آموزش تخصصی منابع انسانی در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی

آموزش مهارتهای فروش در شرکت پخش

  • آموزش مهارت های فروش
    • مهارت ها و تکنیک های فروشندگی
    • فن بیان و متقاعد سازی
    • ارتباط با مشتری
    • روانشناسی فروش
    • واژگان بازاریابی و فروش
  • سرپرست حرفه ای فروش
    • مهارت های 5 گانه اصول سرپرست حرفه ای فروش
    • ارائه گزارش و تحلیل روند فروش
    • مدیریت تیم های فروش
  • مدیر فروش موفق
    • مدیریت شبکه های توزیع
    • مدیریت مالی و وصول مطالبات
    • مدیریت انبار و لجستیک
    • مدیریت توسعه سبد محصول
    • ارتباطات درون و بیرون سازمانی
  • رادیو فروش
    • فایل صوتی رایگان آموزش مهارتهای فروش
  • مشاوره تخصصی و برگزاری کارگاه
    • آشنایی با دوره‌های آموزشی ما
    • دوره‌های آموزشی »
      • [سطح B] آموزش مفاهیم پایه
      • [سطح A] آموزش پیشرفته
      • [سطح A+] مشاوره و کوچینگ
      • فهرست جامع ۲۰ دوره‌ آموزشی
    • ثبت نام »
      • «لینک ثبت نام»
      • راهنمای درخواست مشاوره
      • کارگاه‌های برگزار شده
  • درباره ما
    • درباره حسن کشاورز
    • گام های حرفه ای شدن در مسیر فروش
    • دست نوشته های یک مدیر فروش
عضویت در کانال تلگرام
  • خانه
  • دست نوشته های یک مدیر فروش
  • شرپا ،مربی بی ادعا
 
سه شنبه, 04 آوریل 2017 / Published in دست نوشته های یک مدیر فروش

شرپا ،مربی بی ادعا

پی نوشت صفر :

شرپا چه کسانی هستند 

apa-sherpa1

شِرپا گروهی از افراد بومی نپال هستند. این افراد از 500 سال پیش ساکن کوه‌ها هستند. در آیین آنها کوه اورست مقدس است. بنابراین تلاشی برای فتح این قله نمی‌کردند. لغت شرپا به معنی “مردمان شرق” است. این کلمه از دو واژه شار به معنی شرق و پا به معنی مردم درست شده است.

شرپا، امروزه در اصطلاح کوهنوردی به افرادی گفته می‌شود که در ازای مبلغی در حمل بار کوهنوردان مشارکت می‌کنند. بعضی شرپاها به دلیل تجربیات فراوانی که در صعود بهقله های بلند منطقه داشته اند، مشاوران خوبی برای کوهنوردان حرفه‌ای بوده و هستند.

شرپاها با حمل بار کوهنوردان تا بلندترین ارتفاعات هیمالیا، دستمزدی می‌گیرند که با آن چرخ خانواده خود را می‌چرخانند. شرپاها در مدت 500 سال به تدریج از تبت در شرق نپال به این سرزمین مهاجرت کرده‌اند. به همین علت به آنها شرپا یا مردم شرقی می‌گویند. شرپای زن شرپینی (Sherpini) نام دارد. منبع  (http://meisamroudaki.ir)

پی نوشت یک :

امروز از پوکی استخوان به نام بیماری خاموش قرن یاد می کنند ،در حوزه بیمار های روانی افسردگی ،طلاق عاطفی ،استعفای عاطفی ، را هم جز بیماری های خاموش قرن اخیر می تواند محسوب شود ،در  پارادوکس جامعه صنعتی و فراصنعتی که ابزار های ارتباط جمعی و رسانه ای در حال افزایش هستند ،ارتباطات انسانی در جهت کاهش و معضلات تنهایی و تنها ماندن انسان گام های بلندی هم برداشته شده است .کافی است به آمار جرم و جنایت و تنوع آن و افزایش پدیده تروریسم انسانی نگاهی بیندازیم ،تا عمق فاجعه تنهایی انسان را درک کنیم ،امروزه که نقش ارتباط کلامی هر روز کمتر می گردد و انسان بیشتر محروم تر از نوازش های کلامی و تبادل نوازش های کلامی سایر انسان ها می شود این عارضه تشدید بیشتری پیدا می نماید.

29841651953418070888

 

یکی از علل بروز  پدیده استعفای عاطفی در محیط کار – بروز لمس ناشدنی ها 

و چه بسا ما در نوازش های غیر کلامی هم خودمان نا خود آگاه به افراد لمس ناشدنی تبدیل شده ایم ،دریغ از یک نگاه مهربانانه در محیط کار به همکارانمان که متاسفانه به دلیل مسائل فرهنگی اسامی مختلفی بر روی آن می چسبانند ، مدیری که ابتدای صبح با نگاه غضبناک خود به پرسنل خود (زیر دستان فروو مایه ) نگاهی می اندازد و بیچاره ها از ترس برخورد نگاه ها با نگاه رئیس سر در گربیان خود فرو می برند و با صدای از ته گلو و خش دار سلام خود را ابزار می دارند ، آنوقت این مدیر تز دکتری خود را”  افزایش رضایت مندی مشتریان و کارمندان و رابطه آن باافزایش فروش قلم میفرساید”،امروز نقش منابع انسانی بر کسی که اهل علم و فن باشد پوشیده نیست ،اما در حق نقش روابط غیر کلامی و تاثیر آن در افزایش شادبی محیط کار و زندگی بسیار اجحاف شده است ،تنها اکتفا اصول و فنون مذاکراتی از جنس نحوه دست دادن گربه ماهی یا قاشقی  نموده و یا به تفسیر خط اخم چهره نفر مقابل اکتفا شده است ،اما یادمان می رود با نگاهی ساده و صمیمی می توان روزگار را بر کارکنان روشن تر و گرم تر نماییم ،دغدغه ها در این زمینه فراوان است ،مدیری که از افسردگی خودد رنج می برد اما جرات تغییر پوزیشن خود را ندارد و حتی حاضر به اعتراف هم در این زمینه نیست تا لااقل مشاوره و یا درمانی برای خود در نظر بگیرد ،  در نهایت تبدیل به مازوخیسم و یا سادیسیمی می شود که مانند بختک بر سر مجموعه خود می افتد و این سازمان است که هزینه های این نوع شخصیت بزرگوار را  بدهد (هزینه های پنهان یک تصیمیم غلط ).

کاهش سطح ارتباطات غیر کلامی بسیار می تواند در ایجاد زمینه افسردگی پنهان در محیط کار نقش اساسی داشته باشد ،بی توجهی به رفاه کارکنان می تواند موجب عصبیت ناشی از درآمد ،ولی نادیده گرفتن می تواند باعث بروز لبخند خشم پنهان گردد .

701262_182

پی نوشت سه :

شرپا ها مردان بی ادعای هستند که ،در همراهی کوهنوردان به قلل بزرگ بخصوص اورست می شوند ،بارها ،وسائل ،ماسک و کپسول اکسیژن آنها را حمل نمایند و اجازه می دهند، لذت کشف و فتح قله به کوه نورد نو آموز داده شود ،زیرا فتح این قله ها دیگر جذابیتی برای این شر پا ندارد ،درست مانند مربی که از یاد دادن فن و فوت خود ابایی ندارد و مترصدانه حرکت مسیر نو آموز خود را رصد می کند ، اشکالات او را به جان می خرد و سختی راه را بر او هموار می کند ،درسی از از یک شر پا باید یاد بگیرم تا بتوانیم کارکنان با انگیزه حداقل در حوزه عاطفی وشغلی تربیت نماییم ،گفته ای که در حرف و کلمه ساده است و در عمل بسیار خمیر می برد تا بتواند از این راه به سلامت عبور کرد ،آنچه ما در جامعه ایرانی کم داریم و نیاز داریم استادانی مثل دکتر مشایخی و محمد رضا شعبانعلی را دوباره مرور کنیم ،تا شاید بتوانیم  مدل ذهنی آنها را بسط و گسترش دهیم و در عمل بتوانیم گام های مثبت تر و واقعی تر و عملیاتی تری برداریم .

نگاه حرفه ای و حرفه ای گری( اثربخش ترین ابزار متمایز شدن و متمایز ماندن، حرفه ای گری است.)در شغل و روابط واژه  های دوست داشتنی هستند که می تواند به عنوان چراغ راه هر مربی قرار داده شود و از آبشخور این دو واژه می توان شاگردانی بسیاری را تربیت نمود پی لازم است  و مدل ذهنی خود را دوباره پایش کنیم و ببنیم که چگونه می توان این دو مفهوم را در محیط کار و زندگی بنا نهاد جوابی که می تواند بخشی از سوال امیر تقوی در نوشته “آلمان سرزمین مردم ” باشد .

“یک سوال مهم

به نظرم بد نیست کمی فکر کنیم و بفهمیم که چگونه است که یک کشور، دو بار در طی یک قرن با خاک یکسان میشود، به اندازه دو جنگ جهانی خسارت می‌پردازد، سالهای طولانی زیر شدیدترین محدودیتهای اقتصادی و نظامی قرار میگیرد و باز امروز جزو ۵ کشور قدرتمند جهان قرار دارد؟”

لینک کوتاه شده مطلب : https://goo.gl/pIhVxc

برچسب‌ها: دل نوشته های من

مطالب مشابه که می توانید بخوانید:

#یادهست -شوالیه مدیر پخش ایران – محمد اسماعیل قدس
#یادهست استاد امیر فتوحی
معنای زندگی از نگاه دکتر عشایری

2 نظر to “ شرپا ،مربی بی ادعا”

  1. میثم رودکی پاسخ
    آوریل 5, 2017 at 4:25 ق.ظ

    درود بر شما. سال نو مبارک. وبلاگ خوبی دارید.

  2. فواد انصاری پاسخ
    آوریل 5, 2017 at 7:15 ب.ظ

    بی ربطه آقای کشاورز ولی یاد این سایت افتادم که البته سایت مفیدی برای مطالعه فروش و بازاریابی است
    ————
    https://www.marketingsherpa.com

پاسخ دادن به فواد انصاری لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام هفته

آموزش اثر بخش، آغازی برای دغدغه های تازه است نه سرپوشی برای دغدغه های کهنه

محمد رضا شعبانعلی

آرشیو ماهانه

آخرین مطالب

  • تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی مستقیم

    یک مثال کاربردی از مارژین و مارکاپ

  • آموزش بازاریابی مواد غذایی

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل چهارم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش و توزیع- فصل سوم

  • دا ستان کارگاه های مهارتهای فروش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرست فروش در صنعت پخش – فصل دوم

  • مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش

    مسیر حرفه ای شدن سرپرستان فروش در صنعت پخش- فصل اول

آخرین نظرات

  • کشاورز در مارجین یا مارژین چیست؟
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در آموزش بازاریابی مواد غذایی
  • کشاورز در مارژین و مارکاپ
  • هادی در مارژین و مارکاپ

در شبکه‌های اجتماعی

  • Telegram
  • Instagram
  • Twitter
  • linkedin
  • aparat

خبرنامه

هر ماه، تکنیک‌های جدید فروش + اخبار مهم این صنعت را به «رایگان» دریافت کنید

لینک‌های مهم

  • آموزش منابع انسانی در شرکتهای پخش
  • رادیو فروش
  • مشاوره و آموزش تخصصی
  • درباره ما
درخواست مشاوره

تماس با من

سایت حسن کشاورز- نویسنده و مربی در حوزه آموزش مهارتهای فروش در شرکتهای پخش و توزیع مواد غذایی
بالای صفحه