاز فرد طراحی شده و حداقل ۳ ماه می باشد که هر ماه ۳ جلسه اختصاصی خواهیم داشت که مجموعا ۹ جلسه طی سه ماه میباشد.
هزینه شرکت در دوره مربیگری فردی
هزینه شرکت 2/5 میلیون تومان به ازای هر نفر میباشد.
پنج دوره در «سطح A+» تعریف شده است:
ما با عناوینی مانند بودجهبندی یا بودجهریزی بیگانه نیستیم. در عین حال بارها جملاتی مانند «ما نتوانستیم سود عملیاتی خوبی کسب کنیم» و «بازار از وضعیت خوبی برخوردار نبود» را در انتهای سال مالی میشنویم.
آیا شده یکبار از خودمان بپرسیم که مگر سود عملیاتی را بودجه پیشبینی نکرده بود؟ پس چرا به تحقق مناسبی نرسیدم؟ یکی از پاسخها این است که احتمالا در بودجهنویسی نکات مهم و حرفه ای را رعایت نکرده بودیم. هرچند معمولا در صنعت خردهفروشی یک تلورانس برای بودجه فروش در نظر میگیرند، اما همچنان اختلاف مثبت یا منفی برای تلورانس پیش میآید.
شرکتکنندگان در این دوره مهارت نوشتن یک بودجه عملیاتی فروش و نحوه رصد شاخصهای موفقیت بودجه را طی یک دوره مشاوره اختصاصی به دست میآورند.
نحوه برگزاری و زمان دوره چقدر است؟
دوره بصورت غیرحضوری-ویدئویی به مدت زمان جلسه ۲۷۰ دقیقه برگزار می گردد.. فایل صوتی و اسناد آموزشی (PDF) مرتبط نیز برای شما ارسال خواهد شد.
[maxbutton id="7" url="http://keshavarzfazl.com/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/" ]
این دوره برای چه کسانی مفید است؟
اگرچه ممکن است این دوره برای فعالین صنعت پخش جذاب باشد، بطور خاص برای مدیران ارشد، مدیران فروش و صاحبان سرمایه طراحی شده است تا با نگارش یک بودجه کارآمد، بازدهی سازمان خود را به حداکثر رسانند.
آیا گذراندن این دوره پیشنیاز خاصی دارد؟
آشنایی مقدماتی با مفاهیم کسبوکار برای شرکت در این دوره کافی است. البته تجربه کاری در برنامهریزی فروش میتواند به درک موضوعات دوره کمک کند.
هزینه شرکت در دوره چقدر است؟
مبلغ شرکت در دوره اختصاصی دو میلیون و پانصد هزار تومان است.
[maxbutton id="7" url="http://keshavarzfazl.com/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/" ]
این دوره شامل چه سرفصلهایی است؟
سرفصل های اصلی در بخش زیر آمده و کاربر میتواند سرفصل های بیشتری را تقاضا نماید.
1- تعریف بودجه و روشهای تدوین بودجه
2- مراحل بودجهبندی در شرکتهای پخش
3- تفاوت بودجهبندی با برنامهریزی چیست؟
4- چگونه بودجه خود را بین کانالهای مختلف و گروههای مختلف مشتریان تقسیم نماییم؟
5- شاخصهای اثرگذار بر بودجهبندی چیست و چه عواملی موجب عدم تحقق بودجه میگردد؟
6- اجزا اصلی در یک بودجه فروش چیست؟
7- چگونه یک بودجه را تحلیل کنیم و نکات مهم در تحلیل بودجه چیست؟
همانطور که هر فرد تازمانیکه برای چکاب به پزشک مراجعه نکند نمیتواند ارزیابی درستی در خصوص سلامت خود داشته باشد، شرکتهای پخش بسیاری علیرغم سالها فعالیت در بازار هنوز درک درستی از نقاط ضعف و آسیبزا خود ندارند.
این شرکتها بهنظر دارای سود عملیاتی هستند اما نه تنها سودی کسب نکرده، بلکه آثار زیانهای آنان برای سالها در سیستم باقی میماند.
نگاه جزیرهای به فعالیتها (و نه جامعنگری) از عارضههای بزرگی است که ریشه در تفکر مدیران ارشد یا تاثیرگذار دارد. اینکه نیروها با انگیزه وارد میشود ولی به علت ضعفهایی منجر به سرقت از شرکت می گردد، یا شرکتی که دائم آگهی استخدام میزند و افراد متقاضی دائم در مسیر این شرکت در حال مراجعه و استخدام و خروج هستند.
باید از خودمان بپرسیم که چرا وضع سازمان اینطور است؟
نحوه برگزاری و زمان دوره چقدر است؟
دوره بصورت غیرحضوری-ویدئویی به مدت ۲۷۰ دقیقه برگزار می گردد. فایل صوتی و اسناد آموزشی (PDF) مرتبط نیز برای شما ارسال خواهد شد.
این دوره برای چه کسانی مفید است؟
اگرچه ممکن است این دوره برای فعالین و علاقهمندان به صنعت پخش جذاب باشد، بطور خاص برای صاحبان سرمایه و مدیران ارشد شرکتهای پخش طراحی شده است. کسانی که ضمن شناسایی نشانههای مشکل و عارضهها در سازمان خود توانایی و قدرت ارائه راه حل برای برطرف کردن مسائل را دارا میباشند.
آیا گذراندن این دوره پیشنیاز خاصی دارد؟
آشنایی با مفاهیم کسبوکار برای شرکت در این دوره کافی است. البته تجربهکاری در طراحی سیستم و هدایت مجموعه میتواند به درک موضوعات دوره کمک کند.
هزینه شرکت در دوره چقدر است؟
مبلغ شرکت در دوره اختصاصی دو میلیون و پانصد هزار تومان است.
این دوره شامل چه سرفصلهایی است؟
سرفصل های اصلی در بخش زیر آمده و کاربر می تواند سرفصل های بیشتری را تقاضا نماید.
1- شاخصهای ارزیابی عملکردی شعب فروش چه هستند؟
2- از کجا بفهمیم که سوددهی یک شعبه فروش معادل زیان است؟
3- شاخصهای توزیع در شرکتهای پخش چه هستند؟
4- چگونه شاخصهای عملکرد را رتبهبندی نماییم و برای آنها اهداف تعریف نماییم؟
5- رابطه بین سود و زیان و شاخصهای ارزیابی چگونه تعیین میشوند؟
6- بیشترین عارضههای که منجر به زیان شعبات فروش میشوند چه عارضههای هستند؟
7- برنامههای بهبود عارضه چگونه طراحی و پیادهسازی میگردد؟
در پس هر واحد فروش موفق، برنامهریزی دقیقی است. واحد برنامهریزی میتواند به اندازه واحد فروش در سود و زیان شرکت پخش نقش داشته باشد.
برخی فعالان ناآگاه صنعت پخش به علت نداشتن برنامهریزی به راحتی در سراشیبی سقوط مالی قرار میگیرند تا بعد از زیانهای سنگین از خود بپرسند که چرا به این مرحله رسیدند.
سوالی که باید در همان ابتدای راهاندازی شرکت و یا حداقل در زمان بحرانهای فروش و مالی از خودشان میپرسیدند تا بتوانند با برنامهریزی صحیح فروش خود را سودآور کنند.
شرکتکنندگان در این دوره یاد خواهند گرفت که چگونه میتوانند فرایند فروش موفق را طراحی نمایند؟ چگونه فرانیدهای عملیاتی خود را ارزیابی و پایش نمایند؟ و چگونه برای برنامه عملیاتی خود بازخوردهای و بهبودهایی در نظر بگیرند؟
نحوه برگزاری و زمان دوره چقدر است؟
دوره بصورت غیرحضوری-ویدئویی بهمدت ۲۷۰ دقیقه برگزار می گردد. فایل صوتی و اسناد آموزشی (PDF) مرتبط نیزبرای شما ارسال خواهد شد.
این دوره برای چه کسانی مفید است؟
اگرچه ممکن است این دوره برای فعالین صنعت پخش جذاب باشد، بطور خاص مدیران برنامهریزی و مدیران فروش که دائم با اعداد و اهداف سرو کار دارند طراحی شده است.
آیا گذراندن این دوره پیشنیاز خاصی دارد؟
آشنایی مقدماتی با مفاهیم کسبوکار و فروش و آشنایی با نرم افراز اکسل برای شرکت در این دوره لازم است. همچنین تجربهکاری مستقیم در واحد فروش یا برنامهریزی میتواند به درک موضوعات دوره کمک کند.
هزینه شرکت در دوره چقدر است؟
مبلغ شرکت در دوره اختصاصی دو میلیون پانصد هزارتومان است.
این دوره شامل چه سرفصلهایی است؟
سرفصل های اصلی در بخش زیر آمده و کاربر می تواند سرفصل های بیشتری را تقاضا نماید.
1- آشنایی با برنامهریزی فروش و روشهای برنامهریزی در فروش
2- چگونه یک برنامه پیشبرد فروش بنویسم؟
3- معیارهای برای سنجش موفقیت در برنامهریزی فروش
4- چگونه تیم فروش را با یک برنامهفروش همگام سازیم؟
5- رابطه بین برنامهریزی و شکست در بازار چیست؟
6- رابطه بین بودجه و برنامه فروش چگونه تعیین میشود؟
7- آیا هر برنامهریزی موجبی موفقیت در فروش میشود؟
شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی (یا حوزه FMCG) در بسیاری موارد به صورت سراسری فعالیت کرده و دارای شعب متعدد توزیع و فروش در نقاط مختلف کشور هستند. یکی از پیچیدهترین مشاغل سازمانهای فروش در این شرکتها «معاونت شعب توزیع و پخش کالا» است.
اهمیت درست منطقهبندی با توجه به پتانسیلهای مالی، جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه میباشد و نیازمند درک درستی از منابع، امکانات و پتاسیلها میباشد.
شرکتکنندگان در این دوره با نحوه منطقهبندی کشوری با توجه به شاخصها والگوهای توزیع محصولات آشنا شده و با انجام عملی گامهای گفته شده خواهند توانست تا شعبات فروش خود را در مناطق بهینه مستقر نمایند.
نحوه برگزاری و زمان دوره چقدر است؟
دوره بصورت غیرحضوری-ویدئویی بهمدت ۲۷۰ دقیقه برگزار میگردد.. فایل صوتی و اسناد آموزشی (PDF) مرتبط نیزبرای شما ارسال خواهد شد.
این دوره برای چه کسانی مفید است؟
اگرچه ممکن است این دوره برای فعالین صنعت پخش و توزیع آموزنده باشد، بطور خاص برای معاونتهای فروش، مدیران ارشد و صاحبان سرمایه طراحی شده است. کسانی که علیرغم داشتن تجربه کاری اهمیت این موضوع را درک کرده و با این چالش بزرگ سروکار دارند.
آیا گذراندن این دوره پیشنیاز خاصی دارد؟
آشنایی مقدماتی با مفاهیم کسبوکار و مدیریت فروش در سازمانهای پخش برای شرکت در این دوره کافی است.
هزینه شرکت در دوره چقدر است؟
مبلغ شرکت در دوره اختصاصی دو میلیون پانصد هزارتومان است.
این دوره شامل چه سرفصلهایی است؟
سرفصل های اصلی در بخش زیر آمده و کاربر میتواند سرفصل های بیشتری را تقاضا نماید.
1- چگونه و بر چه اساسی میتوان کشور را منطقهبندی نمود؟
2- چگونه میتوان شعبات فروش را بر اساس مناطق کشوری طراحی نمود؟
3- وظایف مدیر منطقه چیست و شاخصهای موفقیت در این جایگاه شغلی چیست؟
4- شاخصهای گریدبندی شعبات فروش چگونه انجام میشود؟
5- هدفگذاری برای محصولات استراتژیک شعبات فروش چگونه انجام میشود؟
6- ارزیابی عملکرد شعبات فروش کشوری چگونه انجام میشود؟
7- چارت سازمانی در شرکتهای پخش سراسری بر اساس چه مولفههای نوشته میشود؟
چرا علیرغم اینکه میگویم منابع انسانی در صنعت پخش مهم است، اما برای حل چالش های جذب، پرورش، ارتقا، حل تعارض و استعفای حرفهای همکاران همچنان مشکل داریم؟
هزینه های پنهان اعتراضات خاموش در شرکتهای پخش مثل موریانه به جان سازمان میافتد و پدیده سیاه شایعه، تهمت و لابیگری در سازمان شکل میگیرد. دو یا چند قطبی کردن سازمان از دیگر پیامدهای عدم توجه به مدیریت نادرست منابع انسانی است که باعث زیان و ضرر سازمان و کارکنان میگردد.
شما چطور از پس این چالش برمیآید؟
نحوه برگزاری و زمان دوره چقدر است؟
دوره بصورت غیرحضوری-ویدئویی بهمدت ۲۷۰دقیقه برگزار میگردد.فایل صوتی و اسناد آموزشی (PDF) مرتبط نیزبرای شما ارسال خواهد شد.
این دوره برای چه کسانی مفید است؟
اگرچه احتمال دارد این دوره برای علاقه مندان به حوزه منابع انسانی مفید باشد، بطور خاص برای مدیران منابع انسانی و صاحبان سرمایه سازمانهای پخش طراحی شده است.
آیا گذراندن این دوره پیشنیاز خاصی دارد؟
داشتن دغدغه منابع انسانی و درک نیاز به حل مشکلات نیروی انسانی برای شرکت در این دوره کافی است. آشنایی با مفاهیم کسبوکار و منابع انسانی و تجربهکاری رو در رو با کارکنان میتواند به درک بهتر موضوعات دوره کمک کند.
هزینه شرکت در دوره چقدر است؟
مبلغ شرکت در دوره اختصاصی دو میلیون پانصد هزارتومان است.
این دوره شامل چه سرفصلهایی است؟
سرفصل های اصلی در بخش زیر آمده و کاربر میتواند سرفصل های بیشتری را تقاضا نماید.
1- وظایف مدیر منابع انسانی در شرکت پخش چیست؟
2- چگونه فروشنده، سرپرست فروش، مدیر فروش برای شرکت پخش استخدام کنیم؟
3- شرح شغل و الزامات شغلی در حوزه نیروهای صف شرکت پخش چیست؟
4- چگونه نیروهای فروش را با روشهای ارزیابی عملکردی و عملیاتی ارزیابی نماییم؟
5- شاخص موفقیت در مدیریت منابع انسانی چیست و چگونه تعیین میشود؟
6- چگونه نیروهای مخرب و افسرده تربیت نکنیم؟
7- تعارضات سازمانی بین واحدهای مختلف شرکت پخش را چگونه حل نماییم؟
در صورتیکه به افزایش مهارتهای خود در پخش و توزیع مواد غذایی میاندیشید میتوانید در دورههای مختلف نام نویسی کرده و دانش و مهارت خود را در این صنعت افزایش دهید.
اگر دوره یا سرفصل بخصوصی نیز مورد نظر شما میباشد آن را از طریق ایمیل info@keshavarzfazl.com یا شماره تماس یا تلگرام ۰۹۱۲۹۴۲۴۷۲۷ حسن کشاورز ارایه کنید.