آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • روزنامه فرصت امروز
  • داری سقوط می کنی کاپیتان
 
داری سقوط می کنی کاپیتان
چهار شنبه, 27 ژوئن 2018 / Published in روزنامه فرصت امروز

داری سقوط می کنی کاپیتان

 

این مطلب باهدف تأکید بر صریح صحبت کردن در مورد مسائل سازمان، خطاب به مدیران تصمیم گیر نوشته‌شده است. جنس این مطلب از نوع ذکر تجربه در این نوع مشاوره‌ها است.

 

در سال‌های اخیر که از نزدیک شاهد جذب مشاوره ها برای سازمان های فروش بودم، اکثراً یا از منسوبین به افراد خاصی بودند که جذب ایشان در رابطه با رفع مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سازمان بوده است، و یا نور دیده مدیر عامل سازمان و نظرکرده او بودند، اما کمترین بهره از دانش مشاوره و مربی گری را در چنته داشتند.

اوایل، که آشناتر نبودم، به‌محض اینکه مشاوری از راه می‌رسید و از ما در خصوص حل مسائل سازمان نظر و پیشنهاد می‌خواست، با آب‌وتاب و حرص ولع به شمردن نقاط ضعف سازمان و مسائل پیش روی آن می‌کردم، چنانکه تا پاسی از شب و روزهای تعطیل هم برای کمک به تحلیل سازمان و کمک به مشاور، در سازمان می‌ماندم.

در اکثر اوقات فایل‌های بسیار زیبا و تحلیل‌های بسیار ارزشمند تهیه می‌شد، ولی خروجی یا به عبارتی اثر گذاری آن روی سازمان بسیار پایین بود و کم کم به وادی فراموشی سپرده می‌شد.

بعدها در مراجعات بعدی که مشاورین سازمان مراجعه می‌کردند، این انرژی تحلیل می‌رفت و گاها به سمت نق ونوق پیش می‌رفت که بخش سیاه نمایی مسائل پیش روی سازمان، از ارائه راهکار بیشتر خود نمایی می کرد.

 

بعدها با خود فکر می‌کردم که چرا این برنامه‌ها اجرایی نمی‌شود و یا کمتر اجرایی می‌شود. به مسائلی از قبیل نداشتن انگیزه منابع انسانی، اجرایی نبودن طرح‌ها، نداشتن ابزار و امکانات برای اجرای آن‌ها و … فکر می‌کردم.

تا اینکه به تجربه به این نکته رسیدم، که مدیران ارشد سازمانی، سهم بسزایی در موفقیت طرح‌های تحول سازمانی دارند. این کار را با ایجاد محیط شاد و انگیزه‌بخش در زمان تغییرات، حمایت از افرادی که به دنبال تغییر هستند، ایجاد گروه‌های کاری و شرکت مؤثر در این گروه ها انجام می دهند.

اما چرا مشاورین سازمان، نقش این مدیران را کم‌رنگ و نقش مسائل داخلی و یا خارجی سازمان را پررنگ‌تر نشان می‌دهند؟

مدیرعاملی که نه تیم داری بلد است، نه تیمارداری منابع انسانی، چگونه می‌تواند پیشرو در تغییرات، مرتفع کردن نقاط ضعف و بهبود عارضه‌های سازمانی  خودش باشد.

ارزیابی اولیه مشاور سازمان از ساختار سیستم مدیریت می‌تواند  نقشِ مؤثر و مهم مدیرعامل را در رفع عوارض سازمان بهتر مشخص نماید که بخشی از این ارزیابی های می‌توان شامل موارد ذیل باشد:

1-ساختار حسابداری داخلی و مدیریت.

2- دانش مدیریت در ارتباط با بازاریابی درونی و بیرونی سازمان.

3-گزارش‌های درخواستی و ارسالی به واحد مدیریت.

4-رابطه مدیریت ارشد سازمانی با زیر لایه‌های سازمان.

5- نوع الگوی مدیریت سازمان.

 

اما چرا برخی از مشاورین سازمانی، از بازگو کردن بدون پرده و صریح مشکلات سازمانی، که خود مدیر ارشد سازمان در ایجاد آنها نقش داشته کوتاهی می‌کنند؟

1-ترس از ادامه ندادن قرارداد با مشاور  و یا کارشکنی در پرداخت حق‌الزحمه توسط مدیر ارشد سازمان.

2-نداشتن مهارت مشاور در بازگو کردن غیرمستقیم مسائل سازمان به مدیریت ارشد.

3-دانش زیاد و مهارت کم مشاور در انتقال تجربیات به گروه های ذینفع سازمان.

4-ترس از برداشت اشتباه و عجولانه تحلیل های خود در مسائل سازمان.

5- نداشتن اعتماد به نفس در مشاوره سازمان.

 

امیدوارم دیدن این ویدئو در اهمیت صریح صحبت کردن مسائل سازمان به مدیران ارشد سازمان، به عنوان سکان‌داران سازمان، و توسعه چشم‌انداز مشاوره سازمانی کمک نماید.

ویدئویی تأمل برانگیز برای متخصصین و مدیران. دکتر امیر ناظمی استادیار مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به موضوع نقش فرهنگ در حرکت جوامع به سوی موفقیت یا شکست می پردازد.

 

 

 

 

لینک کوتاه شده مطلب:https://goo.gl/7Jk9RK

برچسب‌ها: عارضه یابی شرکت های پخش

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

محصول جدید نان دکتر سبوس زیر ذره بین «فرصت امروز»
شیربستنی میلکی کاله در شبکه های اجتماعی
بررسی محصول جدید دنت، شیر غنی شده آپتاکید / ماجراجویی با خرس صورتی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه