آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • واژگان بازاریابی و فروش
  • واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7
 
واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7
جمعه, 26 ژانویه 2018 / Published in واژگان بازاریابی و فروش

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7


واژه گان بازاریابی نقش الفبای اولیه از درک درست داد و ستد در بازار را دارد، قرار است که به تدریج این دامنه واژه گان در بخش دسته واژگان بازاریابی و فروش تکمیل شود . با توجه به اینکه این روزها بیشتر درگیر تهیه مطالب در حوزه آموزش مهارت های سرپرستان فروش هستم .لازم دیدم در دسته ای به نام واژه گان بازاریابی جهت درک بهتر معنای کلمات ایجاد گردد.

 


1-Economic Order Quantity  :

مقدار اقتصادی سفارش، با توجه به هزینه نگهداری سفارش در انبار، با استفاده از تکنیک‌های تعیین نقطه سفارش مطلوب، به مقدار اقتصادی سفارش که بیشترین سودآوری را برای سازمان و کمترین هزینه را داشته باشد محاسبه می‌نمایند.

 

2-Entomic Utility :

مطلوبیت اقتصادی، به‌عنوان یک عامل مهم در خرید مصرف‌کننده محسوب می‌شود، یعنی با توجه به محدودیت منابع خریدار به‌عنوان خرید کالایی است که بیشترین مطلوبیت را برایش ایجاد نماید.

 

3-Elasticity Demand :

کشش تقاضا، به این معنی که در اقتصاد در خصوص تعیین  قیمت بر روی رفتار مصرف‌کننده و یا خریدار از نمودار قیمت و تقاضا استفاده می‌کنند، اقتصاددان‌ها بررسی می‌کنند، که با افزایش قیمت‌ها تقاضا به کدام سمت می‌رود، آیا کاهش می‌یابد و یا بدون تغییر باقی می‌ماند.

در کالاهای اساسی معمولاً این بدون تغییر می‌ماند و یا کمی کاهش می‌یابد، مثل نان و یا دارو. که به‌اصطلاح میگویند قیمت‌ها بدون کشش است.

اما در خصوص کالاهای که می‌تواند به‌عنوان کالاهای جانشین محسوب شود. مثل نوشابه با دوغ اگر قیمت نوشابه افزایش پیدا کند به مصرف‌کننده از خرید آن خودداری کرده، به‌ جای نوشابه از سایر نوشیدنی‌ها استفاده می‌نماید.که می‌گویم در اصطلاح قیمت‌ها از کشش بالایی برخوردار است.

 

4–Emotional close :

یکی از تکنیک‌های فروشنده، تحریک احساسات خریدار است، مثلا در مورد خرید کالایی گران قیمت در صورتی که مشتری از توان خرید برخوردار نباشد، فروشنده می گوید که البته این جنس خوبی است و از کیفیت بالایی برخوردار است.

امابرای شما کمی گران است، و باعث جریحه دار شدن احساس غرور مشتری می شوند که در برخی از مواقع برای اینکه مشتری اثبات کند، که برای او گران نیست او را انتخاب میکند که غرورش جریحه دار نشود. البته استفاده از این تکنیک مانند استفاده از شمشیر دولبه است.

 

5-Embedding :

استفاده از تکنیک های پنهان نمودن برند شرکت در تبلیغات، مثلا اسپانسر شدن در ساخت فیلم و سریال های می توان اشاره کرد.

شرکت کاله برای نشان دادن محصولاتش در سر سفره غذا در سریال هزینه میکنند بدون اینکه به صورت مستقیم از برند شرکت کاله صحبتی به میان آید.

 

6–Endorsements :

استفاده از شخصیت های مهم هنری و ورزشی در تبلیغ یک برند کالا، مثل خانم نیکی کریمی در تبلیغ اپراتور همراه اول شرکت کرده است.

 

7-Entry Barrier:

موانع ورود به بازار که توسط رقبا و یا محیط بازار ایجاد میشود، مثلا شرکت میهن به دلیل سرمایه گذاری زیاد در حوزه بستنی و همچنین دادن یخچال های خاصی به مشتریان، جهت نگهداری بستنی، عملا باعث ایجاد مانع ورود رقیب جدید به حوزه بستنی در کل کشور شده است.

 

8-Error rate :

نرخ اشتباه در فرایند، در سازمان های پخش و توزیع گاها، در فرایند تحویل کالا به مشتری اشتباه میگردد، که باعث می شود مشتری ناراضی گردد.

 لذا باتوجه  نوع صنعت و به کوچک و یا بزرگی صنعت و مجموعه یک نرخ اشتباه که حداکثر آن است را تعیین می کنند،که تا این حد را  می توان به عنوان نرخ اشتباه قابل اغماض دانست. بالاتر از این حد را به عنوان نقص سیستم ثبت و پیگیری می کنند.

 

9-Exclusive Distribution :

توزیع انحصاری، محدودیت دسترسی یک کالا و یا یک منطقه و یا یک نماینده را میتوان مثال زد، به طور مثال شرکت ها برای حفظ مزیت رقابتی خود کالا های خود رافقط به یک توزیع کننده میدهند.

که هم از تداخل بازار بین نمایندگان جلوگیری کنند وهم مزیت رقابتی برای نماینده ایجاد کنند.

 

10-Exclusive Sales Territory:

منطقه فروش اختصاصی، معمولا در سازمان های پخش و توزیع هریک از نمایندگان یک منطقه مشخص شده، برای توزیع کالا دارند، قوانین سختی هم برای رعایت مرز ها گذاشته می شود.

 

11-Experience Curve:

منحنی تجربه، یا منحنی یادگیری، که این منحنی شامل مراحل تولد، رشد، بلوغ، افول است، مهمترین مسئله در این منحنی این نکته است که، در زمانی که در اوج رشد هستید، وقت بیشتری برای یادگیری بگذاریم، زیرا با توجه به قدرت فناوری اطلاعات، خیلی از تجارب در دوره کوتاهی رنگ کهنگی به خود میگیرند.

 

12-Exploratory Research :

تحقیق اکتشافی، یکی از روش های گردآوری اطلاعات که فرد با جستجو کردن و عملیات میدانی به دست می آورد. مثل مشاهده ویترین مغازه دار ها و رصد حضور رقبا درمیان ویترین و برآورد سهم ویترین برند.

 

13-Evaluative Criteria:

معیار ارزیابی یا ویژگی های که یک خریدار برای انتخاب یک برند در ذهن خود دارد، که میتوان در محصولات غذایی به سلامت، معروف بودن برند، تصویر برند، قیمت و بسته بندی اشاره  کرد.

 


واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 1(+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 2(+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 3(+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 4(+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 5(+)

واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 6(+)


لینک کوتاه شده مطلب: https://goo.gl/VfFKL8

برچسب‌ها: بازاریابی و فروش, دانش سرپرست فروش, واژگان بازاریابی و فروش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6
واژه گان بازاریابی و فروش-بخش مقدماتی6
واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم
واژه گان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – دوازدهم
تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم
یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

4 نظر to “ واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی 7”

  1. واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – شانزدهم - حسن کشاورز: آموزش تخصصی سرپرستان فروش پاسخ
    می 25, 2018 at 6:56 ب.ظ

    […] مقدماتی 6(+) واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+) واژه گان بازاریابی و فروش – بخش […]

  2. واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هفده هم: - حسن کشاورز: آموزش تخصصی سرپرستان فروش پاسخ
    ژوئن 1, 2018 at 6:14 ب.ظ

    […] مقدماتی 6(+) واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+) واژه گان بازاریابی و فروش – بخش […]

  3. واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – هیجده هم - حسن کشاورز: آموزش تخصصی سرپرستان فروش پاسخ
    ژوئن 8, 2018 at 7:49 ب.ظ

    […] مقدماتی 6(+) واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+) واژه گان بازاریابی و فروش – بخش […]

  4. واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – نوزده هم - حسن کشاورز: آموزش تخصصی سرپرستان فروش پاسخ
    ژوئن 16, 2018 at 3:28 ق.ظ

    […] مقدماتی 6(+) واژه گان بازاریابی و فروش –بخش مقدماتی7 (+) واژه گان بازاریابی و فروش – بخش […]

پاسخ دادن به واژگان بازاریابی و فروش بخش مقدماتی – شانزدهم - حسن کشاورز: آموزش تخصصی سرپرستان فروش لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه