آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • مدیریت توسعه سبد محصول
  • پارادیم شیفت توزیع مویرگی
 
جمعه, 19 می 2017 / Published in مدیریت توسعه سبد محصول

پارادیم شیفت توزیع مویرگی

در کتاب های دیروز می خواندیم که توزیع مویرگی یعنی رساندن محصول به دست مشتری نهایی و برای این مسئله باید به بررسی و جمع آوری ایده جهت تولید و توسعه محصول جدید می پرداختیم ،با واژه های استراتژی بازار یابی و توزیع ،استراتژی قیمت گذاری،سطوح توزیع ،ویزیتور و عامل توزیع ، لجستیک و انبار و تامین کالا، چیدمان و مرچندایزنگ، اشناتیون و پرومشن و تحقیقات بازار در شرکت های تولیدی و شرکت های توزیعی روبه رو بودیم ،کلی  مطالب و مقاله و سمینار در این خصوص نوشته و برگزار شد ،و امروز نیزبا هیجان بیشتری همچناناین مسئله دنبال میشود.

دراین میان شرکت ها با ایجاد ساختار توزیع و تجهیز به نیروی انسانی و لجستیک سعی در گرفتن سهم بیشتری از مشتری و سهم از قفسه و ویترین فروشگاه را دارند در این میان هم گاها در اقیانوس قرمز جنگ های قیمتی و تبعیضی راه می افتد و در نهایت واسطه بزرگتر و مصرف کننده همچنان مظلوم واقع می گردد.

روندهای حاکم درحال پارادیم شیفت هستند و شرکت ها قورباغه های در حال پختن  و مسلما در آینده نه چندان دور تغییرات عظیمی را دراین حوزه شاهد هستیم .تغییرات فناوری و تغییرات سلیقه مستری و تغییر تمرکز از سطح ویترین ها و بیلیوردهای تبلیغاتی به سطح پلتفرمهای اجتماعی و تغییر در نوع نگاه در واژه های تسخیر ویترین به تسخیر ذهن ها ،اتفاق می افتتد، آگاه سازی برند ،یادآوری برند، تصویر ذهنی برند بیشتر واژه های واقعی و دیداری از سطح بازار مصرف به سطح پلت فرم های اجتماعی مهاجرت می کنند ،شرکت های کهبه دنبال افزایش حضور کالا در سطح ویترین ها و افزایش  تماس محصول با دست مشتری سرو کار داشتند و مبنای علم تحقیقات بازار خود را از این محیط ها نشئت می گرفتند ، امروزه ما باید به پلت فرم های دیجیتال دل خوش نمایند و تغییر نگاه خود را به این سمت جهت افزایش سهم توجه مشتری و مصرف کننده نهایی مبذول نمایند، علم بازار یابی توزیع را دوباره در دنیای پلت فرمهای  دیچیتال  و شبکه های اجتماعی ،تعریف کنند و آنچه بیشتر از همه در این میان اهمیت پیدا می کند استراتژیست محتوا ،نوع محتوا و بستر ارائه محتوا .اگر امروزه نگاه مان به واسطه و دلالان و کاسبان زیر فروش در بازار است و با مقداری تخفیف ریالی و مقداری به دنبال به دست آوردن دل آنها هستیم باید به فکر واسطه های بزرگتر و سخت گیر تر و علمی تر بگردیم که براساس میزان شایستگیمان ،فضا جهت تسخیر قلوب بدهند و با پارتی بازی و دمپینگ های مسخره و زیر فروشی و خیرات و سمپلینگ محصول  کمتر میتوان یا نمی توان جایگاه مناسبی در این عرصه پیدا کرد،که نمونه ای از این گونه پارادیم های در حال شکل گیری را  در برند های  اسنپ و دیوار و باما  در بستر دنیای دیجیتال و رشد استارتاپی آنها می توان جستجو کرد و با این تفاوت که قوانین اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی که سالها برای حکومت بر بازار حاکم  و لازم بود ،نتوانست جلوی رشد و عرضه این کسب و کار ها بگیرد .و کسب و های های قدیمی تر با حسادت و حسرت و خماری از این واقعه روبه رو شدند، این همان تغییر روندها ی در حال شکل گیری بر بازار است که در سال ها ی آتی شاهد تغییرات شگرف تری  در این حوزه میتوانیم باشیم.

کسب و کارها باید برای تغییر دست به جراحی در افکار خود بزنند و بدانند با جراحی پلاستیک وارانه و خوش قواره کردن خود به جملات رتوریک و شعار گونه و  مدراک آویخته از در و دیوار و مدراک MBA خود نمی توانند از عهده این تغییرات بر بیایند. امروزه که صدای مشتری در حد یک خفه کن سازمانی نزول کرده و سرمایه و نیروی کار به چند مدرک دانشگاهی دکترا تزئین شده و آموزش در حد چند فایل کپی پست از داخل تلگرام اکتفا شده ،یعنی با دست خودش قبرش ر ا بکنند و صد البته اگر این حرف به قبای مدیر عامل و مدیران دور قاب چینشان بر نخورد.

در کتاب اینجا جای ما نیست اثر چارلز هندی می گوید “که دگرگونی ها  با سرعت بمراتب بیشتری نسبت به گذشته روی می دهند و فرضیات و سنت ها و شیوهای  دهه های قبل را به سخره می گیرند،وبه مبارزه می طلبند .دانایی به عنوان کالایی قابل عرضه، امکان جامعه ای نسبتا متعادل و عادلانه رافراهم می کنند و با این وجود این حقیقت رانشان میدهد که تنها عده معدودی از مردم به تعلیم و تربیت مناسب دسترسی دارند.

همواره راهایی از میان تضاد و تناقض ها وجود دراد ، منتهی به شرطی که بتوانیم بفهمیم چه چیزی دارد اتفاق می افتد، و خود را برای نشان دادن عکس العمل ها و واکنش های متفاوت ، مناسب و در خور آماده سازیم “

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/uSPluu

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

چالش و راهکار های فروش محصول جدید
استراتژی بازاریابی چریکی
فناوری در حوزه خرده فروشی
فناوریهای مرتبط با صنعت خرده فروشی

2 نظر to “ پارادیم شیفت توزیع مویرگی”

  1. پوریا صفرپور پاسخ
    می 31, 2017 at 4:09 ق.ظ

    لذت بردم از خوانش مطلبتون آقای کشاورز.
    به شخصه ایده کاری داشتم که مطمئن بودم “فعلا” موفق خواهد بود، گشتم و دیدم گروهی براش پلتفرم طراحی کردند و الان یک هفته ست در گفتگو هستم تا باهاشون همکاری کنم.
    هرچقدر فکر کردم دیدم شروع نکردن اون ایده بهتر از انجام دادنش به شکلی سنتی و خارج از بستر تکنولوژیست.

    1. کشاورز پاسخ
      ژوئن 2, 2017 at 12:05 ب.ظ

      سلام پوریا جان
      من هم خیلی خوشحال که افتخار بازدید از این صفحه را داشتید ،و مسلما تاثیر این پادرایم بسیار بیشتر از آنجه چیزی است که در ذهن ما می گذرد تاثیر بستر های دیجیتال بسیار می تواند به عنوان یک ابزار پیشران در تولید و ارائه ایده مطرح باشد

پاسخ دادن به پوریا صفرپور لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه