آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • اجتماعیات
  • تلاش کنیم دقیق باشیم-پیام نوروزی دکتر سریع القلم
 
دکتر سریع القلم
شنبه, 30 مارس 2019 / Published in اجتماعیات

تلاش کنیم دقیق باشیم-پیام نوروزی دکتر سریع القلم

دکتر سریع القلم از جمله افرادی است که اندیشه و نوع بینش اش برایم قابل احترام بوده و هست.

نام ایشان این جمله را به ذهنم متبادر می سازد که می گوید در زمان علمی کلامتان علمی باشد.

خواندن مقالات، آرا و نظرات ایشان  برایم راه گشای دیدن روندها به جای دیدن رویدادها شده است.

لذا با ارادتی که به ایشان دارم متن پیام نوروزی سال 1398 در وب سایتم برای ارجاع خودم و سایر دوستان می آورم و قطعا برای مطالعه بیشتر می توانید در سایت ایشان مقالات ارزشمندی را در باب توسعه و توسعه یافتگی و موانع آن بیاید.(+)

اگر شخصی به طور مستقیم یا از طریق اینترنت، هر روز، روزنامۀ نیویورک ­تایمز را بخواند، متوجه چند نکته می شود:

۱) معنای رسانه چیست؟

۲) معنای خبرنگاری و گزارش نویسی چیست؟

۳) معنای آزادی بیان چیست ؟

۴) معنای تفکیکِ قوا چیست ؟

۵) و معنای “دقت” چیست؟

اولین شمارۀ نیویورک تایمز در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۲۳۰ (۱۶۸ سال پیش) منتشر شد. ۳۷۹۰ نفر برای این روزنامه کار می کنند، در ۲۷ کشور نمایندگی دارد و جوانترین خبرنگار آن ۵۱ سال سن دارد.

اگر خواننده ای انگلیسی زبان بخواهد حدود ۵۰ صفحۀ روزانۀ نیویورک تایمز را مطالعه کند حدود ۵-۴ ساعت زمان می برد تا با طیفی از مسائلِ داخلی، تمام مناطق بین المللی، هنری، فرهنگی، و ورزشی آشنا و به روز شود.

اما آنچه کلیدی است: 

دقتِ در آمار، جمله بندی های دقیق، واژگان استفاده شده، مفهوم سازی و طراحی برای فهم موضوعات است. هیجان، احساسات، اغراق گویی، وارونهِ جلوه دادن، فقط ۲۰ درصد یک موضوع را گفتن و ۸۰ درصد را حذف کردن، نمای یک موضوع را حیله گرانه تغییر دادن (Dissembling)، قهرمان سازی، فرد محوری، بی انصافی، فقط یک بعد از یک موضوع را گفتن و پیچاندن مسائل، در حداقل خود است.

اصولاً فهمِ دقیق و همه جانبۀ یک مسئله ، حداقل ۷۰ درصد آن است؛ سپس باید به راه حل فکر کرد. اگر شناخت مخدوش باشد، نمی توان پاسخ های دقیق پیدا کرد.

وقتی داده ها (Inputs) اشتباه باشند، به طور طبیعی خروجی ها (Outputs) هم اشتباه خواهند بود. اگر مسئلۀ بیستم یک کشور به عنوان مسئلۀ یک آن جا بیفتد، عموم تصمیم گیری ها و اقدامات بعدی، وقت تلف کردن خواهد بود.

اگر فردی، بنگاهی، کشوری و دولتی، مسئلۀ یک خود را با تفکر و دقت تشخیص ندهد، مجموعه کارها آب در هاون کوبیدن خواهد بود. دقتِ در شناخت سرنوشت ساز است. اطلاعات دقیق و بازبینی شده، شنیدن دیدگاه های مختلف، دقتِ بی نظیرِ حقوقی در قلم ، فرد زدایی از فهم پدیده ها، اولویت دادن به فکر در مقابل فرد و عفتِ کلام، جزء فرهنگ نیویورک ­تایمز است.

[su_note note_color=”#feff66″]اگر در شناخت خود و محیط دقیق و واقعی (Objectivity)) نباشیم، به دور خود خواهیم چرخید.[/su_note]

بنابراین، در فهمیدنِ موضوعات می توان تلاش کرد تا:

 ۱) از هیجان و احساسات،

 ۲) وارونه جلوه دادن و

 ۳) فرد محوری فاصله گرفت.

بی دلیل نیست بیش از شش میلیون نفر در ۱۶۰ کشور هر روز صبح، نیویورک تایمز می خوانند؛ حتی بعضاً قبل از صبحانه.

لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/JAAY2i

برچسب‌ها: اجتماعیات, ارائه گزارش و تحلیل روند, دست نوشته های یک مدیر, گفتگو با دوستان

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

شاهرخ ظهیری
درگذشت پدر صنعت غذای ایران-شاهرخ ظهیری
کودکان کار زباله گرد

4 نظر to “ تلاش کنیم دقیق باشیم-پیام نوروزی دکتر سریع القلم”

  1. جواد پاسخ
    مارس 31, 2019 at 8:13 ق.ظ

    ممنون استاد
    بابت انتشار پیام نوروزی دکتر
    ایام بکام و روزگارتون نو باد

    1. کشاورز پاسخ
      آوریل 2, 2019 at 12:27 ق.ظ

      سلام جواد عزیز
      همه ما وظیفه انتشار آگاهی در میان مردمان این مرز و بوم را داریم و قطعا حفظ ارزش های اخلاقی در مسیر توسعه یکی از گام های اصلی می باشد.

  2. سجاد سلیمانی پاسخ
    مارس 31, 2019 at 9:13 ب.ظ

    حسن جان چه خوب که با هم دغدغه‌ی انتشار حرف‌های دکتر سریع‌القلم را داشته‌ایم.
    من هم این یادداشت را به صورت فایل صوتی در «رادیو مدیریت زمان» منتشر کرده‌ام و از تجربیاتم در آشنایی با دکتر و یکی از تلاش‌هایی که برای رسیدن به مغزحرف‌های او داشته‌ام گفته‌ام.

    این فایل صوتی را در بخش «درگوشی» در آدرس زیر منتشر کرده‌ام:
    http://zaman.link/dg98

    و به صورت لینک مستقیم می‌توانی در آدرس زیر در تلگرام شنونده‌ی آن باشی:
    https://t.me/sajadsoleimanicom/2392

    امیدوارم در اولین دیداری که با هم خواهیم داشت، در اینباره گفتگو کنیم.
    با مهر
    سجاد سلیمانی

    1. کشاورز پاسخ
      آوریل 2, 2019 at 12:24 ق.ظ

      سجاد عزیز
      بسیار خوشحالم که شما هم چنین دغدغه ای دارید و چقدر زیبا است که برای انتشار آگاهی بیشتر هموطنان در جهت توسعه این مرز وبوم تلاش می کنید.

پاسخ دادن به کشاورز لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه